Polo 1988
Valvoja: ffp jäsenet
Polo 1988
Laitetaanpas tämä oma reuhkakin tänne ihmeteltäväksi.
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... G_1986.jpg
Elikkä tuollainen 88 poolo tuli perheeseen. "vain" 140000km ajettu kaunokainen.
Hiukkasen oli maalipinta päässyt hapettumaan mutta autoglymillä sai jo ilmeen paljon kirkkaammaksi. Muutaman kerran joutui operaation toistamaan. Muoviosille kans vähän bumbercarea niin kyllä loistaa.
Motonetistä tuli laatikollinen jarruhiluja, suodattimia, tulppaa yms peruskulutusosaa. Toimii, eivät olleet hajalla mutta eipä ne mitään juuri maksaneetkaan ja tietääpä ainakin että missä mennään:)
Autoon on tässä pikkuhiljaa laiteltu kaikkea pientä, köyhänmiehenilmastointi elikkä hierovat nappulapenkinpäälliset
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... G_1983.jpg
Vantehet löytyi foorumilta, kiitosta vaan, hiukan väpättää mutta ei tuolla nyt mitään kesälomareissuja olla tekemässäkään:) Kumit tuli rengasonlinesta 175/50/15 koossa.
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... _A0747.jpg
(edit, niin siis tuossa vanteella vielä jotkut vanhat talvirenkaat)
Kotopuolesta löytyi vintiltä vielä vanhat kattotelineet ja muutama pakollinen tarrakin piti asentaa, tarkkasilmäinen erottaa ne tästä kuvasta :-P :)
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... _A0775.jpg
Otan paremmin kunhan viitsin.:)
TUlossa on JOM:in cupline alusta -60/40 mm , pitäisi olla ensiviikolla perillä. Miten tuo setti on helpoin tällätä paikoilleen? mitä kaikkea tarvii purkaa ja missä järjestyksessä?
Jostain jos vielä pikkuratin löytäis niin alkais olemaan siinä. Kovaa ajoa vaan. No ok jos laittais vähän paremman radion ja kaijuttimet niin voi kake randeliinia kuunnella iha täpöllä:-)
Niin ja kirkkaat vilkut ja merkitön maski ovat myös tienpäällä...
Ja ei, en ota noita muovikaaria pois...:)
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... G_1986.jpg
Elikkä tuollainen 88 poolo tuli perheeseen. "vain" 140000km ajettu kaunokainen.
Hiukkasen oli maalipinta päässyt hapettumaan mutta autoglymillä sai jo ilmeen paljon kirkkaammaksi. Muutaman kerran joutui operaation toistamaan. Muoviosille kans vähän bumbercarea niin kyllä loistaa.
Motonetistä tuli laatikollinen jarruhiluja, suodattimia, tulppaa yms peruskulutusosaa. Toimii, eivät olleet hajalla mutta eipä ne mitään juuri maksaneetkaan ja tietääpä ainakin että missä mennään:)
Autoon on tässä pikkuhiljaa laiteltu kaikkea pientä, köyhänmiehenilmastointi elikkä hierovat nappulapenkinpäälliset
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... G_1983.jpg
Vantehet löytyi foorumilta, kiitosta vaan, hiukan väpättää mutta ei tuolla nyt mitään kesälomareissuja olla tekemässäkään:) Kumit tuli rengasonlinesta 175/50/15 koossa.
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... _A0747.jpg
(edit, niin siis tuossa vanteella vielä jotkut vanhat talvirenkaat)
Kotopuolesta löytyi vintiltä vielä vanhat kattotelineet ja muutama pakollinen tarrakin piti asentaa, tarkkasilmäinen erottaa ne tästä kuvasta :-P :)
http://i145.photobucket.com/albums/r233 ... _A0775.jpg
Otan paremmin kunhan viitsin.:)
TUlossa on JOM:in cupline alusta -60/40 mm , pitäisi olla ensiviikolla perillä. Miten tuo setti on helpoin tällätä paikoilleen? mitä kaikkea tarvii purkaa ja missä järjestyksessä?
Jostain jos vielä pikkuratin löytäis niin alkais olemaan siinä. Kovaa ajoa vaan. No ok jos laittais vähän paremman radion ja kaijuttimet niin voi kake randeliinia kuunnella iha täpöllä:-)
Niin ja kirkkaat vilkut ja merkitön maski ovat myös tienpäällä...
Ja ei, en ota noita muovikaaria pois...:)
Itse tein viimeksi suurin piirtein näin:
Etupää:
1. auton ollessa pyörillään, vetarin ja iskarien yläpään mutterit (ne mitkä paljastuvat muovikuppien alta) löysälle
2. etupää pukkien nokkaan, pyörät irti, jarrusatulat irti olka-akseleista
3. raidetangon päät irti iskaritolpista
4. kallistuksenvakaaja irti korista ja tukivarsista
5. iskaritolppa irti pallonivelestä tai vaihtoehtoisesti tukivarren sisäpään irroitus korista
6. iskaritolppa kiinni ruuvipekkiin, jousi kasaan jousipuristimilla
Ja niin edelleen.
Kasataan käänteisessä järjestyksessä.
Multimonimutkaisten takajousien/iskareiden irroitusta tuskin tarvitsee ohjeistaa...(?) Osat irti, uudet tilalle.
Etupää:
1. auton ollessa pyörillään, vetarin ja iskarien yläpään mutterit (ne mitkä paljastuvat muovikuppien alta) löysälle
2. etupää pukkien nokkaan, pyörät irti, jarrusatulat irti olka-akseleista
3. raidetangon päät irti iskaritolpista
4. kallistuksenvakaaja irti korista ja tukivarsista
5. iskaritolppa irti pallonivelestä tai vaihtoehtoisesti tukivarren sisäpään irroitus korista
6. iskaritolppa kiinni ruuvipekkiin, jousi kasaan jousipuristimilla
Ja niin edelleen.
Kasataan käänteisessä järjestyksessä.
Multimonimutkaisten takajousien/iskareiden irroitusta tuskin tarvitsee ohjeistaa...(?) Osat irti, uudet tilalle.
Viimeksi muokannut jii_bee, 3.7.2008 13:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo kyl ne noilla uusilla gummeilla väpäjää ja sano rengasukkoki että ei nää iha passissa oo:)
Mikähä hitto tohon nyt tuli! kävin kaupassa ja toimi ihan normaalisti. Sammutin auton ja sitte hoksasin että margariini unohtu ja lähin sitte takas kauppaan, ei enää syttyny. Starttaa kyllä pirusti mutta ei lähde käyntiin?
Akku on uus, pyörijä on uus, virranjakajankansi on uus, tulpat on vaihdettu eli noissa ei nyt vikaa äkkiseltään pitäs olla?
Kokkeilin tuossa että vaimoke starttasi ja otin puolalta johdon irti ja kokeilin puhtaaseen metalliin sitä niin ei tulli kipunaa.?
Voiko se puola hajota nuin nopeesti? tai siis että poks nyt hajosin?
Onko tuossa kaasarivehkeessä mitään sytytysyksikkööä tjsp mutikkaa joka vois hajota? paikallinen varaosakeskus alko sitä tarjoamaan ensimmäisenä? naapurin metsäkoneasentaja taas esitti tulpanjohtojen vaihtoa...:) Help
Mikähä hitto tohon nyt tuli! kävin kaupassa ja toimi ihan normaalisti. Sammutin auton ja sitte hoksasin että margariini unohtu ja lähin sitte takas kauppaan, ei enää syttyny. Starttaa kyllä pirusti mutta ei lähde käyntiin?
Akku on uus, pyörijä on uus, virranjakajankansi on uus, tulpat on vaihdettu eli noissa ei nyt vikaa äkkiseltään pitäs olla?
Kokkeilin tuossa että vaimoke starttasi ja otin puolalta johdon irti ja kokeilin puhtaaseen metalliin sitä niin ei tulli kipunaa.?
Voiko se puola hajota nuin nopeesti? tai siis että poks nyt hajosin?
Onko tuossa kaasarivehkeessä mitään sytytysyksikkööä tjsp mutikkaa joka vois hajota? paikallinen varaosakeskus alko sitä tarjoamaan ensimmäisenä? naapurin metsäkoneasentaja taas esitti tulpanjohtojen vaihtoa...:) Help
Tarkista releet ja muut kytkennät, sieltä voi löytyä se vika. Voihan se olla puolakin kyllä, mutta epäilen enemmän jotain irronnutta johtoa tai rikkinäistä relettä.
Kyllä minulla oli tarkoitus myydä suorat ja hyvät vanteet, en sitten vissiin tarkistanut riittävän tarkasti niitä ennen myyntiä. Mutta aika halvallahan ne kuitenkin lähti. Pahoittelen kuitenkin, olisin kyllä kertonut, jos olisin tiennyt niissä olevan jotain vikaa. :)
Kyllä minulla oli tarkoitus myydä suorat ja hyvät vanteet, en sitten vissiin tarkistanut riittävän tarkasti niitä ennen myyntiä. Mutta aika halvallahan ne kuitenkin lähti. Pahoittelen kuitenkin, olisin kyllä kertonut, jos olisin tiennyt niissä olevan jotain vikaa. :)
Olen tuota alustassarjaa pikkuhiljaa alkanu väkräämään ni semmonen tuli tuossa vastaan että miten tuo iskari saahaan tosta tolpasta irti etupäässä? sehä on tuola sisäsä? joteski tuo "korkki" pitäs saaha kammettua irti mutta tottajumalauta on lujassa:-) vinkkejä otetaan vastaa...
Nii joo, ei käy vieläkään, kaikki on nyt hall anturia vaille vaihdettu:-) senkin pitäis tänään tulla...
Nii joo, ei käy vieläkään, kaikki on nyt hall anturia vaille vaihdettu:-) senkin pitäis tänään tulla...
Korkki on kierteillä. Itse laitoin siitä 'korkista' isoon ruuvipenkkiin kiinni ja tolpan päästä väänsin lisävarrella... Tätä ennen hinkkaisin kunnolla mahdolliset ruosteet pois ja reilusti CRC-liotusta.
Edit: Sieltä tulee sitten öljyt ulos kun avaat korkin ja kun vedät osia ulos niin lisää tulee..haisee pahalta ja likaa kivasti kaiken.. Itse jouduin 'virittämään' uuden iskarin alle pienen 'korokkeen' muovirenkaasta, jotta ei helisisi/kolisisi tolpan sisällä.
Edit: Sieltä tulee sitten öljyt ulos kun avaat korkin ja kun vedät osia ulos niin lisää tulee..haisee pahalta ja likaa kivasti kaiken.. Itse jouduin 'virittämään' uuden iskarin alle pienen 'korokkeen' muovirenkaasta, jotta ei helisisi/kolisisi tolpan sisällä.
No ny aukes ku tarpeeks isot pihet löyty... OIkeen etu kulman jakso töitten jälkee purkaa, muut olis jo laitettu , jospa huomenna saisi kasaan. Sit voisi keskittyä tuohon käyntiin lähtemiseen:-) :-)
"joo ei tää mun auto lähe käynttii mut, noh, asennetaa siihen alustasarja kuites ensi" :-)
virtalukon pohja olis nyt niinko ykkösepäiltynä...
"joo ei tää mun auto lähe käynttii mut, noh, asennetaa siihen alustasarja kuites ensi" :-)
virtalukon pohja olis nyt niinko ykkösepäiltynä...
Taas jotain pientä
Virtalukonpohja vaihdettu ja taas mennään. Tulipahan siinä samalla uusittua melkein kaikki syttöpuolen osat:-)
Vaihdoin etu ja sivuvilkut kirkkaisiin ja otin lampun pesurit poijjes. Vieläku keksis jokku "nätit" tulpat noille rumille reijille.
En tiiä sitte oliko tuo alusta sarja -40/60 vai -60/40 ku keula jäi vielä korkeammalle ku perä, pitää näyttää rällää etujousille niin saisi tuon jonkulaiseen linjaan.
Kuvia tulee kyllä
Heksa
Virtalukonpohja vaihdettu ja taas mennään. Tulipahan siinä samalla uusittua melkein kaikki syttöpuolen osat:-)
Vaihdoin etu ja sivuvilkut kirkkaisiin ja otin lampun pesurit poijjes. Vieläku keksis jokku "nätit" tulpat noille rumille reijille.
En tiiä sitte oliko tuo alusta sarja -40/60 vai -60/40 ku keula jäi vielä korkeammalle ku perä, pitää näyttää rällää etujousille niin saisi tuon jonkulaiseen linjaan.
Kuvia tulee kyllä
Heksa
En tiiä sitte oliko tuo alusta sarja -40/60 vai -60/40 ku keula jäi vielä korkeammalle ku perä, pitää näyttää rällää etujousille niin saisi tuon jonkulaiseen linjaan.
Onko takajousilautanen ylimmässsä asennossa?
Coupessa perä jäi roikkumaan kun Cuplinet tyrkkäsi alle suoraan paketista (sokka taisi olla kolmannessa pykälässä).
Jousilautasen ylimpään pykälään siirtämällä auto jäi sopivan pieneen etunojaan.
otin lampun pesurit poijjes. Vieläku keksis jokku "nätit" tulpat noille rumille reijille.
Esim. uuden tarvikepuskurin hankimalla ongelma hoituu siististi.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 23 vierailijaa