Golffien taka-akselit ja apurungot
Valvoja: ffp jäsenet
Golffien taka-akselit ja apurungot
Tuli hankittua kakkos muru projektiksi ja olis tarkoitus ottaa tekniikkaa hieman uudemmasta eli kolmosesta.
Taka-akselin kiinnityksethän ovat samanlaiset. Napojen kiinnikkeetkin ilmeisesti samanlaiset, mutta hieman leveämmällä eli raideväli levenee.
Mites oliko variantti kolmosessa jotenkin erilainen akseli vai sopiiko sekin kakkoseen kun ei muista enää?
Apurunko kiinnikkeineen on ilmeisesti samanlainen paitsi moottorin takakiinnikkeen jalusta erilainen. Mites vaihteiston?
Taka-akselin kiinnityksethän ovat samanlaiset. Napojen kiinnikkeetkin ilmeisesti samanlaiset, mutta hieman leveämmällä eli raideväli levenee.
Mites oliko variantti kolmosessa jotenkin erilainen akseli vai sopiiko sekin kakkoseen kun ei muista enää?
Apurunko kiinnikkeineen on ilmeisesti samanlainen paitsi moottorin takakiinnikkeen jalusta erilainen. Mites vaihteiston?
Apurungossa ainakin vr6:ssa on pientä eroa, mutta käy pulttaakiinni menetelmällä. Vakaajan keskikiinnikkeiden kohdalta tulee pidemmälle taaksepäin "apurunkoa" missä on muistaakseni kahden pultin reiät. Näille pulteille ei mk2:ssa ole reikiä. Mutta 95% jenkkien vr6-swappaajista joilla on vr6:sen apurunko ajaa ilman noita pultteja.
Tiedä miten sitten katsastusmies sanoo jos huomaa tyhjät paikat.
Tiedä miten sitten katsastusmies sanoo jos huomaa tyhjät paikat.
no mulla on -84 kori ja siinä oli ku pulttasin viime kesänä tekniikan kiinni.
Tässä kuvassa näkyy tuo reikä polkimen vieressä.
Tekniikan luovuttajassa oli ilmeisesti pohjaa vaihdettu tekniikanvaihdon jälkeen koska siinä päällä oli umpinainen pelti jonka leikkasin auki.
Tässä kuvassa näkyy tuo reikä polkimen vieressä.
Tekniikan luovuttajassa oli ilmeisesti pohjaa vaihdettu tekniikanvaihdon jälkeen koska siinä päällä oli umpinainen pelti jonka leikkasin auki.
Varmistellaan nyt vielä.
Kolmosen apurunko käy kakkoiseen? Tuleekos mitään ongelmia jos jättää kolmosen tehostetun raidetangonkin paikalleen samalla, vai sopiiko suoraan? Pajalle.comista lueskelin että TDI-koneeseen on vaihdettu bensakoneen tehostimen pumpun hihnapyörä että sopii paremmin mutta ottaako TD(AAZ):ssa käytetty tehostimen pumpun hihnapyörä kiinni/hihnan vaihto hankalaa?
Tarkoitus olisi siis heittää kolmosesta apurunko, kera moottorin, apulaitteiston ja koko rengastuennan, kakkoseen.
Raideleveys tässä ilmeisesti leviää? 10mm? Per puoli?
Taakse nyt ei tuosta variantista ilmeisesti saa akselia mutta kolmosen akseli kävisi? Silloin etu ja taka raideleveys olisi balanssissa, kö?
Kolmosen apurunko käy kakkoiseen? Tuleekos mitään ongelmia jos jättää kolmosen tehostetun raidetangonkin paikalleen samalla, vai sopiiko suoraan? Pajalle.comista lueskelin että TDI-koneeseen on vaihdettu bensakoneen tehostimen pumpun hihnapyörä että sopii paremmin mutta ottaako TD(AAZ):ssa käytetty tehostimen pumpun hihnapyörä kiinni/hihnan vaihto hankalaa?
Tarkoitus olisi siis heittää kolmosesta apurunko, kera moottorin, apulaitteiston ja koko rengastuennan, kakkoseen.
Raideleveys tässä ilmeisesti leviää? 10mm? Per puoli?
Taakse nyt ei tuosta variantista ilmeisesti saa akselia mutta kolmosen akseli kävisi? Silloin etu ja taka raideleveys olisi balanssissa, kö?
Tarkoitus olisi siis heittää kolmosesta apurunko, kera moottorin, apulaitteiston ja koko rengastuennan, kakkoseen.
Raideleveys tässä ilmeisesti leviää? 10mm? Per puoli?
Taitaa levitä enemmänkin: Pajalle.comin tukivarsi-vertailu
Eihän tuon kolmosen apurungon vaihtaminen ole välttämätöntä (ellei kakkiksen oma ole täysin laho).
Millä tekniikalla varustettuun kakkoseen kolmosen konetta ollaan laittamassa?
Kolmosen apurunko käy kakkoiseen?
Käytä apurunko kallistuksenvakaajineen (jos on) kolmosesta, samoin olka-akselit jarruineen. Tukivarret nappaat kakkiksesta.
Noilla saa säilytettyä edessä kakkiksen raidevälin.
Kolmosen apurungossa on yhdet kiinnityspisteet enemmän. Niiden kiinnittämisen voi hoitaa pultein ja mutterein kunhan poraa pohjan vahvikkeeseen reiät niille. Etujalkatilan tulpatut reiät taisivat sattua juuri tuolle kohdalle.
Tuleekos mitään ongelmia jos jättää kolmosen tehostetun raidetangonkin paikalleen samalla, vai sopiiko suoraan?
Kolmosen hammastanko taitaa olla käyttökelpoinen, raidetangon päät joutunee vaihtamaan Mk2 osiin tuon raidevälieron takia (?).
Mk2:ssa hammastanko-rattiakseli välinen nivelosa on eri mittainen tehostetussa ja tavallisessa.
Mk3 ja Mk2 nivelosa ovat myös erilaisia, joten hammastangon ja rattakselin yhdistämisessä voi olla pientä askartelua.
Vetareista en osaa sanoa, olivatko ne Mk2 ja Mk3 eri mittaiset, vai onko pituusero hoidettu vetonivelillä. Osia vertailemalla selviää.
Sisemmät nivelet joutunee vaihtamaan riippuen kakkosen vuosimallista.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 19 vierailijaa