Päätin viedä kakkosauton paikalliselle huoltoasemalle jakopääremonttiin ja samalla piti tehdä kaikenlaista muutakin. Työ on siellä halpaa, mutta toisinaan ollut vähän sanottavaa. Ykkosautoa en kyseseiseen pajaan ole vienyt. Kotona huomasin, että ainakaan erittelyssä ei ollut hihnan kiristintä.
Oma mieleipiteeni on, että se olisi ehdottomasti pitänyt vaihtaa, mielestäni halpa henkivakuutus moottorille. Autolla on ajetttu 175t ja kiristin on vaihdettu 90t kohdalla. Mitä mieltä olette asiasta? Kestääkö kiristin vai vaadinko vaihdon ikäänkuin takuuna. Muut hihnat oli samalla kyllä vaihdettu.
Oma filosofiani on, että korjataan kerralla enemmän ja vaihdetaan vaikka turhia osia jotka menevät samalla työllä kuin että kuukauden päästä alkaa taas joku 15€ pusla ym kolista. Lisäksi pakoputken liitos vuotaa ja miten mahtaa kulmat olla raidetangon pään vaihdon jälkeen...
2,0 16v ABF jakopää
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllä mä ainakin vaihtaisin sen. Rikkoutuessaan aiheuttaa kuitenkin melkolailla tuhoa.
Mulla joskus KR-koneessa, muusta syystä jakopäätä aukoessani huomasin että kiristinrulla oli haljennut niittauksistaan, enää yksi niitti oli kiinni. Tässä vaiheessa rullalla kilometrejä 40t. Total-destruction oli siis todella lähellä.
Mulla joskus KR-koneessa, muusta syystä jakopäätä aukoessani huomasin että kiristinrulla oli haljennut niittauksistaan, enää yksi niitti oli kiinni. Tässä vaiheessa rullalla kilometrejä 40t. Total-destruction oli siis todella lähellä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”