Ilmansuodatin golf 1.8t

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

Ilmansuodatin golf 1.8t

ViestiKirjoittaja musta on paras » 10.5.2008 19:35

Mikä olisi golf iv gti:hin ?tällä hetkellä on orkkis telkänpönttö jossa on KV .

Olisiko paremi jos laittaisi cartio mallin ja sijoittaisi sen kuljettajan puolen umpion alle?

Mites sitten olette laitelleet noi sytkän ohjainlaitteet mitkä on vakkarina kiinni ilmansuodattimenkotelossa ja onhan siellä kotelon sisällä (lämpö-anturi pelti mikä haistelee ilman lämpötilaa ) vai mikä se on ? niin miten tämä tulisi sijoittaa jos sen cartion laittaa putkea pitkin umpion alle..

Laitteessa on lastu ja parempi cooler.

jerrij
-
Viestit: 1232
Liittynyt: 24.7.2003 0:45

ViestiKirjoittaja jerrij » 10.5.2008 23:23

vapaavirtaus suodattimella mitään tee siitä mitään hyötyä ole,enemmän haittaa kun hyötyä.
noin ikänsä turbo remontteja tehnyt ammattimies sano.http://www.professionalmotor.fi/index.php tuon paikan omistaja

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.5.2008 13:39

Jos haluaa kartion laittaa 1.8T:hen, niin melkein suosittelisin APEX'i:n Dual Funnelia.
Maksaa toki jonkinverran enemmän kuin halpissuodattimet, mutta toimii.
Suodatusteho parhaimmasta päästä ja ennen kaikkea kuiva suodatin, eli ei pelkoa MAF:in rikkoutumisesta/likaantumisesta suodattimen öljyämisen takia.

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 11.5.2008 20:54

Joo toi apexi on varmaan hyvä vaihto ehto.

Väittäisin että vaparista on hyötyä eihän niitä ihan turhan takia noihin laitella:http://www.dahlbackracing.se/main.asp

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 11.5.2008 23:08

Vapaavirtausuodattimista ei yleensä hyödy muut kuin tuotteen valmistaja ja myyntiporras. Kartiosuodattimesta ei ole hyötyä ennen kuin sinulla on se ämpärinkokoinen tracktor pulling ahdin käytössä (ja silloinkin hyöty tulee siitä että ne saa helpoimmin kiinnitettyä omatekoisiin putkistoihin). Niin ja toinen hyöty tulee isommista imuäänistä; Isot pojat on kertonu että niillä saa paljon teinipildeä.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 11.5.2008 23:45

Juu, ei näillä perus lastu&putkisto-viritysasteilla ole vielä vapaavirtaussuodattimesta vastaavaa hyötyä. Useimmiten vaan haittaa, kun imee lämpimämpää ilmaa konehuoneesta, kuin mitä vakiokotelon ilmanotosta imisi. Ja nämä perus halpahallisuodattimet, mitkä on lippispäiden suosiossa, laskevat kaiken hienon ja vähän karkeammankin pölyn lävitseen ja näinollen saattavat saada pahojakin vaurioita aikaan.

Mutta tosiaan, kyllä pitää melko ämpärin kokoinen ahdin olla, ennenkuin vapaavirtaussuodattimesta on oikeasti hyötyä.
Vakiokotelo riittää, ainakin puukotettuna versiona varmasti pitkälti yli kahdensadan hevosen.
Riittäähän Audi S2:n vakio ilmansuodatinkotelo vakioelementillä ilman puukotuksiakin jo kolmensadan humman hujakoille.

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 12.5.2008 18:38

Niitä imu ääniä en hakenutkaan..

Mut sen cartion saa todella hyvin suojattua sinne umpion alle ja varmasti saa viileämpää ilmaa kuin vakio paikasta ottava.

Voin sit ilmoitella kun on vedetty penkissä molemmilla suodattimilla niin ei sit jää epäselvyyksiä tekeekö sillä cartiolla yhtään mitään,,



Ahdin määrää tahdin:)

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 12.5.2008 20:25

Voin sit ilmoitella kun on vedetty penkissä molemmilla suodattimilla niin ei sit jää epäselvyyksiä tekeekö sillä cartiolla yhtään mitään,,


Itse jään todellakin mielenkiinnolla odottelemaan tuloksia. Mun arvaus on +2hp :)

uiop
-
Viestit: 409
Liittynyt: 27.3.2006 14:49

ViestiKirjoittaja uiop » 12.5.2008 20:34

edit, ollaan ny tarkempi: Lottoan 3hp

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 12.5.2008 21:31

+1hv kin on jotain kaikki mikä on ylös päin on yees.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 12.5.2008 21:42

Ainakin Bsr:n kitillä tippui tehot penkissä vrt. normaalisuodatin. Autona oli lastutettu -05 Leon Cupra R.

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 12.5.2008 22:15

Tämän hetkiset mitä on 209hv / 346nm.

Pitää katsoa sit kun on kaikki palikat mitä irtoaa,,

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 13.5.2008 1:09

Riittäähän Audi S2:n vakio ilmansuodatinkotelo vakioelementillä ilman puukotuksiakin jo kolmensadan humman hujakoille.


Isojen poikien foorumilla sanovat että riittää +400hv. Vai olikohan +500hv, en muista varmaksi... Mut kuiteskin, pointti oli että vapaavirtaussuodattimesta ei ole mitään hyötyä näillä tehoilla. Kun pitetään tuplasti nämä meidän koslien lukemat, alkaa merkitystä olemaan.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 13.5.2008 11:23

Juu, muistelin vain, kun MikaJ:n kanssa joskus keskusteltiin ko. asiasta, että Mika olisi sanonut, että joku +300hp riittäisi. Voi olla toki enemmänkin. RS2:n kotelo riittää sitten jo melkein mihin vaan?

Mut sen cartion saa todella hyvin suojattua sinne umpion alle ja varmasti saa viileämpää ilmaa kuin vakio paikasta ottava.


Mistäs vakiokotelo ottaa ilmansa? Ainiin, lokasuojan sisältä, umpion alta/sivulta... ;)

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.5.2008 11:57

S2:sen kotelo vakiona ei riitä hirveän pitkälle, imutorvi ahdistaa. Sitä kasvattamalla taikka vaihtamalla RS2:sen isommalla torvella olevan saa taas lisää virtausta. Mutta pointtina että tuosta vakiopaneelista menee tautisesti ilmaa läpi, joten kartiosuodattimen vaihtaminen mistä menee oravaa pienemmät läpi, on täysin turhaa perustella sillä että vakio paneeli ahdistaa.

kaleiv
-
Viestit: 15
Liittynyt: 18.11.2007 18:39

ViestiKirjoittaja kaleiv » 15.5.2008 21:51

Itse tuli kokeiltua pari päivää sitten tuota vaparia 1.8T:ssä ja omasta mielestä alavääntö heikentyi. Eli huonommin meni kuin alkuperäisellä suodattimella. Autossa kiinni abt:n softa ja Remuksen catback...

vwpassat1.8t
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.9.2006 18:04

ViestiKirjoittaja vwpassat1.8t » 20.5.2008 23:16

kyhää jonku kotelon siihen ja kartio sisään, mihin tulee sit jostain keulilt putki/letku härpäke
ni ei ainakaa ime konehuoneest lämmintä ilmaa

William
-
Viestit: 635
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 4.7.2008 22:43

Jokos niitä uusia teholappuja on saatavilla? :)

musta on paras
-
Viestit: 40
Liittynyt: 5.5.2008 20:34

ViestiKirjoittaja musta on paras » 7.7.2008 18:54

Ei ole lappusia vielä saatavilla kun tuli semmoinen aikaa vievä sinappikone,,

Ja taitaa tulla vielä varusteltua lisää laitetta niin ei sit ole hyvää vertailu pohjaa mikä on vaikutus..

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 7.7.2008 22:50

Ei ole lappusia vielä saatavilla kun tuli semmoinen aikaa vievä sinappikone,,

Paljon onnee vaan !

Ja taitaa tulla vielä varusteltua lisää laitetta niin ei sit ole hyvää vertailu pohjaa mikä on vaikutus..


No niin. :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa