Paremmat jarrut 3bg Passatiin

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

Paremmat jarrut 3bg Passatiin

ViestiKirjoittaja Micco » 12.10.2006 20:34

Eli kaipaisin vinkkiä mitä tehdä kohtuullisella budjetilla rakkaan malmikasan pysähtyvyyden parantamiseksi? Palat ja levyt alkavat olla kuluneet, joten samalla voisi tehdä isompaakin remonttia. S4:n 321*30mm etujarrut oli tuloillaan saksasta olka-akseleineen, mutta se homma peruuntui.

Brembon junior kitti ei ole se ensimmäinen vaihtoehto mielessä, tonnin max hintaluokkaan pitäis päästä. Nyt edessä on 288*25mm jarrut. Satulankannakkeet ovat samat, kuin A3/TT/Golf/Leon. Eli periaatteessa joku niihin käyvä jarrusetti pitäs mennä tuohonkin, jos vaan levyjä saa 112 jaolla.

Kokemuksia mistä osista kannattaisi alkaa rakentelemaan? Onko Leon Cupra R:ssä ihan erilaiset akselit, ettei esim sellaisen Bremboihin löydy suoraan sopivia kannakkeita ja levyjä oikealla jaolla? Jotkut hyvät Brembon satulat tjms vastaavat kiehtoisivat.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 13.10.2006 0:17

Itselle tuli ässään 314x25 levyt Passatista, voisi kuvitella että ehkä nuo olisi sun autoon bolt-on uusilla jarrun kannakkeilla. Ei iso rahallinen satsaus mikäli selviää pelkällä satulan kannakkeen vaihdolla, olettaen että ne ei ole törkeän hintaiset.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.10.2006 16:53

Hmmm... Missä Passatissa on ollu 314*25mm levyt? Vanhassa S4:ssä on 314mm, mutta paksuudesta ei havaintoa. 3bg:stä löytyy:

-288*25mm(jotka mulla on),
-312*25mm joka menee orkkissatuloille kannakkeet vaihtamalla
-321*30mm "floating caliper" eli W8/S4 jarrut joihin joutuu ne olka-akselit vaihtamaan
-334*32mm joista mulla ei ole tietoa, oisko jotkut optiojarrut W8:iin

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.10.2006 17:25

Pistä noi 312x25 levyt, jollain sopivilla Porschen satuloilla. Mulla tulee tohon Golfiin ton kokoiset levyt 996 Carreran satulalla. Mulla oli joskus tässä ässässä noi levyt pikkubremboilla ja ne näytti tolta...

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.10.2006 17:37

^Jotain tällaista oli vähän suunnitelmissa. Tuo satulankannake homma eniten kiinnostaisi, että mihin satuloihin saisi helpoiten kannakkeet ja mistä? Mihinkään Porsche/Brembo satuloihin ei käy ilmeisesti noi 312mm orkkiskannakkeet?

Mistä sä hommasit ne esim noihin omiis? Mullehan käy samat kannakkeet, kuin S3:een.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.10.2006 20:55

Valmiita kannakkeita et varmaan saa mistään. Teetin ne kannakkeet Tommi´s Billettissä. Mallinsin ne kannakkeet ekaks töissä ja lähetin sitte 3D-filet sinne, joiden perusteella ne koneisti ne. Mulla taitaa olla noitten kannakkeitten mallit vielä työkoneella, et voin lähettää ne sulle vaikka spostilla. Voi kyl olla et Tommillakin on ne ohjelmat valmiina...

Sitten mulla on 3D-mallit näitten nykyisten jarrujen kannakkeista, eli 335x32 levyt Porsche GT3 satuloilla. Niistä mulla on vielä protokappalekin jäljellä mikä on tehty muovista, et jos haluaa sovittaa.

Noissa GT3:n satuloissa on pulttijako 142mm, kun noissa pienemmissä Bremboissa on 130mm. Noissa Carreran/Boxter S:n satuloissa on kans se 130mm, et voi olla et noi mun vanhat mallit käy suoraan myös niille.

ECS tuning myy jarrupaketteja, jossa on käytetty tota 312mm levyä ja Boxterin (ei ässä) satulaa. Toi satula on tarkoitettu 24mm paksulle levylle, et niitä täytyy vähän viilata, et ne saa mahtumaan noille levyille. Noi 996 Carrera/Boxter S satulat, jotka mulle tulee, on 28mm levylle. Lisäks noi Boxterin satulat on hieman pienet noille levyille, kuten myös pikkubrembot, eli levyn kitkapinnasta jää osa käyttämättä. Noi carreran palat on hieman isommat ja käyttää sitten levyn paremmin hyödyksi.

linkki

Ootko varma et ne samat kannakkeet käy Passatiin mitä S3:een?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.10.2006 21:23

Jos tosiaan passatissa on satulan kiinnitys kuten golf 4 pohjaisissa autoissa, ja voit käyttää 312x25mm levyjä, niin seatin valikoimasta löytyy valmiilla kannakkeilla olevat 4mäntäiset ap racingin satulat.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.10.2006 21:54

Onks noi Jonde tarkoitettu noille levyille? Käyttääkö ne koko levyn kitkapinnan hyväksi?

Mitä ne maksaa?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.10.2006 22:30

Ovat juuri tarkoitettuja 312x25mm levylle ja palat ottavat kiinni 99% levyn pinta-alasta. Satulat paloineen ovat 606e parilta ja niihin käy vakio jarrutletkut kiinni.
Kuviakin oli noista satuloista, mutta palvelimen levyrikko vei kaikki ne.

Trip
-
Viestit: 255
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Trip » 13.10.2006 22:52

Boxterin satuloille saa kannakkeet (312mm levyille) Pure motorsportilta n.175 taalan hintaan.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.10.2006 23:04

Boxterin satuloille saa kannakkeet (312mm levyille) Pure motorsportilta n.175 taalan hintaan.


Noi Tommis Billetin kannakkeet maksoi 80€/pari.

Jonde:
Mahtuuko 16" vanne noille levyille ja satuloille? Muistankin, et olit joskus pistäny kuvia noista AF:n puolelle, mut eihän niitä tosiaan enää ollu kun hain.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.10.2006 23:14

Satulakannakkeen osanumero mulle käyvälle 312mm levylle on 4B0 615 125A. Mun tietojen mukaan se käy ainakin Audi A6, New beetle, Bora, Golf ja Passat. Senhän pitäis käydä siis myös A3 ja TT. Onko S3 erilaiset kannakkeet?

A3 ja TT osanumero on 8L0 615 125. Tällä osanumerolla löytyy myös kannake New Beetleen. Siihen saa siis kannakkeet sekä Audin, että Vw:n osanuneroilla. RSI beetle on tällä Audin numerolla. A3/S3 ja RSI on samalla jarrusatulanumerolla... Kun taas "tavan" Beetlessä on eri osanumero satulalle kuin passatissa, vaikka niille on sama kannake...? Mielenkiintoista.

Jonde, ovatko nuo ap racingin satulat mistä Seatista? Kuulostaisi mielenkiintoiselta vaihtoehdolta!
Viimeksi muokannut Micco, 13.10.2006 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.10.2006 23:22

Teemu M: 16" voisi mahtua, jos vaan on vanne riittävän pienellä ET.llä.
Micco: Satulat ovat 6L Ibiza Cupra R:ästä.
Kun saan oman autoni joskus pois korjaamolta, niin voin ottaa kuvia noista jarruista ja mahdollisesti jotain mittoja jos on tarpeen.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 13.10.2006 23:45

Ovat juuri tarkoitettuja 312x25mm levylle ja palat ottavat kiinni 99% levyn pinta-alasta. Satulat paloineen ovat 606e parilta ja niihin käy vakio jarrutletkut kiinni.


Kannakkeet eivät kuulu vielä tuohon hintaan? Paljonko ne maksaa? Ja nuo ovat siis ilmeisesti erilaiset kannakkeet kuin nuo volkkarin omat 312 tarkoitetut, mutta käyvät kiinni samoihin olka-akseleihin?

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 13.10.2006 23:50

Niissä satuloissa on kiinteä kannake, joka sopii suoraan ainakin golf 4 pohjaisten autojen olka-akseleihin, ei tarvita mitään erillisiä kannakkeita kuten brembon gt kitissä tai vanhemman ibizan pikku bremboissa.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 14.10.2006 7:22

mielestäni budjetti etujarrupäivitys vois olla 312x25 tarvikelevyt (joissa parempi jäähdytysrivoitus kuin alkuperäisissä) ja uudet alkup. kannakkeet vakiosatuloille, paloiksi vaikka ferodo DS2500. Sitten vielä vetää nokasta jäähdytysputket jarrulevyille. Noilla mielestäni vois jo esim. jonkinlaista ratanautintoa saavuttaa.

Taakse sitten vaikka 269mm jäähdytetyt levyt (vaatii satuloiden&kannattimien vaihtamisen).
Viimeksi muokannut pv, 14.10.2006 7:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.10.2006 7:38

Onko S3 erilaiset kannakkeet?


Ei ole, et samanlaiset kannakkeet tossa on mitä muissakin G4-pohjalevyn autoissa, joissa noi levyt.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 14.10.2006 8:38

Kirjoitin/muistin väärin, 312x25 ne mun uudet levythän oli, eikä parimilliä isommat.

http://mikaj.1g.fi/kuvat/AudiS2Avant/Jarrut/etujarrut4.jpg

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 14.10.2006 12:08

Mulla on ylimääräisenä 312mm vakio jarrujen kannakkeet ja satulat jos joku tahtoo sellaiset viritellä.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 14.10.2006 12:14

OEM tuninkia saa käyttämällä RS2:sen satulan kannaketta, satulan pää käy bremboihin ja kannake käy ainakin B4 quattroihin ja Golf IV.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 14.10.2006 13:39

mielestäni budjetti etujarrupäivitys vois olla 312x25 tarvikelevyt (joissa parempi jäähdytysrivoitus kuin alkuperäisissä) ja uudet alkup. kannakkeet vakiosatuloille, paloiksi vaikka ferodo DS2500.


Mulla oli edellisessä IV GTI:ssä Zimmermannin 312 levyt ja Ferodon palat orkkissatuloilla. Olin ihan tyytyväinen. Tuo nykyinen painaa niin pirusti, että haluaisin panostaa vähän lisää kunnon satuloiden muodossa. Takajarruihin kajoaminen on vielä vähän auki. En ole varma saanko niistä tarpeeksi hyötyä käytettyyn rahamäärään nähden. Vakiona takana on 245*10mm levyt.

Hmmm... Eli RS2 kannake kävisi myös... Mitäs ois sellaset Brembon satulat, joihin nuo 312*25mm levyt kävisivät?

Ja kiitoksia paljon vinkeistä jo tässä vaiheessa! Oon ollu viimeisestä 14 tunnista 11h töissä, joten taidan ottaa pikku tirsat tähän väliin... =)

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 15.10.2006 14:21

Ate:lla ois myös isojarrusetti Passatiin. Suomesta niitä saa Koivusen kautta. http://www.koivunen.fi/www/Koivunenwww.nsf/images/Tuning_Jarruosat.pdf/$FILE/Tuning_Jarruosat.pdf Ja tuolta sivu 18. Onko kellään kokemusta moisista seteistä/ ootteko kyselly hintoja?

Juso
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.2.2004 19:21

ViestiKirjoittaja Juso » 15.10.2006 15:37

Olen itse sovitellut RS2 orkkis pikku bremboja S3:seen.
RS2:sen satulan kanneekkeet käy muuten mutta RS2:sen jarrulevy on 304mm ja S3:sen on 312mm joten satulan ja kannakkeen väliin joutuu laittamaan 4mm paksun välipalan jotta saa satulan oikealle kohdalle.

Pala ei ota ihan koko matkalta kiinni levyyn, mutta eipä vakio palatkaan ota ihan koko levyn pinnalta.

noi satulat on vaan tarkoitettu 32mm paksulle levylle joten itse varmaan siirryn R32 golffin 334x32mm levyyn.

sovitus1
sovitus2
sovitus3

Kysyin noin puoli vuotta sitten itselle ässään tuota Aten isojarru sarjaa ja hinta oli vaatimattomat 2800€.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 15.10.2006 22:09

^ Voi ristus... Onhan noilla sit hintaa. Pitääpäs piruuttaan kysästä paikallisesta varaosaputkasta hintaa omaan. Nuo Ibiza Cupran 4 mäntäiset kiehtoisivat kyllä kovasti, jos ne menee orkkis 312*25 levylle suoraan, ja vieläpä ilman erillisiä kannakkeita. Eivät varmaan rajoittaisi vannevalintojakaan niin paljoa.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 15.10.2006 22:27

Jos ibizan satuloita kyselet, niin numerot 6LL 615 105 ja 6LL 615 106 auttaa.
Mutta mitä vanteisiin tulee, niin suurimmat pk-seudun vanneliikkeet myi eioo:ta, kun olisi halunnut toisetkin suoraan sopivat vanteet, spacerien kanssa kyllä olisi valinnanvaraa ollut liikaakin.
Viimeksi muokannut Jonde, 19.10.2006 17:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 16.10.2006 20:49

Kysyin tänään Ate:n settiä. 2693€ ois netto... :D Pitää tässä jossain vaiheessa kysellä noita Ibizan satuloita. Kiitokset Jonde numeroista! Minkä kokosia vanteita kyselit? Mulla 8*17" et 35 OZ Hydrat talvella.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 16.10.2006 22:37

17" vanteita kyselin. Vanteen puolien kun pitää satulan koosta johtuen olla matalat ja ulkoreunassa, omat vanteet on tällä hetkellä 7,5x17 et 30 ja satulalle jää noin 3mm tilaa puolaan.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 17.10.2006 17:43

Hmmm... Sulla oli ne Borbetit? Vai ne ATP:t? Ozeissa puolat on aika ulkona, kun eivät ole mitkään huulivanteet. Millähän sais tietää varmaksi mahtuuko...

Juso
-
Viestit: 47
Liittynyt: 16.2.2004 19:21

ViestiKirjoittaja Juso » 17.10.2006 18:28

pitäis melkein päästä sovittamaan satuloita vanteen sisään että selviää.

näillä ohjeilla ja tällä "adapterilla"
voi yrittää vähän sovitella vaikka satula ei olekkaan sama vaan normi boxterin 312x25 levyllä mutta on silti suuntaa antava.

pv
-
Viestit: 283
Liittynyt: 12.9.2003 10:57

ViestiKirjoittaja pv » 19.10.2006 9:16

olikos joku saanut ostettua asiallista 312x25 5x112 jaollista tarvikelelevyä jostain? Itsellä marmoritiskiltä ostetut 312 laikat täryyttää niin, että meinaa ratti irrota.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.10.2006 15:01

Micco: ATP on alla, kun borbetit ei mahdu ilman 30mm spaceriä.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.10.2006 15:12

Mulle tuli Zimmermanin 312x25 levyt reijitettynä, saa myös ilman reikiä. Ilmeisesti OEM-kamaa koska oli valettu VAG:n varaosanumerot levyihin. Ei tärytä, tosin takana ei ole kuin pari tulikuumaksi ajoa ja 600km mikä ei nyt vielä kerro mitään.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 19.10.2006 17:29

Kysyin tänään Ibizan satuloita ja paloja paikalliselta Laakkoselta, ja palvelu oli odotettua. Satulat 302€ kpl ja tinkivaraa EI OLE. Tais olla paloineen jotain 687€ tjms jos en aivan väärin muista.

Pitänee tulostaa toi Juson laittama "adapteri" ja kokeilla talvivanteisiin, kunhan on niitä laittamassa alle. Tässä on nyt kaikkea muutakin rojektia. Joten tuon S4 jarruhomman mentyä vituiksi saattaa jarrujen hankkiminen kestää pitkälle talveen, ellei peräti kevääseen.

Jos ibizan satuloita kyselet, niin numerot 6LL 615 105 ja 6LL 105 106 auttaa.


Jonde, onko tossa toisessa numerossa näppivirhe, vai mikä sen pitäisi olla? Satulat olivat 6LL 615 105 ja 6LL 615 106 vasen ja oikea, jarrupalat olivat kuulemma jollain ihan muulla numerolla kuin tuolla. Mitä kautta sait ne 606€ hintaan?

pv, mulla oli ihan hyvät kokemukset Zimmermanneista tuossa koossa Golfissa. Mutta audifinnsillä ovat tainneet saada kieroiksi niitäkin? Muistelen jotain marmatusta joskus lukeneeni.

Jonde
-
Viestit: 2089
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 19.10.2006 17:36

On tullut näköjään numerot väärin päin. 6LL 615 105 ja 6LL 615 106 piti kirjoittaa.
Satuloissa tulee palat mukana tuohon 303e/kpl hintaan, erikseen ei tarvinnut paloja ostaa.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 21.10.2006 19:19

Kokeilin tuota Juson linkkaamaa "adapteria" talvivanteeseen maalla käydessä, ja ainakin tuon perusteella rakoa jäisi 3-4mm puoliin. Pitää talvirenkaita vaihtaessa kokeilla samaa vielä noihin 19" Kyalameihin.

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 27.11.2006 20:29

Se tuli mieleen kysyä, että kun vaihtaa isommat monimäntäiset satulat, niin onko tullut jarrutasapainon kanssa mitään ongelmia?

mikkog
-
Viestit: 21
Liittynyt: 20.8.2006 12:21

ViestiKirjoittaja mikkog » 6.3.2008 11:33

Onko kellään ollut Passatissa kiinni Black Diamond jarruja?
Meinasin tilata semmoiset omaani.

Maikki
-
Viestit: 1074
Liittynyt: 23.7.2003 10:59

ViestiKirjoittaja Maikki » 7.3.2008 9:19

Zimmermannin reijitetyillä ainakin pääsi eroon 3BG:n ei jarruja-efektistä loskakelillä.

Koko siis 288mm+pagidin peruspalat

juhis
-
Viestit: 247
Liittynyt: 23.7.2003 9:05
Viesti:

ViestiKirjoittaja juhis » 4.7.2008 7:52

Ei taida noi ibizan brembot mennä millään bolt-on konstruktiolla 3B-pasuunaan ?

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 4.7.2008 18:08

Brembot tuskin menee, mutta nuo uudemman Cupra R:n AP Racingit käyvät. Passatissa pitää vaan laittaa satulat ristiin, kun satula on navan taka- eikä etupuolella.

mac10
-
Viestit: 19
Liittynyt: 30.9.2004 11:19

ViestiKirjoittaja mac10 » 26.9.2008 20:47

Heitetään tänne topicin alle kun läheltä liippaa.

Itsellä A4 2.5tdiQ joka kaipaisi lisätehoa jarruihin ja katsastusmies huomauttikin jo levyistä. Levyinä ajattelin päivittää OEM kokoisiin BlackDiamondin 312x25mm laikkoihin mutta olisiko tuon ibizan brembot parempi vaihtoehto kuin vakiosatulat? Painoahan autolla löytyy...

ramiv
-
Viestit: 150
Liittynyt: 23.10.2003 10:00

ViestiKirjoittaja ramiv » 28.9.2008 19:57

2.8 V6-koneisessa 3BG-ssä mulla on ainakin nuo 312mm levyt vakiona.

aza
-
Viestit: 133
Liittynyt: 15.8.2006 23:40
Viesti:

ViestiKirjoittaja aza » 30.12.2008 8:09

Nostetaas tätä topicia esille. Löytyykös audi a6:n valikoimasta siis 312x25mm levyä ja 2 mäntäistä satulaa ? Nehän kävisi suoraan passatiin.

Mitenkäs sitten nuo golf pohjaisten/tt:n 312 levyille tarkoitetut satulat, niin käyvätkö ristiin laitettuina passatiin? Passateissahan satulat ovat siis navan takapuolella ja golf pohjaisissa etupuolella.

miihkali
-
Viestit: 18
Liittynyt: 3.9.2004 11:28

ViestiKirjoittaja miihkali » 24.3.2009 8:41

Osaako joku sanoa mitä eroa on 312mm levyille tarkoitetuissa jarrusatulan kannakkeissa osanumeroiltaan 4B0615125A ja 4B0615125C? Kävisikö tuo C loppuinen 1998 Passattiin? A loppuinen käy ainakin mutta en löytänyt mistään faktaa mitä eroa tossa C loppuisessa voisi olla. Voiko kiinnitys olka-akseliin olla erilainen?

Edit: Ja vastaus on että ovat erilaiset.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 12.6.2009 15:29

mikkog kirjoitti:Onko kellään ollut Passatissa kiinni Black Diamond jarruja?
Meinasin tilata semmoiset omaani.


Joko on tilattu ja testattu? Kiinnostaisi itseäkin, saisi kohtuullisen sopurahaan. Käyttönä normaalia arkiajoa, ja kerran pari vuodessa satunnaista sunnuntai kruisailua radalla.

Jos kyseessä aivan susi tuote, ei viitsisi kokeilla. Toisaalta, brembo ferodo maksaa 2x tuon hinnan, ja toistaiseksi pärjännyt motonetin osillakin :-)

Tosin, ei tietoa onko tuo oikeasti edes edukasta vaiko ei. Mielipiteitä otetaan vastaan.

Kuva

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 12.6.2009 23:35

V6 TDI:ssäkin on jonkinverran isommat jarrut ku muissa... Ainakin oli ihan riittävän hankalat löytää nelikkoon tolleen parissa päivässä :D

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 14.8.2009 10:17

Käykö siis nuo 6LL615105 ja 106 suoraan esim 4 golffiin ilman erityisiä sovituspaloja?

Onko muita kohtuuhintaisia ratkaisuja löytynyt akuuttiin jarrupulaan? Entäpä miten takapää rakennetaan? On tässä taas ongelmaa kerrakseen näiden koodejen yms kanssa...

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 14.8.2009 13:31

Kuten tuolla ylempänä lukee, kyllä. Niissä AP Racingin satuloissa on kiinteät kannakkeet, jotka käyvät ainakin Golf4 pohjaisiin autoihin, Passatteihin, A4:iin ja A6:iin. Noihin kaikkiin löytyy mallistoista vakiona sopivat 312*25mm levyt.

E: Lisätään nyt vielä, että kaikkiin noihin automalleihin, joista löytyy irroitettavat satulankannakkeet. Golfeissa ainakin on pienempikoneisissa malleissa/tehottomammissa dieseleissä ollut kiinteät satulan kannakkeet.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 30.9.2009 14:09

nyt on evo9 brembot hankittu ja levyjä metsästän. Pitäisi löytää eteen 320x32 (min 28) levyt ja ratkaista miten taakse teen mekaanisen käsijarrun.

Taitaa joutua hankkimaan evon vakiolevyt ja sorvata sovitteet keskireiälle ja tehdä uudet pultinreiät vanteille.

Uprighterit joutuu kans vaihtamaan ja S3 navat odottaa lattialla...

Jos jollakin on hajua mistä sais 320/32 levyjä 5x100 jaolla niin olisin kovasti kiitollinen.

TRF
-
Viestit: 159
Liittynyt: 30.7.2003 14:45

ViestiKirjoittaja TRF » 11.5.2010 7:16

Nyt on Evo9 Brembot kiinni ja mekittynä myös otteeseen. Hyvin toppaa pirssi :)

Micco
-
Viestit: 679
Liittynyt: 25.8.2003 18:24
Viesti:

ViestiKirjoittaja Micco » 2.3.2011 11:48

Osaako joku sanoa mitä eroa on 312mm levyille tarkoitetuissa jarrusatulan kannakkeissa osanumeroiltaan 4B0615125A ja 4B0615125C? Kävisikö tuo C loppuinen 1998 Passattiin? A loppuinen käy ainakin mutta en löytänyt mistään faktaa mitä eroa tossa C loppuisessa voisi olla. Voiko kiinnitys olka-akseliin olla erilainen?

Edit: Ja vastaus on että ovat erilaiset.


Ihan mielenkiinnosta, mikä tuo ero on, ja mistä se johtuu? Onko kukaan tutkaillut? Noissa A-loppuisissa kannakkeissa on olka-akseliin kiinnitysreikien väli 94mm. Mitähän se mahtaa olla C-loppuisissa? Muuta eroa noissa tuskin pystyy olemaankaan.

Jossain matkan varrellahan tuo on vaihtunut joihinkin automalleihin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Google [Bot] ja 31 vierailijaa