3-koppanen 1.4 bensakone...
golffin perään traileri ja painava auto kyytiin (joo tiedän, ei paras veturi ole)...noin 15 kilsaa vedettiin aika reipasta vauhtia tuolla yhdistelmällä, kiire kun oli...
no yhtäkkiä jokin piippas 2 kertaa....n. minuutti meni, niin alkoi öljynpaine summeri huutaa+ öljynpaine valo alkoi vilkkua...heti virrat pois ja rullattiin tien sivuun.
koneessa oli öljyä ihan ok, eikä mitään erikoista löydetty/näkynyt.
koneen lämpö oli tuossa kohtaa n 100 astetta, kun alkoi huutamaan ja valo palamaan.
no hetken päästä uudestaan auto käyntiin, ja kaikki taas ok..hmm...
mikäs tuon sitten teki?? tuli mieleen, onko tuossa summerissa/valolla yhteyttä öljyn lämpöön??? jos raskas kuorma takana rasitti konetta liikaa...?
tuon jälkeen ei ole mitään oiretta enää ollut...
3-kopan öljynpaine summeri sekosi?
Valvoja: ffp jäsenet
Olisiko summeri ja varoitusvalo kytketty öljynlämpöanturiin, en tiedä onko ko. autossa vaan semmoista. Omasta 2litraisesta löytyy ajotietokoneesta öljynlämmön näyttö joten voisi kai se tuossakin olla. Kovassa vedossa varmasti rupeaa öjlynlämpö nousemaan kun ei mitään jäähdytystä ole ja vielä enemmän jos vanhat öljyt koneessa. Omassa kolperossa on jokin naurettavan näköinen öljynjäähdytin.
Onkohan tähän tullut mitään tietoa?
Emännän autoon vaihdoin molemmat öljynpaineanturit, mutta kun on pari tonnia kierroksia niin öljynpaine summeri alkaa huutamaan ja ehkä 5sec huutaa ja sitten rauhoittuu.. Tekee 1-3 kertaa ajossa.. riippumatta siitä ajaako 5km tai 50km.
Yleensä tekee n. 5min siitä kun on ajanut.
Auttaisikohan öljynvaihto ja joku Forte-käsittely`?
Emännän autoon vaihdoin molemmat öljynpaineanturit, mutta kun on pari tonnia kierroksia niin öljynpaine summeri alkaa huutamaan ja ehkä 5sec huutaa ja sitten rauhoittuu.. Tekee 1-3 kertaa ajossa.. riippumatta siitä ajaako 5km tai 50km.
Yleensä tekee n. 5min siitä kun on ajanut.
Auttaisikohan öljynvaihto ja joku Forte-käsittely`?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 48 vierailijaa