lämmöt 120 astetta
Valvoja: ffp jäsenet
lämmöt 120 astetta
Terve!
Tossa viime yönä ajelin töistä kotia lahden motaria, kunnes yhtäkkiä huomasin lämpöjen alkavan nousemaan. Ylimmillään lämpö käväsi 120 hujakoilla, mutta sitten lähti pikkuhiljaa laskemaan. Pysähdyin vähän matkan päässä ja tutkiskelin vähän missä voisi olla vika. Jäähdyttimelle menevä alin letku oli kylmä, jonka päässä on termostaatti.
Viittaisi mielestäni termostaatin olevan jumissa vai olisko jokin muu vika mahdollinen? Jatkoin matkaa takaisin motarille ja vähän ajan päästä lämmöt alkoivat jälleen nousta...
Kellään samoja ongelmia ollut?
Tossa viime yönä ajelin töistä kotia lahden motaria, kunnes yhtäkkiä huomasin lämpöjen alkavan nousemaan. Ylimmillään lämpö käväsi 120 hujakoilla, mutta sitten lähti pikkuhiljaa laskemaan. Pysähdyin vähän matkan päässä ja tutkiskelin vähän missä voisi olla vika. Jäähdyttimelle menevä alin letku oli kylmä, jonka päässä on termostaatti.
Viittaisi mielestäni termostaatin olevan jumissa vai olisko jokin muu vika mahdollinen? Jatkoin matkaa takaisin motarille ja vähän ajan päästä lämmöt alkoivat jälleen nousta...
Kellään samoja ongelmia ollut?
-
- -
- Viestit: 1136
- Liittynyt: 12.5.2004 23:20
Kait ne enimmäkseen kestää sen hihnanvaihtovälin.
Taitaa merkkitiskiltäkin tipahdella tuota muovista nykypäivänä käteen. Itse sain tuurilla Motonetista metallisiivellä.
En ole tosin tutustunut kiinnitysmekanismiin, että mikä niissä pettää? Onko muovinen kiinnitetty eri tavalla, vai onko se murtunut irti siitä akselista?
Taitaa merkkitiskiltäkin tipahdella tuota muovista nykypäivänä käteen. Itse sain tuurilla Motonetista metallisiivellä.
En ole tosin tutustunut kiinnitysmekanismiin, että mikä niissä pettää? Onko muovinen kiinnitetty eri tavalla, vai onko se murtunut irti siitä akselista?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitään tietoa missä vaiheessa tuon alaletkun pitäisi alkaa lämmetä ja kuinka nopeasti ?
Itseäni ihmetytti muutamia kertoja kun lämmöt lähtivät hieman laskuun ajossa... tätä sattui useamminkin. Tutkin asiaa vähän itse ja autossa oli alalehtku aika viileä (vrt. yläletkuun) kun auto oli hetken seisonut ja käynyt mittarin mukaan 90C niin alkoi alaletkukin lämpiämään. Ajon jälkeen taasen ala letku tuntui vain lämpimältä ?
Vedenhän täytyy kiertää ainankin vähän...muutoinhan olis jo kävelty useamminkin kotiin.
Itseäni ihmetytti muutamia kertoja kun lämmöt lähtivät hieman laskuun ajossa... tätä sattui useamminkin. Tutkin asiaa vähän itse ja autossa oli alalehtku aika viileä (vrt. yläletkuun) kun auto oli hetken seisonut ja käynyt mittarin mukaan 90C niin alkoi alaletkukin lämpiämään. Ajon jälkeen taasen ala letku tuntui vain lämpimältä ?
Vedenhän täytyy kiertää ainankin vähän...muutoinhan olis jo kävelty useamminkin kotiin.
No pistämpä tänne http://profile.imageshack.us/user/aijal ... 118hl9.jpg
Näin kävi omassa passatissa kun ajelin ihan normaalia maantienopeutta.
Näin kävi omassa passatissa kun ajelin ihan normaalia maantienopeutta.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa