Golf mk3 2.0 jakopään kasaus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

Golf mk3 2.0 jakopään kasaus

ViestiKirjoittaja Freeman » 25.6.2008 21:14

Noniin. Alkais kansiremontti olla jakopään kasausta vaille valmis. Tänään sitten huomasin, että permanenttitussilla tehdyt merkit ovat suttaantuneet epäselviksi. Nokka-akselin merkki tohon venttiilikoppaan on selkeä, mutta mites noitten kahden muun hihnapyörän merkit? Virranjakajan pyörijä on siinä loven kohdalla ja ykkösmäntä yläkuolokohdassa, mutta merkit eivät jotenkin tunnu täsmäävän mitenkään. Apuja tarvitaan ja kiitos etukäteen.

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 25.6.2008 21:37

http://web.abnormal.com/~thogard/vw/timebelt.gif

80-luvun vehkeissä jotakuinkin noin. Kampurassa muistaakseni lovi ja apuakselissa kaks täplää merkkeinä.

edit: Ettei kampuran hihnapyörää pystyis asentamaan "väärinpäin"?

Freeman
-
Viestit: 41
Liittynyt: 17.2.2008 19:09

ViestiKirjoittaja Freeman » 25.6.2008 21:45

http://web.abnormal.com/~thogard/vw/timebelt.gif

80-luvun vehkeissä jotakuinkin noin. Kampurassa muistaakseni lovi ja apuakselissa kaks täplää merkkeinä.

edit: Ettei kampuran hihnapyörää pystyis asentamaan "väärinpäin"?


Tossa apuakselissahan on merkkeinä piste ja sitten O.T. Eli kumpaakohan merkkiä pitää tuijottaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 25.6.2008 22:18

Kuulostais että on kohdallaan.

Kampuran merkki kannattaa katsoa vauhtipyörältä.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 28.6.2008 19:23

Mikäs momentti kannen pulteja kiristäessä tarvitsee olla ..? Auto samainen kun ekassa postauksessa. Tarkennusta 2E eli se 8 venttiilinen kiuas. Ristiinhän nuo kiristetään mutta jos jollain on tarkat kiristys järjestykset ei olisi pahitteeksi =)

MikaL
-
Viestit: 224
Liittynyt: 29.7.2003 22:30

ViestiKirjoittaja MikaL » 28.6.2008 23:29

Mikäs momentti kannen pulteja kiristäessä tarvitsee olla ..? Auto samainen kun ekassa postauksessa. Tarkennusta 2E eli se 8 venttiilinen kiuas. Ristiinhän nuo kiristetään mutta jos jollain on tarkat kiristys järjestykset ei olisi pahitteeksi =)

Kiristysjärjestys:
_________
| 10 4 2 6 8 |
| 7 5 1 3 9 |
--------------
Momentti on
1. 40Nm
2. 60nm
3. 90 astetta
4. 90 astetta

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 29.6.2008 13:24

Kiitos infosta. Oli ensi tuo järjestys mennään 40nm läpi. Sitten 60nm. Ymmärsinkö oikein ? Mitä nuo 3 ja 4 asteluvut tarkoittavat ?

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 29.6.2008 13:34

eli 90 astetta kiristetään. kierroksessahan on 360 astetta. eli kiristät yhden neljänneksen joka on se 90 astetta.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.6.2008 13:48

Tai 60Nm jälkeen suoraan pouli kierrosta päälle.

poffi
-
Viestit: 86
Liittynyt: 21.9.2007 21:30

ViestiKirjoittaja poffi » 29.6.2008 14:14

empä tuota kyllä suosittele vetää vähän liikaa kerralla.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 29.6.2008 16:42

Kohta meen nappaan kannen kiinni. Kiitos ohjeistuksesta :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.6.2008 22:10

Eikä vedä.
Jossain ohjeissa on myös neuvotu myös tuolla tavoin.

Makuasia kummin tekee.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 30.6.2008 0:22

Nyt on auto nipussa ainakin päälisin puolin. Pieni taistelu oli hihnojen kanssa mutta kyllähän ne sinne sitten meni. Pari asiaa kuitenkin jäi askarruttamaan. Huomenna sitten savut kun saan putkiston ja pakosarjan liitettyä.

1. Tarkastin jaon nokka pyörästä ja venakopasta ( Merkit kohallaan). Jakopään alinta pyörää en saanut auki joten katsoin jaon laatikon ouolelta muovi mutterin alta. (Merkit kohallaan)
teinkö oikein ?

2. Kaasuläpän yläosassa on liitos n.6mm letkulle. Tuleeko tähän bensa kiskon päästä haara letku kiinni jonka toinen pää jatkaa ilmanputsari kotelolle ?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.6.2008 0:23

Sieltä vauhtipyörältä se merkki on parempi/tarkempi katsoa.

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 30.6.2008 14:51

Jep, eli se meni sitten oikein. Voisiko joku gti: in omistaja tarkastaa omastaan tuon kaasuläppä jutun. Ei minuutti pitempään mene :D

nnasu
-
Viestit: 137
Liittynyt: 21.11.2004 22:54

ViestiKirjoittaja nnasu » 30.6.2008 16:12

Se kaasuläpän letku haarautuu bensapaineen säätimelle ja ilmanputsari koteloon, muistaakseni alempaan liittimeen. Ohjaa imuilman läppää (lämmin/kylmä)

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 30.6.2008 19:39

Jep, eli oikein se sit oli .. Kiitos näistä ..

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 1.7.2008 0:17

Eipäs golffi sitten startannu :/ just jakso käydä kaasulla muttei juurikaan voi käynniks sanoa.
Jako on kohdallaan joten tarvii sytkä säätää huomenna. Siellä luultavasti pielessä.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 1.7.2008 6:55

ettei olis menny jakajan pyörä hampaan sivuun jakopäässä... kato pyöriästä että on kohdalla... kannen alla on viiva mihin pyöriä osottaa

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 1.7.2008 14:34

Joo tota jakajaa itsekkin epäilin ja syyllinen sieltä löytyikin. Eli pyöriä ei näytä siihen loveen lähellekkään :/ Itse en tuota osaa säätää kohalleen mutta kamu lupaili iltasella tulla laittamaan kohalleen. Laitan infoa jospa se siitä alkais elään :D

aprilia10
-
Viestit: 79
Liittynyt: 22.1.2008 1:19

ViestiKirjoittaja aprilia10 » 2.7.2008 23:48

Nyt on sytkä säädetty kohdalleen ja auto pelaa kaikin puolin hyvin. Ainoa haitta on kylmä käynnistys. Auto lähtee vasta kolmannella käyntiin. Ensimmäisellä ei mitään, toisella lupaa ja saattaa hörähtää mutta sammuu. Kolmannella kerrasta ilman oireita. Auto ei muuten käyttäydy ollenkaan ihmeellisesti. Pari kertaa myös lämpösenä ollut oikkuilija startatessa. Voisiko tuo johtua tyhjäkäynti venttiilistä. ? Oli pirusti moskaa sisällä ja koitin saada mahd paljon pois. Jospa se vielä on sitten tukossa ? Ei anna vikokoodeja ne katsoin tänään.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa