Cruisen kytkentä Passat 3B AFN, liittimiä puuttuu!
Valvoja: ffp jäsenet
Cruisen kytkentä Passat 3B AFN, liittimiä puuttuu!
OEM viiksi johtosarjoineen tuli ostettua ja asennus päättyi kohtaan ohjeessa, jossa käsketään oranssi liitin etsiä. Ei ole oranssia liitintä Ecun/tulipellin rimassa. Mitään oranssia ei löydy muutenkaan.
Mihin johtoihin tuon nyt kytken? Suoraan Ecun piuhoihin? Auto on käyttöönotettu 7/97 ja pinnejä ecussa on 68 kpl.
Ilmeisen turhaan purin tuon sulaketaulun liittimineen pois tieltä...
Auttakee, pitäs auto saada takaisin liikenteeseen!
Mihin johtoihin tuon nyt kytken? Suoraan Ecun piuhoihin? Auto on käyttöönotettu 7/97 ja pinnejä ecussa on 68 kpl.
Ilmeisen turhaan purin tuon sulaketaulun liittimineen pois tieltä...
Auttakee, pitäs auto saada takaisin liikenteeseen!
Jep, olen huomannut, että bensa mallissa on eri kytkentä.
Yllä olevasta linkistä tuli päänsärky... Kaksi tuntia tavasin noita linkkekä linkin perään ja selvää vastausta omaan ei löydy.
Tässä olisi kaikki mitä piuhoja ja numeroita osistani löytyy:
Ecu:
- 68 pinniä
- Bosch 028 906 021 GL
Viiksi:
- 1JO953513
Johtosarja VW1 DIO 1111 viiksenpäässä:
- 8-napainen liitin
värit:
1. ----
2. sininen
3. pun/kelt
4 . musta/valk
5. pun/harmaa
6. pun/valk
7. musta/valk
8. pun/valk
Johtosarja "toinen pää"
sininen
puna/harmaa
musta/valko
puna/kelta
puna/valko
Ilmeisesti Eculta käyttöön tulee pinnit 34, 35, 58 ja 66.
Mistään ei tullut vastaan juuri täysin yhteensopivaa kytkentää, tai en ainakaan löytänyt.
Yllä olevasta linkistä tuli päänsärky... Kaksi tuntia tavasin noita linkkekä linkin perään ja selvää vastausta omaan ei löydy.
Tässä olisi kaikki mitä piuhoja ja numeroita osistani löytyy:
Ecu:
- 68 pinniä
- Bosch 028 906 021 GL
Viiksi:
- 1JO953513
Johtosarja VW1 DIO 1111 viiksenpäässä:
- 8-napainen liitin
värit:
1. ----
2. sininen
3. pun/kelt
4 . musta/valk
5. pun/harmaa
6. pun/valk
7. musta/valk
8. pun/valk
Johtosarja "toinen pää"
sininen
puna/harmaa
musta/valko
puna/kelta
puna/valko
Ilmeisesti Eculta käyttöön tulee pinnit 34, 35, 58 ja 66.
Mistään ei tullut vastaan juuri täysin yhteensopivaa kytkentää, tai en ainakaan löytänyt.
Nyt kun olet jo noin pitkälle selvittänyt asian, niin kytket ne niin kuin tuossa linkissä olin tehnyt:
Tuon liittimen 8-pinnin saat unohtaa kun johtosarjan toisessa päässä ei ole yhtä monta johtoa kuin olet liittimen päästä luetellut, eikö?
Johtosarjan pinnin numero - ECUn pinnin numero
2 - 34
3 - 35
4 - 66 (myös johto sarjan pinni 7 yhdistetty tähän)
5 - 58
Johtosarjan pinni 6 sulakkeen taakse, itse käytin 5A sulaketta jonka numeroa en nyt muista mutta ihan samahan se on mihin kytketään kunhan saa 12V auton käydessä.
Tuon liittimen 8-pinnin saat unohtaa kun johtosarjan toisessa päässä ei ole yhtä monta johtoa kuin olet liittimen päästä luetellut, eikö?
Alkaahan tämä selviämään viimeinkin, kiitosta vaan!
Sain osat jo kiinni autoon ja bagi ei edes pamahtanut vaikka ihan piruuttani käskin vaimon kattoa ikkunasta, jotta näkis miten se laukee... Ite ku olin akkua kytkemässä pellin alla virtojen ollessa käännettynä päälle.¨
Ilmeisesti nuo neljä johtoa eculta pitää katkoa ja tinalla liittää sitten rinnalle kutistesukan kera.
Sain osat jo kiinni autoon ja bagi ei edes pamahtanut vaikka ihan piruuttani käskin vaimon kattoa ikkunasta, jotta näkis miten se laukee... Ite ku olin akkua kytkemässä pellin alla virtojen ollessa käännettynä päälle.¨
Ilmeisesti nuo neljä johtoa eculta pitää katkoa ja tinalla liittää sitten rinnalle kutistesukan kera.
Mulla ei tuossa silloin mennyt edes eculle noihin pinneihin mitään johtoja, joten hommasin sopivat pinnit ja tökkäsin ne suoraan eculle menevään liittimeen tietenkin.
Jos sulla menee niihin johdot, niin kyllä ne pitäis sieltä ecun alla olevista T10-liittimistäkin löytyä. Pari tuollaistakin olen tehnyt.
Sitten nykyinen on sellainen missä on vissiin jotain T20 liittimiä ja kaikki cruiseen littyvät johdot tuli eculta tuohon yhteen liittimeen.
Mittailin vain ecun littimeltä tuohon liittimeen, että mikä on mikäkin.
Tuosta viimeisestä viestistäsi ymmärrän, että olet koittanut etsiä liittimiä konehuoneen puolelta. Siinähän on tarkoitus kytkeä ne johdot niihin auton sisäpuolella oleviin liittimiin jotka lähtevät irti kun purkaa ne reletelineet ja muut irti. Ei suoraan eculle eikä niihin liittimiin konehuoneen puolelle.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”