Jetan kumma jarru vika. Apua kaivataan.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

Jetan kumma jarru vika. Apua kaivataan.

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 13.6.2008 14:27

Elikkä jarrupoljin on hyvän ja oikean tuntuinen kunnes auto laitetaan käyntiin. Auton käydessä poljin menee melkein pohjaan ja on löysä. Ajaessa tosi huonot jarrut. Palat on ok ja levyt joka nurkassa. Kone 1.8 16v kr. Auto seissyt hallissa talven yli ja syksyllä halliin ajaessa jarrut oli ok ainoastaan etupalat vaihdettu talvella. Olen ilmaillut jarruja mutta ei auta. Onko vika missä? Vaihdanko pääsylinterin vai onko vika jossain muualla esim joku alipainepumppu. Olisi kiva saada tuo kesäauto jo liikenteeseen :]

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.6.2008 15:26

Jossain ilmaa, letku/putki/satula vuotaa, pääsylinteri sökö tai takajarrun säätö liian kaukana.

Säätö on automaattinen, mutta jos ruostevikaa satulassa, niin alkaa automaattisäätökin tahmata.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.6.2008 15:30

Näissähän on ollut milloin satulat väärinpäin, milloin pitänyt ilmata satula irti ilmausruuvi ylöspäin ym.

Itsellä oli satulat väärinpäin. =D

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 15.6.2008 16:41

Joo tulipas vaihdettua toi pääsylinteri. Kyllä se poljin tuntuma parani, mutta on vieläkin samaa vikaa kun auton laittaa käyntiin niin menee poljin vielä aika syvälle. Eipä tuolla vuotojakaan näkynyt olevan. Pitää ruveta purkaan satulat, puhdistaa hyvin ja laittaa uudet kumit. Kirjoittelempa sitten jos vika löytyy.

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 18.6.2008 15:48

joo löin lukkopihdit kuskin jarruletkuun kiinni niin jarrupoljin tuntuu hyvältä vaikka auton laittaa käyntiin. voiko levyt olla niin kuluneet että ei riitä enää pääsylinterissä potku ja huomasin tuossa että ostin sen pääsylinterin mallin mukaan ja se on se pienempi malli eli oisko ketään joka myis edukkaasti sen toimivan ja isomman syltyn.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 18.6.2008 19:04

Siellä on ilmaa tai satula vuotaa.

Onhan palat pumpattu levyyn kinni palojen vaihdon jälkeen?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.6.2008 19:26

lukkopihdit kuskin jarruletkuun kiinni


tämä pitäs melkein nähdä.

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 18.6.2008 19:55

jees eli autolla ei siis ajeta vaan se seisoo pukkien päällä joka kulmasta ja lukkopihteillä juuri testain sitä että riittääkö pääsylinterin paine edes kolmeen sylinteriin. vaihdan vielä nuo levyt eteen koska ne on sisäpuolelta aika kuluneet ja samalla nuo jarruletkut uusiksi jos ne vaikka auttaisi jotain. Eli tällä hetkellä ilman kyseisiä pihtejä autossa on nyt jarrut mutta poljin menee melkein lattiaan eli ilmeisesti pääsyl.. teho ei riitä kaikille neljälle sylinterille koska vuotoja ja ilmaa ei ole enää missään.

markoantero
-
Viestit: 449
Liittynyt: 12.1.2007 20:50

ViestiKirjoittaja markoantero » 18.6.2008 20:29

Kyllä siinä tehostajassa potku riittää,luulisin.

Jos levyt on pahasti kuluneet,niin uudet palat ei ota kiinni koko pinta-alalta ja tällöin se pala antaa niinkuin tavallaan periksi,kun sitä kovasti painetaan levyä vasten,niin tästä johtuu se polkimen painuminen.

Tää nyt on vaan tällanen näkemys,voin olla ihan metsässä.

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 23.6.2008 20:38

Tulipa vaihdettua eteen levyt/palat ja taakse toinen jarruletku. Kävin tuossa testaan autoa niin jarrut on ihan ok, mutta poljin painuu mielestäni liian alas ennenkuin jarrut toppaa. Eli onkohan nyt vain että ne loput jarruletkuista sitten antaa vähän periksi?

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 29.6.2008 18:31

No nyt ainaskin tuntuu poljin hyvältä auton käydessäkin. Huomenna katsastus niin pääsee testaan sitte ajaessa myös. Letkut tuli vaihdettua eteen ja toiselle puolelle taakse, kun toiselta puolelta ei saanut irti särkemättä putkea. Sitte vielä koputtelin vasaralla sitä taka-akselin säädintä, jonka jälkeen ilmasin jarrut ja pelaa. Katsotaan vielä mitä mieltä inssi on jarruista.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 29.6.2008 19:45

Huomenna itsekkin vien tuon golperon leimalle, vikaa en oo keksiny, mutta jarruistahan sitä tulee sanomista, mutta antavathan ne kuukauden ajoaikaa. Kylläpä ne inssit tietää sanoa mistä vika löytyy

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 29.6.2008 20:14

Eikö auto pidä nykyään olla katsastettu siihen viimeiseen päivään mennessä?

Ennenhän tais saada aina kuukauden korjausaikaa kun kävi näyttämässä?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 29.6.2008 21:28

Mulla loppus leima kopista huomenna, kävin näyttää viime viikolla ja kuukauden anto aikaa laittaa päästöt kuntoo.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.6.2008 22:03

Saa kuukauden ajoaikaa, jos käy näyttämässä ennenkuin leima loppuu.

Matti_H
-
Viestit: 901
Liittynyt: 31.10.2007 18:11

ViestiKirjoittaja Matti_H » 30.6.2008 8:24

Tänään kun on viimeinen mahdollisuus käyttää golffia leimalla ja jos ei meekkään läpi jarruvian takia niin enkö saakkaan kuukautta korjaus aikaa? :O

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.6.2008 12:34

Saat. Jos käytät huomenna, niin et saa.

k.k.kojootti
-
Viestit: 24
Liittynyt: 22.11.2005 15:02

ViestiKirjoittaja k.k.kojootti » 30.6.2008 19:49

Kyllä jos kilven mukaan on katsastus niin saa ajoaikaa, mutta jos rekisteriotteessa on käyttöönottopäivä niin ei saa ajoikaa kuukautta, vaan pitää saada leima siihen päivään mennessa mikä otteessa on. SAIN ITSE LEIMAN tänään. Hyvät oli jarrut ja päästöt. Jarrukilvet takana vaan oli hieman ruosteessa ja pitäis vaihtaa. Mistähän niitäkin saa ja paljon maksaa?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 30.6.2008 20:56

Eipä nuo rekisteriotteen merkkinät vaikuta tuohon ajoajan saamiseen.
Linkki


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa