Vaihdoimpa tuossa taakse uudet palat ja levyt.
Koeajon jälkeen kokeilin levyjä ja tuntuivat kuumalle vaikka ei mitään himo jarrutuksia
tehtykään.
Ilmeisesti takasatuloiden liukutapit vaativat herkistelyä.
Miten noita tappeja tavataan herkistellä?
Laitetaanko niihin jotain tiettyä rasvaa vai öljyä?
Vai onko syytä hommata uudet tapit suosiolla?
Autohan oli Golf 4 Variant (-05) ja Lucas merkiset satulat.
Takajarrusatulan liukutappien herkistely Golf 4?
Valvoja: ffp jäsenet
Itellä Audissa otin ihan tapit pihalle ja kumit pois. Jarrujenpuhdistus sprayta sinne koloseen ja liukutappeja pikkasen jollain 400 hiomapaperilla jos on ruosteessa. Itelle laitoin ihan tavallista vaseliinia sinne ja hyvin on pelannut. Jotkut suosittelevat vissiin kuparirasvaa laittamaan, mutta itellä ei ollut sitä just sillon saatavilla. Jos liukutapin kumi on rikki niin vaihtoon.
Mulla ei sitten takajarrun kuumeneminen johtunut liukutapeista vaan jumittavasta käsijarrusta satulassa... meni molemmat takasatulat vaihtoon...
Mulla ei sitten takajarrun kuumeneminen johtunut liukutapeista vaan jumittavasta käsijarrusta satulassa... meni molemmat takasatulat vaihtoon...
Ne takajarrusatuloiden kiinnityspultit sitten on venyvää mallia, joten lämpimästi suosittelen vaihtamaan ne uusiin. Ellei halua alkaa kaivamaan liukutapista pultin jämää pois.. :(
Itsellä ne pultit ei kestäneet, kuin yhden kiristyksen ja poikki meni!
Ja jos levyt takana käy lämpimänä, niin sitä käsijarrumekanismia jarrusatulassa kannattaa puhdistaa ja voidella! Välyksen tulee olla 1-3mm vivun ja raudan välissä käsijarrun ollessa vapaana.
Itsellä ne pultit ei kestäneet, kuin yhden kiristyksen ja poikki meni!
Ja jos levyt takana käy lämpimänä, niin sitä käsijarrumekanismia jarrusatulassa kannattaa puhdistaa ja voidella! Välyksen tulee olla 1-3mm vivun ja raudan välissä käsijarrun ollessa vapaana.
Ok ,kiitokset infosta.
Otetaampa tänään auki uudestaan ja katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.
Ei viitsisi tuhota uusia levyjä ja paloja tuon jumimisen vuoksi.
Vanhat palat olivat halki molemmin puolin,joten jumimista siellä on ollut.
Männät liikkuivat hyvin joten liukutapit tai tuo kässäri mekanismi laitetaan tutkintaan.
Otetaampa tänään auki uudestaan ja katsotaan mitä saadaan aikaiseksi.
Ei viitsisi tuhota uusia levyjä ja paloja tuon jumimisen vuoksi.
Vanhat palat olivat halki molemmin puolin,joten jumimista siellä on ollut.
Männät liikkuivat hyvin joten liukutapit tai tuo kässäri mekanismi laitetaan tutkintaan.
Ostin uudet liukutappisarjat tarvikkeena.
Mukana tuli suojakumit ja rasvat.
Nyt on ainakin satulat herkistetty.
Käsijarruvivun herkistelin myös ja katsoin tuleeko mäntä ulos vipua vedettäessä-> toimi.
Vieläkin hienoista lämpenemistä havaittavissa.
Ilmeisesti palat vaativat sisäänajoa vai voiko nuo Zimmerin reikälevyt käyttäytyä noin?
Joku oli tuolla Varianttuningin puolella valitellut samaa ongelmaa, lämpeneminen oli loppunut
200 km ajon jälkeen.
Kiitokset kuitenkin infosta, ajetaan nyt hieman kevyesti jarrutellen ja katsotaan asiaa.
Mukana tuli suojakumit ja rasvat.
Nyt on ainakin satulat herkistetty.
Käsijarruvivun herkistelin myös ja katsoin tuleeko mäntä ulos vipua vedettäessä-> toimi.
Vieläkin hienoista lämpenemistä havaittavissa.
Ilmeisesti palat vaativat sisäänajoa vai voiko nuo Zimmerin reikälevyt käyttäytyä noin?
Joku oli tuolla Varianttuningin puolella valitellut samaa ongelmaa, lämpeneminen oli loppunut
200 km ajon jälkeen.
Kiitokset kuitenkin infosta, ajetaan nyt hieman kevyesti jarrutellen ja katsotaan asiaa.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa