golf III tdi -97 81kw, ecuko rikki??
Valvoja: ffp jäsenet
golf III tdi -97 81kw, ecuko rikki??
Elikkä hetken jo oireillut niin että välillä ei meinaa käynnistyä ja nyt sitten ei enää käynnisty ollenkaan..
Naftaa ainakaan tulee eli pumppu ja sen sähköt on kunnossa.
Vag-comilla kun koittaa niin esim. abs:n tiedot saa kyllä luettua mutta kun koittaa lukea engine valikosta esim vikakoodeja niin sinne ei pääse ollenkaan....
Mistäs varmistus että ecu on sökö?
Ja mistä kohtuuhintainen ecu? ei haittaa vaikka ois 3bar:n mapilla varustettu versio :D
Naftaa ainakaan tulee eli pumppu ja sen sähköt on kunnossa.
Vag-comilla kun koittaa niin esim. abs:n tiedot saa kyllä luettua mutta kun koittaa lukea engine valikosta esim vikakoodeja niin sinne ei pääse ollenkaan....
Mistäs varmistus että ecu on sökö?
Ja mistä kohtuuhintainen ecu? ei haittaa vaikka ois 3bar:n mapilla varustettu versio :D
eipä oo lastutettu, suuttimet on kyllä vaihdettu, isompi ahdin seka sekä bleedaus ahtojen nostoon.. Ai niin ja on siellä evrykin käytössä eli se päällä mustaa savua tulee riittävästi...
Nyt kuitenkin evry pois käytöstä niin se ei ainakaan vikaa aiheuta.
Oli tuossa muutaman tunnin akusta piuhat irti ja ecu lattialla saamassa valohoitoa, ei mitään vaikutusta... Virrat kun laittaa päälle niin hehkuvalo ei edes vilahda.
Relettä en ole koittanut vaihtaa, vois senkin yrittää mutta ei kait se virtalukon pohjasta ole kiinni kun virrat tulee muualle ok:na ja pyörittää kuitenkin normaalisti.
Nyt kuitenkin evry pois käytöstä niin se ei ainakaan vikaa aiheuta.
Oli tuossa muutaman tunnin akusta piuhat irti ja ecu lattialla saamassa valohoitoa, ei mitään vaikutusta... Virrat kun laittaa päälle niin hehkuvalo ei edes vilahda.
Relettä en ole koittanut vaihtaa, vois senkin yrittää mutta ei kait se virtalukon pohjasta ole kiinni kun virrat tulee muualle ok:na ja pyörittää kuitenkin normaalisti.
juu voishan sen mitata kun olis edes joku aavistus mihin nastaan kuuluisi mitäkin tulla....
Osaakos joku sanoa käykö esim tämä varaosa BOSCH 0281001308/309 kun itselläni siellä on tälläinen numerosarja BOSCH 0281001651/652 ja mitkä ne erot noissa mahtavat olla??
Vai menisikö siihen joku 81kw 3b passatin varaosa?
Tai linkkejä esim saksaan mistä nooita voisi katsella tai kysellä? ei haittaa vaikka olisi joku lastutettu versio minkä saisi tilattua
Osaakos joku sanoa käykö esim tämä varaosa BOSCH 0281001308/309 kun itselläni siellä on tälläinen numerosarja BOSCH 0281001651/652 ja mitkä ne erot noissa mahtavat olla??
Vai menisikö siihen joku 81kw 3b passatin varaosa?
Tai linkkejä esim saksaan mistä nooita voisi katsella tai kysellä? ei haittaa vaikka olisi joku lastutettu versio minkä saisi tilattua
3B passatissa on 2 osainen liitin ECU:lla ja ulkoinen MAP anturi.
Sulla on luultavasti siinä se alkup. ecu AFN koneen kanssa ecun sisäisellä MAP anturilla.
Boxi on kuulemma samaa rautaa ainakin AHU:n kanssa mutta softan joutuu vaihtamaan AFN:n softaan että ymmärtää sen AFN:n muuttuvasiipistä ahdinta.
Ainakin vanhemmissa Cordoban koneissa on tuota samaa ecua -99 vuoteen asti.
Samoin 3B mallia edeltävässä passatissa on muistaakseni samoja ecuja. Pieniä eroja tosin voi olla.. Vento on aikalailla samaa rautaa golffin kanssa.
Sit kun ecua jos vaihdat niin ecu ja ajonesto pitää naittaa yhteen VAG-com:lla..
Sulla on luultavasti siinä se alkup. ecu AFN koneen kanssa ecun sisäisellä MAP anturilla.
Boxi on kuulemma samaa rautaa ainakin AHU:n kanssa mutta softan joutuu vaihtamaan AFN:n softaan että ymmärtää sen AFN:n muuttuvasiipistä ahdinta.
Ainakin vanhemmissa Cordoban koneissa on tuota samaa ecua -99 vuoteen asti.
Samoin 3B mallia edeltävässä passatissa on muistaakseni samoja ecuja. Pieniä eroja tosin voi olla.. Vento on aikalailla samaa rautaa golffin kanssa.
Sit kun ecua jos vaihdat niin ecu ja ajonesto pitää naittaa yhteen VAG-com:lla..
juu AFN konehhan tuossa on, sain lainaksi passatin boxin jossa sama sisäinen map ja myös 109 releen. Noh meinasin ensin kuitenkin koittaa vielä kertaalleen omalla releellä ja boxilla.
Eiköhän se auto käynnistynyt kuin palmun alta ja nyt toimii taas vag-comillakin yhteys....
mikähän hitto näitä riivää kun tuolla JJR:llä oli ihan sama juttu tuolla toisessa topicissa..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=95 ... %E4ynnisty
Eiköhän se auto käynnistynyt kuin palmun alta ja nyt toimii taas vag-comillakin yhteys....
mikähän hitto näitä riivää kun tuolla JJR:llä oli ihan sama juttu tuolla toisessa topicissa..
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=95 ... %E4ynnisty
niimpä, oisko siellä sitten eculla joku vikatila päällä mikä poistuu kun on tarpeekis kauan ilman sähköä.... Tai sitten se vika oli 109 releessä kun sitä tässä mitattiin ja virtalähteellä naksuteltiin...?
noooh, edelleen jos löytyy valmiiksi tunattua boxia suomesta tai ulkomailta niin linkkejä kiitos :D Ei se nyt oikeen tuolla muutoksella vielä kulje...
Tai ainakin pitäisi pumpulle tehdä jotain koska jos evrystä kiertää enempi ruutia niin pumppu paukkuu vikatilaan kun pyyntö on suurempi mihin pumppu pystyy..
noooh, edelleen jos löytyy valmiiksi tunattua boxia suomesta tai ulkomailta niin linkkejä kiitos :D Ei se nyt oikeen tuolla muutoksella vielä kulje...
Tai ainakin pitäisi pumpulle tehdä jotain koska jos evrystä kiertää enempi ruutia niin pumppu paukkuu vikatilaan kun pyyntö on suurempi mihin pumppu pystyy..
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Hieman noppa kysymys mut missä näissä kolmoskoppasissa sijaitsee edes koko ecu, aattelin että jos vähä tutkailis niitä liittimiä. Itselläni on se päinvastainen ongelma että auto lähtee hienosti käyntiin mutta ei suostu sammumaan avaimesta. Mitä nyt tuota tdiclubia selailin nii siellä oli vika bongattu ecusta itsestään tai sen hapettuneista liittimistä. (virtalukonpohja ja sammutinsolenoidi vaihdettu)
jaaha nyt alkaa taas tulemaan vanhaa vikakoodia....eli
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
mapistahan tuo johtuu ? eikös? Pitää varmaan katsella mitä toi vag-com näyttää kun ajelee...
ihmetyttää vaan kun tuo vika esiintyy aina ylämäessä eikä edes kovilla ahdoilla. Mittarin mukaan ahdot alle 1 ja bleedattu eli map näkee vielä vähemmän..
Mistähän hitosti toi johtuu? lähinnä nyt mietityttää tuo 17-00 Control Difference, vai onkos nyt bleedattu liikaa eli map näkee niin vähän että antaa tuollaista??
vinkkejä kiiiiitos
1 Fault Found:
00575 - Intake Manifold Pressure
17-00 - Control Difference
mapistahan tuo johtuu ? eikös? Pitää varmaan katsella mitä toi vag-com näyttää kun ajelee...
ihmetyttää vaan kun tuo vika esiintyy aina ylämäessä eikä edes kovilla ahdoilla. Mittarin mukaan ahdot alle 1 ja bleedattu eli map näkee vielä vähemmän..
Mistähän hitosti toi johtuu? lähinnä nyt mietityttää tuo 17-00 Control Difference, vai onkos nyt bleedattu liikaa eli map näkee niin vähän että antaa tuollaista??
vinkkejä kiiiiitos
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa