Cruisen kytkentä Passat 3B AFN, liittimiä puuttuu!

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

Cruisen kytkentä Passat 3B AFN, liittimiä puuttuu!

ViestiKirjoittaja Levis » 18.6.2008 16:59

OEM viiksi johtosarjoineen tuli ostettua ja asennus päättyi kohtaan ohjeessa, jossa käsketään oranssi liitin etsiä. Ei ole oranssia liitintä Ecun/tulipellin rimassa. Mitään oranssia ei löydy muutenkaan.

Mihin johtoihin tuon nyt kytken? Suoraan Ecun piuhoihin? Auto on käyttöönotettu 7/97 ja pinnejä ecussa on 68 kpl.

Ilmeisen turhaan purin tuon sulaketaulun liittimineen pois tieltä...

Auttakee, pitäs auto saada takaisin liikenteeseen!

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 18.6.2008 20:05


Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 19.6.2008 6:53

Ihan tyhmänä kysymyksenä, olethan huomannut että siinä ohjeessa, jos on alkuperäinen vag ohje, on samassa sekä bensa että diesel koneet ja niissä eriäväisyyttä niissä liittimien väreissä...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 19.6.2008 18:55

Jep, olen huomannut, että bensa mallissa on eri kytkentä.

Yllä olevasta linkistä tuli päänsärky... Kaksi tuntia tavasin noita linkkekä linkin perään ja selvää vastausta omaan ei löydy.
Tässä olisi kaikki mitä piuhoja ja numeroita osistani löytyy:

Ecu:
- 68 pinniä
- Bosch 028 906 021 GL

Viiksi:
- 1JO953513

Johtosarja VW1 DIO 1111 viiksenpäässä:
- 8-napainen liitin
värit:
1. ----
2. sininen
3. pun/kelt
4 . musta/valk
5. pun/harmaa
6. pun/valk
7. musta/valk
8. pun/valk

Johtosarja "toinen pää"
sininen
puna/harmaa
musta/valko
puna/kelta
puna/valko

Ilmeisesti Eculta käyttöön tulee pinnit 34, 35, 58 ja 66.

Mistään ei tullut vastaan juuri täysin yhteensopivaa kytkentää, tai en ainakaan löytänyt.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 19.6.2008 19:40

Nyt kun olet jo noin pitkälle selvittänyt asian, niin kytket ne niin kuin tuossa linkissä olin tehnyt:
Johtosarjan pinnin numero - ECUn pinnin numero
2 - 34
3 - 35
4 - 66 (myös johto sarjan pinni 7 yhdistetty tähän)
5 - 58
Johtosarjan pinni 6 sulakkeen taakse, itse käytin 5A sulaketta jonka numeroa en nyt muista mutta ihan samahan se on mihin kytketään kunhan saa 12V auton käydessä.


Tuon liittimen 8-pinnin saat unohtaa kun johtosarjan toisessa päässä ei ole yhtä monta johtoa kuin olet liittimen päästä luetellut, eikö?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 20.6.2008 0:05

Alkaahan tämä selviämään viimeinkin, kiitosta vaan!

Sain osat jo kiinni autoon ja bagi ei edes pamahtanut vaikka ihan piruuttani käskin vaimon kattoa ikkunasta, jotta näkis miten se laukee... Ite ku olin akkua kytkemässä pellin alla virtojen ollessa käännettynä päälle.¨

Ilmeisesti nuo neljä johtoa eculta pitää katkoa ja tinalla liittää sitten rinnalle kutistesukan kera.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 20.6.2008 9:55

Ilmeisesti nuo neljä johtoa eculta pitää katkoa ja tinalla liittää sitten rinnalle kutistesukan kera.

Mulla ei tuossa silloin mennyt edes eculle noihin pinneihin mitään johtoja, joten hommasin sopivat pinnit ja tökkäsin ne suoraan eculle menevään liittimeen tietenkin.

Jos sulla menee niihin johdot, niin kyllä ne pitäis sieltä ecun alla olevista T10-liittimistäkin löytyä. Pari tuollaistakin olen tehnyt.

Sitten nykyinen on sellainen missä on vissiin jotain T20 liittimiä ja kaikki cruiseen littyvät johdot tuli eculta tuohon yhteen liittimeen.
Mittailin vain ecun littimeltä tuohon liittimeen, että mikä on mikäkin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 25.6.2008 17:03

Löytyy pinnit ecun liittimestä ja ne menevät rintapellissä oleviin liittimiin (ainakin ne pari mitkä noista katsoin läpi). Niistä liittimistä ne eivät mene auton sisälle asti. Eli tyhjät paikat vain löytyy vastakappaleista.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 25.6.2008 17:12

No sitten kytket helposti johtosarjan johdot niihin rintapellin liittimiin taikka eculta liittimille tuleviin johtoihin.

Tonttu
-
Viestit: 202
Liittynyt: 9.9.2003 20:33

ViestiKirjoittaja Tonttu » 25.6.2008 19:28

Tuosta viimeisestä viestistäsi ymmärrän, että olet koittanut etsiä liittimiä konehuoneen puolelta. Siinähän on tarkoitus kytkeä ne johdot niihin auton sisäpuolella oleviin liittimiin jotka lähtevät irti kun purkaa ne reletelineet ja muut irti. Ei suoraan eculle eikä niihin liittimiin konehuoneen puolelle.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 25.6.2008 19:38

Näin se varmaankin tarkoitus on mutta avaamalla ecun kannen ja nostamalla ecu sivuun tuo homma on tsiljoonat kerrat nopeampi ja helpompi yläkautta.
Näinhän ne tekee merkkiliikkeessäkin rystystensä ja kirosanojen välttämiseksi.

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 25.6.2008 20:39

Juuri noin etin itsekkin kun laitoin passattiin vakkarin. Johdot poikki yläkautta ja kutiste jatkoilla liitin. Ainut vaan että vakkari päällä ajettaessa nykii ärsyttävästi. Tosin samalla kerralla tuli lastukin, että liekkö se sitten aiheuttaja.

Ja autohan on passat 1.8t -00

vene67
-
Viestit: 19
Liittynyt: 26.9.2007 14:16

ViestiKirjoittaja vene67 » 30.6.2008 11:51

Omassa ei kontakteja/piuhoja ollut valmiina Ecun liittimessä, joten johdotus vakkariviiksen johtosarjalla suoraan Ecun liittimeen kunhan löytää oikeanlaiset kontaktit.
Tämä siis AFN -98.

ryynanen
-
Viestit: 340
Liittynyt: 5.9.2009 11:40

ViestiKirjoittaja ryynanen » 18.11.2009 11:58

Millanen on toi motonetissä myytävä vakkarin viiksi?? näkys olevan aikapaljon halvempi ku slamitilla? onko siinä johdot ja ohjeet messissä??


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa