Jetta 1.5 automatic

Esittele oma ajoneuvosi

Valvoja: ffp jäsenet

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

Jetta 1.5 automatic

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 11.6.2008 12:28

Kuva

Vuosimallia 1981, ulkokuori jo vuosien varrella lievästi patinoitunut.
Luvassa lasikuitua, flippiväri ja isoiso telkkari

Lisää kuvia täällä

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 12.6.2008 0:44

Kuluvaa kesää ja tulevaa katsastusta ajatellen, on Jetan parissa askarreltu lähiviikkojen aikana muutamaan otteeseen.

Ensimmäisenä ikivanhat tolpat vaihdettiin uusiin, jotka vieläpä laskivat koria hieman alemmas.

Jarrut herkisteltiin/puhdistettiin, ja revennyt vetarin suojakumi vaihtui uuteen

Nämä viskattiin luontoon, ruuvattiin uusi suodatin paikalleen ja loroteltiin täyssynteettistä sisälle. Kotelosta löytynyt ilmansuodatinkin korvattiin puhtaammalla.

Yleiskuvaa konehuoneesta tässä, tässä ja tässä.

Kuva

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 12.6.2008 19:15

Varmasti kulkee ja kiihtyy kuin pieni eläin tuolla moottori+voimansiirtoyhdistelmällä. :D Mutta ihan kivan näköinen, sukset katolla on kyllä hyvä tatsi.

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 13.6.2008 11:03

Eihän tuo mikään urheiluauto tosiaan ole.. Luu ulkona ja pilke silmäkulmassa.;)

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 25.6.2008 0:19

Mikä tämä on?

Siitä lähtee letku, jonka toinen pää on tässä, vihreällä ympäröitynä.

Tuo "toinen pää" oli alunperin kiinnitettynä tähän vihreällä ympäröityyn, teippiläjän alla majailevaan T-palaan.

Ongelma on siis se, että kun tuo paletti on koottu "niinkuin se kuuluisi olla", tyhjäkäynti vaeltelee ja kaasua tarjottaessa yskähtää/tukehtuu. Tällähetkellä, kun tukin tuon T-palan teipillä ja jätin letkun irralleen, on tyhjäkäynti tasaista sekä ottaa kierroksia virkeästi ja nikottelematta. Ja mikä ehkä tärkeintä, katsastuksessa alitti päästöarvot kirkkaasti kotikutoisesta asennuksesta huolimatta.

Joku kun varmasti on ennenkin moisen ongelman kanssa paininut, otan avosylin vastaan neuvoja letkujen lopullisista sijoituskohteista ja ratkaisuista. Ajellaan nyt ainakin jonkin aikaa tuolla kokoonpanolla, aivan moitteetta kun toimii noinkin..
Viimeksi muokannut Mr. DDR, 15.9.2008 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.6.2008 9:26

Mahdottoman mukavan näköinen paketti tuollainen 1.5 LS. Itse olin vuonna -84 ostattelemassa tuollaista Jyväskylän VW -liikkeestä, mutta joku piru sai minut kääntymään paria vuotta nuoremman polon suuntaan -sitä kaduin monet kerrat.
Itse pitäisin tuon alkuperäisen lookin ja vaihtelisin vain uutta osaa tilalle. Tuosta saa oivan pelin ihan orkkisosilla. Originaalista tuon erottaa ainakin vääränlainen kylkiteippaus ja muovinen etuspoikka, jota en ole yhdessäkään jetassa nähnyt. Todellinen erikoisuus on valonpesimet tuonikäisessä Saksan markkinaversiossa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 25.6.2008 10:26

Hmm..oisko tuo vihreä alipainesäiliö? Lähteekö siitä mitään muita letkuja? Eli kun letkut oikein se kertää johonkin tarpeeseen alipainetta, mutta kun joko se tai joku liitos vuotaa niin letkujen ollessa kiinni kone saa sitä kautta ylimääräistä ilmaa eikä käy kunnolla. Varsinkin jos tuosta vihreästä möykystä ei lähde minnekään letkuja, ja kaikki toimii hyvin ilman sen liitämistä niin irti vaan..tulis nääs mieleen.

jarskii-
-
Viestit: 3309
Liittynyt: 29.8.2006 21:57

ViestiKirjoittaja jarskii- » 25.6.2008 11:18

tuohon ku laittais rabbitin etulipan niin ois härski laitos jo ;) ei siinä tosin on tuo komia nyttenki. tahtoo itsellenikin tuollaisen

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 25.6.2008 12:11

Juu, se vihree möykky on ns. alipaineakku. Varaa alipainetta jarrutehostajaa ja sen toimintaa varten, jos auto vaikka sammuu ajossa tms.

Mr. DDR
-
Viestit: 86
Liittynyt: 1.8.2006 19:37

ViestiKirjoittaja Mr. DDR » 25.6.2008 14:26

Juu, se vihree möykky on ns. alipaineakku. Varaa alipainetta jarrutehostajaa ja sen toimintaa varten, jos auto vaikka sammuu ajossa tms.


OK, eli olis kaiketi hyvä pitää tuo letku kiinni siinä T-haarassa. Eikö?



muovinen etuspoikka, jota en ole yhdessäkään jetassa nähnyt


Hehe, tuon etulipan askartelin muutaman vuoden takaisen festari-Hiacen kylkilistasta. Ihan koemielessä laitoin..:D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 25.6.2008 14:31

Osoittaa syvää harrastuneisuuden astetta. Kakkosmallin golfin joustava lippa on myös hyvä aihio, olen sellaisesta itse väkertänyt etuspoilerin ykkösmallin golfiin ja T4 pakuun, johon leveyden vuoksi tarvittiin kaksi aihiota 8)

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 25.6.2008 22:13

Ongelma on siis se, että kun tuo paletti on koottu "niinkuin se kuuluisi olla", tyhjäkäynti vaeltelee ja kaasua tarjottaessa yskähtää/tukehtuu.


Täsmälleen sama vika on omassa 2e2:lla varustetussa mk2:ssa. Alipaineletkut on kaikki ehjät ja ne laitettiin menemään niinkuin kuuluu, mutta siltikin käynti vielä ontuu. Varsinkin kevyellä kaasulla ajaessa pienellä vaihteella, töksähtää välillä niin että meinaa otsa helähtää rattiin. Varmaanki se virranjakajan alipainesäädin on tuohon syyllinen, pitäs kokeilla vaihtaa samaten ku tuo vihreä pallokin jos vaikka niillä tokenis.

Huomenna olis katsastus, pitääpä jättää tuostakin se letku irti niin luulis päästöistä menevän :) Sen verta nimittäin sievenee käynti kun sen nyppää pois.


Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa