laturinhihnan vaihto passat 1.9TDi -99
Valvoja: ffp jäsenet
laturinhihnan vaihto passat 1.9TDi -99
onko kokemusta hihnan vaihosta et onko siinä kiristimessä joku jippo vai onko se mulla vain jumissa tai rikki?? vaikka kuinka käänsi vastapäivään niin ei hihna löystyny. laturin toisen pultin irrotuksessa meni hetki ku joutu vähän miettimään et miten lähtee ilman viskon irrotusta:)
Siinä kiristinrullan päässä olevasta pultista pitää ainakin tuossa AFN-koneessa ottaa esim. sopivalla lenkkiavaimella kiinni (15mm tai 17mm) ja kääntää vastapäivään, jolloin kiristin löystyy.
Itse tuossa rullan pultissahan on vasenkätiset jengat juuri tämän asian takia.
Jos ei löysty, niin systeemi on jumissa.
Itse tuossa rullan pultissahan on vasenkätiset jengat juuri tämän asian takia.
Jos ei löysty, niin systeemi on jumissa.
Mites se niin paljon maksaa tarvikkeena kun merkkiliikkeessäkin vaan n. 90e ;)
Siinä täytyy viskohomma purkaa kokonaan pois.
Siis viskon tuuletin ei pelkästään riitä, vaan koko systeemi.
Visko on kuusiokololla takapuolelta kiinni (olisko ollu 8mm kokoinen), ja jollain täytyy saada pidettyä viskoa kiinni ettei pyöri mukana kun avaa pulttia.
Itse käytin nahkaista öljynsuodatinavainta.
Sitten tuo kiristinhässäkkä on ihan pultilla kiinni myös takapuolelta (olikohan 13mm). Kiristimen läpi menee kierretappi johon tuo pultti tulee.
Paskamaisiahan nuo molemmat on irroittaa kun ovat takapuolelta kiinni.
Enkä todellakaan osaa sanoa tuleeko ne pois vetämättä keulaa huoltoasentoon, itse vaihdoin kiristimen jakohihnarempan yhteydessä.
Kallistuisin kuitenkin sille kannalle, ettei tartte keulaa purkaa.
Siinä täytyy viskohomma purkaa kokonaan pois.
Siis viskon tuuletin ei pelkästään riitä, vaan koko systeemi.
Visko on kuusiokololla takapuolelta kiinni (olisko ollu 8mm kokoinen), ja jollain täytyy saada pidettyä viskoa kiinni ettei pyöri mukana kun avaa pulttia.
Itse käytin nahkaista öljynsuodatinavainta.
Sitten tuo kiristinhässäkkä on ihan pultilla kiinni myös takapuolelta (olikohan 13mm). Kiristimen läpi menee kierretappi johon tuo pultti tulee.
Paskamaisiahan nuo molemmat on irroittaa kun ovat takapuolelta kiinni.
Enkä todellakaan osaa sanoa tuleeko ne pois vetämättä keulaa huoltoasentoon, itse vaihdoin kiristimen jakohihnarempan yhteydessä.
Kallistuisin kuitenkin sille kannalle, ettei tartte keulaa purkaa.
Pörhöllä Keminmaassa maksoi alkuperänen kiristäjä 90e ja vaihtamisessa ei tarvitse laittaa keulaa huoltoasentoon. Ensin laturi pois (ei välttämätön, mutta antaa enemmän työskentelytilaa) -> visko irti kuten vaggine jo aikaisemmin kertoi -> viskon tuuletin syrjään -> kiristäjä irti ja uus tilalle... Ei oo kovin kummoinen homma.
kiitos nyt rupeaa jo helpottamaan ku pakko saada kiristin kuntoon ku sain mie jotenkin uuden hihnan sinne kikkailtua paikalleen ku entinen oli aivan tohjona. ei nyt enää kehtais mihinkään isompaan ku tuossa laatikko rempassa oli jo ihan tarpeeksi tekemistä ja siinäkin tuli vastoin käymisiä ku startti hajosi:)
Ei kannata sitten ajella rikkinäisellä kiristäjällä hirveemmin. Omaan vaihdoin uuden moniurahihnan, mutta jätin kiristäjän vaihtamatta, joka oli jo sen verran väljä että se oli selvästi pois hihnalinjalta. 5tkm myöhemmin tuo uusi moniurahihna kateksi ja paloja meni jakopään väliin. Oli koneremontti hyvin lähellä!
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa