golf mk1 gti 1.8 ja atb nokka

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

terry80
-
Viestit: 71
Liittynyt: 28.9.2006 11:47

golf mk1 gti 1.8 ja atb nokka

ViestiKirjoittaja terry80 » 23.6.2008 0:07

Kuinka toimii 296 asteisella nokalla vai joutuuko muuta vaihtaa että pelaa?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 23.6.2008 19:03

Kantta joutuu todennäköisesti hieman vingulla yms jyrsimään että nokka mahtuu pyörimään. Ja tietysti venttiilin jouset vaihtoon + tarkistat ettei venttiilit ota mäntiin kiinni uudella nostolla.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 24.6.2008 11:18

Mulla oli tuollainen nokka omassa mk2 1.6:ssa, tosin hytikkanostajilla ja kaasarilla. Vakiona penkitettiin motista 65kW ulos, nokan ja putkiston kanssa (pakosarja ja alkuputki orginaali 1.6) 78.5kW. Ihan pulttaa kiinni oli tuohon moottoriin tuo nokka. Oli vaan tuollainen perus kokeilu, mikä sattui toimimaan paremmin kuin arvelin, yllättävän hyvin pienilläkin kierroksilla toi lisää voimaa.

Käsittääkseni tuo oma nokka oli ainakin jostain ihan merkkiliikkeen myymästä viripaketista, jossa olisi alunperin tullut eri suuttimetkin mukana kaasaripeleihin, mutta seokset pysyi kohdillaan. K-jetin kanssa voi olla tyhjäkäyntisäätöjen saaminen kohdalleen jo vähän kinkkistä, mikäli auto on niin uusi että katsastuksessa moisia mitataan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa