Outoja merkintöjä rekisteriotteessa ja huoltokirjassa

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

Outoja merkintöjä rekisteriotteessa ja huoltokirjassa

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.6.2008 3:02

Mulla siis '91 Jetta TDIC.

Otteessa lukee teho 44 kW, ja samoin lukee huoltokirjan yksilöintitarrassa.

Kone on kuitenkin TIDC - on ahtorikasteinen syöttöpomppu, on Garrett T03,
on tehtaan cooleri kaikkine asennustarpeineen. Siis ihan tehtaan TDIC ainakin ulkoisesti.

Rekisteriotteessa ei ole merkintää vähäpäästöisyydestä eikä katalysaattorista.

No JOS tämä on alunperin ollut Eko-TD, niin miten 'vähäpäästöisyys' olisi voinut häipyä rekisteriotteesta? Ja jos on tehty tekniikan vaihto, siitähän pitäisi myös olla merkintä otteessa.

Mistä kohtaa konetta löydän moottorityypin kaiveruksen joka kertoo onko lohko RA, vai jotain muuta?

Ja mitenkähän pitäis konttorilla toimia kun menee seuraavan kerran katsastukseen ;)

Tämä outoa on, tätä ymmärrä en...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.6.2008 14:44

Ja mitenkähän pitäis konttorilla toimia kun menee seuraavan kerran katsastukseen


kysyt pääseekö katsastukseen,maksat sen,annat auton avaimet inssille,juot kahvia,otat hylkylapun mukaan,lähdet kylille kiroamaan mulkkua inssiä. So simple. =D

Mitäpä sitä turhaan mainostelemaan,viet leimalle vain. Eikös se konetyyppi löydy kolmospytyn luota jos en ihan väärin muista?

Jetman
-
Viestit: 866
Liittynyt: 24.7.2003 17:09
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jetman » 22.6.2008 14:48

Jettaahan ei oo saanu tehtaalta välijäähdyttimellä varustettuna, eli jälkiasenteinen on. Ehkä golffin tdic moottorista. Jos auto ei oo vähäpäästöinen, niin sopivan teholapun kanssa kun meet konttorille ja muutoskatsastat sen coolerin sinne.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.6.2008 15:06

Ainakin vuoden '91 Teknarin listoilta löytyy Jetta Super 1.6 TD Intercooler, 80 hv hintaan 131000 mk?

Ja lohkossa näkyy kirjaimet SB, loppuja ei sitten näekään jäähdytysletkujen takaa. Mikä koodi tuo SB? Kai SB-lohkossa on sentään öljysuihkut?

Ja näköjään varustekoodeista löytyi M9C eli 44 kW TD kat... Pitänee siis muutoskatsastaa...

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.6.2008 18:22

Itsellä vastaava eko td-91, otteessa ei mainintaa vähäpäästöisyydestä, eli otin katin poijes. vakio jäähy niin pieni että jos siisti alkuperäinen asennus niin tuskin inssi siitä mitään mukisee,jos auto muuten kunnossa. Vaikkakin tuo virallisesti rinnastetaan moottorin vaihtoon.

TurboJ
-
Viestit: 966
Liittynyt: 7.1.2005 20:18

ViestiKirjoittaja TurboJ » 22.6.2008 19:01

Mikä ero RA ja SB? Tohon on näköjään vaihdettu SB-kone kokonaan, mutta ei mitään merkintöjä missään papereissa..

leinoan
-
Viestit: 756
Liittynyt: 2.4.2004 21:13

ViestiKirjoittaja leinoan » 22.6.2008 19:14

Liekö muuta eroa kun tyyppimerkintä. Tehoero otetaan apulaitteilla(cooleri, pumppu,turbo)

Aleksi-
-
Viestit: 282
Liittynyt: 29.6.2008 16:42

ViestiKirjoittaja Aleksi- » 1.7.2008 20:11

Katoin tossa pikasesti ukon autodatasta ni RA ja SB ei ainakaa tolla vilkasulla eroa muuten ku RA:ta valmistettu 89-90 ja SB 89-91 Molemmissa 80 kaakkia tuon mukaan :) Nuo on kyllä kolffin kohalta kattottu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa