Mihin tuollaisessa vekottimessa pitää ostajan kiinnittää huomiota? Millainen noissa on tuo voimansiirtosysteemi? Onko kovin herkkä ja kallis korjata?
Auto tulisi satunnaiseen metsäautoteiden ajeluun yms. mutta ei varsinaiseen maastoajoon.
Kiitoksia tiedoista jo etukäteen.
Country golfin osto
Valvoja: ffp jäsenet
Eikö tuossa ole suunnilleen sama tekniikka kun Golf Syncrossa. Eli viskolla toimiva neliveto. Kun etupyörät luistaa niin voimaa siirtyy taakse. Normaalisti taakse välittyy vain pieni osa tehosta, mutta jossain tilanteissa jopa kaikki teho voi mennä taakse. Ihan toimiva ratkaisu, esim talvella kaistojen välisen paltteen ylittäminen on todella jämäkän tuntoista.
Eikö eturenkaiden ole tuolloin pakko lyödä tyhjää ja reippaasti (voimaa menee eteen) jotta koko visko edes toimisi? Mielestäni on täysi mahdottomuus visko-periaatteella toimivassa nelikossa, että taakse menee enemmän voimaa kuin eteen.
Pitoa toki voi olla takana enemmän joissain tilanteissa ja tuolloin tietysti tuntuu, että "voima" menee taakse.
Pitoa toki voi olla takana enemmän joissain tilanteissa ja tuolloin tietysti tuntuu, että "voima" menee taakse.
Sen verran reippaasti kuitenkin, että syntyy pyörintäeroa etusten ja takasten välille. Eikös viskoissa homma mene kuitenkin niin, että kun etuset/-nen alkaa lyödä tyhjää, niin visko muuttaa kardaanin "yhdeksi puuksi". Tällöin taka-akselille välittyy voimaa ja takaset/-nen alkaa vetää. Jollei pyörintäeroa ole, niin takapäälle ei välity voimaa juurikaan koska visko ei "luukkinnu". Jos taakse menisi enemmän voimaa, niin se tarkoittaisi, että voimaa kehittyy jostain viskon ja takaperän väliltä.
Eli ilman etusten sutimista takapää ei lähde mukaan (ei pyörintänopeuseroa, joka muuttaisi viskositeettia). Jos joku paikka sutii, niin voimaahan sinne silloin on pakko mennä. Ellei ole keksitty ikiliikkujaa. Etuselle on siis pakko mennä aina enemmän tehoja kuin takaselle viskolla toteutetussa nelikossa. Kun kiinni jäädään, niin edestä vetää yksi heikosti pitävä ja takaa yksi heikosti pitävä.
Mitä tulee tuon kauntri-golfin nelikon toimivuuteen, niin eihän se tosiaankaan ole mikään maastoauto lukottomana. Itsellä kun oli se syncro-caravelle, niin takalukolla oli huomattava vaikutus etenevyyteen. Käytännössä kolme rengasta veti väkisin kun auto juuttui kiinni.
Eli ilman etusten sutimista takapää ei lähde mukaan (ei pyörintänopeuseroa, joka muuttaisi viskositeettia). Jos joku paikka sutii, niin voimaahan sinne silloin on pakko mennä. Ellei ole keksitty ikiliikkujaa. Etuselle on siis pakko mennä aina enemmän tehoja kuin takaselle viskolla toteutetussa nelikossa. Kun kiinni jäädään, niin edestä vetää yksi heikosti pitävä ja takaa yksi heikosti pitävä.
Mitä tulee tuon kauntri-golfin nelikon toimivuuteen, niin eihän se tosiaankaan ole mikään maastoauto lukottomana. Itsellä kun oli se syncro-caravelle, niin takalukolla oli huomattava vaikutus etenevyyteen. Käytännössä kolme rengasta veti väkisin kun auto juuttui kiinni.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa