Melko vähän tuntuu olevan juttuja liikkeellä ko. myllyn virityksestä, paitsi toki perinteinen lastuviritys poislukien.
Eli siis onko kukaan tehnyt, tai onko kenelläkään tiedossa, että ko. koneisiin olisi esim. suuttimia, isompaa/parempaa turboa, cooleria ja putkistoa vaihdettu? Ja minkälaisia tehoja on otettu ko. muutoksilla irti?
Kovasti kiinnostaisi piristää reilulla kädellä tuota omaa passattia, koska tuolla nykyisellä setupilla auto on aika lussu. Eli ei löydy muuta kuin Abt:n lastu.
130hp pd virityksestä
Valvoja: ffp jäsenet
Samat konstithan tuohon pätee kuin muihinkin suoraruiskuihin. 130 heppasessa suuttimet riittää sinne 200 paremmalle puolelle. Turbopaja loihtii vakio ahtimesta tuohon teholukemaan soveliaan tai tekee sopivan hybridin. Lisätyötä voi aiheuttaa sopivan turbiinikotelon löytäminen. Noille em. tehoille riitänee takavaimentimen korvaaminen virtaavammalla sekä vakio cuulerin sekä ilmanoton virtauksien parantelu. Niin ja softanhan toki joudut teetättämään uusiksi.
Kaikki mainitut muutokset niin pääsee kolmannelle sadalle jonkin matkaa. Mielellään vielä samoin tein nokka-akselin hionta ja kannen kairaus.
Ahtimeksi ei oikein kunnolla riitä vakiopakopesään sorvattu jos mennään reilusti kolmannelle sadalle, vaan pitää olla isolla pesällä ja sopivilla siivillä. Luulen tietäväni aika hyvin tällaisen ahtimen speksit ja Fin-Turbo niitä tekee kun ehtii ;).
Vääntöä joutuu vakiovoimansiirrolla rajoittamaan noin 400:n lukemiin. Kova vp ja joku racekytkin auttaa tähän asiaan.
Edit: noin uudessa 130 Passatissa on hiukan pienemmät suuttimet kuin vanhemmissa eli 200 voi olla työn ja tuskan takana vakiosuuttimilla.
Ahtimeksi ei oikein kunnolla riitä vakiopakopesään sorvattu jos mennään reilusti kolmannelle sadalle, vaan pitää olla isolla pesällä ja sopivilla siivillä. Luulen tietäväni aika hyvin tällaisen ahtimen speksit ja Fin-Turbo niitä tekee kun ehtii ;).
Vääntöä joutuu vakiovoimansiirrolla rajoittamaan noin 400:n lukemiin. Kova vp ja joku racekytkin auttaa tähän asiaan.
Edit: noin uudessa 130 Passatissa on hiukan pienemmät suuttimet kuin vanhemmissa eli 200 voi olla työn ja tuskan takana vakiosuuttimilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa