Jetan kumma jarru vika. Apua kaivataan.
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
Jetan kumma jarru vika. Apua kaivataan.
Elikkä jarrupoljin on hyvän ja oikean tuntuinen kunnes auto laitetaan käyntiin. Auton käydessä poljin menee melkein pohjaan ja on löysä. Ajaessa tosi huonot jarrut. Palat on ok ja levyt joka nurkassa. Kone 1.8 16v kr. Auto seissyt hallissa talven yli ja syksyllä halliin ajaessa jarrut oli ok ainoastaan etupalat vaihdettu talvella. Olen ilmaillut jarruja mutta ei auta. Onko vika missä? Vaihdanko pääsylinterin vai onko vika jossain muualla esim joku alipainepumppu. Olisi kiva saada tuo kesäauto jo liikenteeseen :]
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
Joo tulipas vaihdettua toi pääsylinteri. Kyllä se poljin tuntuma parani, mutta on vieläkin samaa vikaa kun auton laittaa käyntiin niin menee poljin vielä aika syvälle. Eipä tuolla vuotojakaan näkynyt olevan. Pitää ruveta purkaan satulat, puhdistaa hyvin ja laittaa uudet kumit. Kirjoittelempa sitten jos vika löytyy.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
joo löin lukkopihdit kuskin jarruletkuun kiinni niin jarrupoljin tuntuu hyvältä vaikka auton laittaa käyntiin. voiko levyt olla niin kuluneet että ei riitä enää pääsylinterissä potku ja huomasin tuossa että ostin sen pääsylinterin mallin mukaan ja se on se pienempi malli eli oisko ketään joka myis edukkaasti sen toimivan ja isomman syltyn.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
jees eli autolla ei siis ajeta vaan se seisoo pukkien päällä joka kulmasta ja lukkopihteillä juuri testain sitä että riittääkö pääsylinterin paine edes kolmeen sylinteriin. vaihdan vielä nuo levyt eteen koska ne on sisäpuolelta aika kuluneet ja samalla nuo jarruletkut uusiksi jos ne vaikka auttaisi jotain. Eli tällä hetkellä ilman kyseisiä pihtejä autossa on nyt jarrut mutta poljin menee melkein lattiaan eli ilmeisesti pääsyl.. teho ei riitä kaikille neljälle sylinterille koska vuotoja ja ilmaa ei ole enää missään.
-
- -
- Viestit: 449
- Liittynyt: 12.1.2007 20:50
Kyllä siinä tehostajassa potku riittää,luulisin.
Jos levyt on pahasti kuluneet,niin uudet palat ei ota kiinni koko pinta-alalta ja tällöin se pala antaa niinkuin tavallaan periksi,kun sitä kovasti painetaan levyä vasten,niin tästä johtuu se polkimen painuminen.
Tää nyt on vaan tällanen näkemys,voin olla ihan metsässä.
Jos levyt on pahasti kuluneet,niin uudet palat ei ota kiinni koko pinta-alalta ja tällöin se pala antaa niinkuin tavallaan periksi,kun sitä kovasti painetaan levyä vasten,niin tästä johtuu se polkimen painuminen.
Tää nyt on vaan tällanen näkemys,voin olla ihan metsässä.
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
No nyt ainaskin tuntuu poljin hyvältä auton käydessäkin. Huomenna katsastus niin pääsee testaan sitte ajaessa myös. Letkut tuli vaihdettua eteen ja toiselle puolelle taakse, kun toiselta puolelta ei saanut irti särkemättä putkea. Sitte vielä koputtelin vasaralla sitä taka-akselin säädintä, jonka jälkeen ilmasin jarrut ja pelaa. Katsotaan vielä mitä mieltä inssi on jarruista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 24
- Liittynyt: 22.11.2005 15:02
Kyllä jos kilven mukaan on katsastus niin saa ajoaikaa, mutta jos rekisteriotteessa on käyttöönottopäivä niin ei saa ajoikaa kuukautta, vaan pitää saada leima siihen päivään mennessa mikä otteessa on. SAIN ITSE LEIMAN tänään. Hyvät oli jarrut ja päästöt. Jarrukilvet takana vaan oli hieman ruosteessa ja pitäis vaihtaa. Mistähän niitäkin saa ja paljon maksaa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa