Säät lämpeni ja talvella ostettu auto alkoi oireilemaan. Jäähdytysnestettä ja öljyä sai kokoajan olla lisäämässä, mutta tulipa sitten mitta täyteen ja päätin aloittaa kansiremontin.
Aloitin remontin konehuoneen huolellisella liuotin ja kuumavesipainepesulla ja konehuoneestahan tuli yllättävän siisti.
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010753.jpg
Seuraavaksi irroitin konepellin, tunkkasin auton pukeille ja irroitin erinäisiä letkuja, johtoja yms. himmeleitä sekä ruiskutin pakosarjan ja "downpipen" pultteihin kunnolla rost-offia.
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010765.jpg
Sen jälkeen oli vuorossa jakopään, venttiilikopan, nokka-akselin sekä pakoputkiston irroitus. Putkiston pultit aukesivat hienosti tehokkaan liuotuksen jälkeen.
Kaiken tarvittavan purkamisen jälkeen oli kannenpulttien vuoro joiden kanssa tuli ongelma. Oikeankokoinen hylsy löytyi, mutta reunimmaisten pulttien kohdalle se ei mahtunut, eli piti siis metsästää pitkän mallinen hylsy.
Kannenpultteja, sekä nokka-akselia irroitettaessa kannattaa muistaa, että avaaminen aloitetaan reunoista keskelle päin enintään puoli kierrosta kerrallaan, niin ei synny sitten turhia kierouksia. Pultit auki ja kansi pois:
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010776.jpg
Seuraavaksi imu- ja pakosarjan irroitus. Imusarjan keskeltä lähtee helvetin pitkä ja ohut pultti kanteen jonka kuusiokolokanta onnistui itsellä mulkkaantumaan. Ei muuta kuin pora heilumaan ja pultti irti. Illan päätteeksi tuli vielä pestyä imusarja ja venttiilikoppa. Huomenna olisi tarkoitus tilailla uudet osat ja viikon aikana viedä kansi koneistamolle.
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010781.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010783.jpg
Kannenpultteihin sopiva hylsy näkyy tässä kuvassa ^
Onko jollain aikasempaa kokemusta kyseisen kannen laskemisesta. Ajattelin, että voisi hieman ottaa pois, mutta kuinka paljon ja selviääkö ilman uutta nokkapyörää?
Golf Gti 2.0 2E kansiremontti
Valvoja: ffp jäsenet
Remonttia teen ihan omissa (vanhempien) tiloissa. Viime talven aikana valmistunut halli.
Kyllähän tommosen pitää vähän vettä kestää, mutta tottakai kannattaa hieman miettiä mihin kohtaan sillä pesurilla ja liuotinkannulla sohii. Tässäkin tapauksessa painepesua sai lähinnä kansi ja lohko. Tiskiharjan kanssa sitten noi riskialttiimmat paikat. Itse pesen aina konehuoneen niin, että käytän ensin koneen kuumaksi ja sitten pesen. Lopuksi konepelti kiinni niin moottorin oma lämpö kuivattaa sen näppärästi. Ainakin ajoin sen pesun jälkeen vielä lähikauppaan (varaosaliike) ja takaisin hallille.
Kyllähän tommosen pitää vähän vettä kestää, mutta tottakai kannattaa hieman miettiä mihin kohtaan sillä pesurilla ja liuotinkannulla sohii. Tässäkin tapauksessa painepesua sai lähinnä kansi ja lohko. Tiskiharjan kanssa sitten noi riskialttiimmat paikat. Itse pesen aina konehuoneen niin, että käytän ensin koneen kuumaksi ja sitten pesen. Lopuksi konepelti kiinni niin moottorin oma lämpö kuivattaa sen näppärästi. Ainakin ajoin sen pesun jälkeen vielä lähikauppaan (varaosaliike) ja takaisin hallille.
Tänään sain kannen takaisin koneistamolta ja hain yläpään tiivistesarjan, kannenpultit yms. Kyllä palaa rahaa tähänkin remonttiin vaikka itse tekee.
Venttiilikoppakin tuli ajan kuluksi maalattua. Täytyy taas räpsiä lisää kuvia.
Pakko oli illalta lopettaa kun ei ollu tarvittavia kiristysmomentteja. Tuolta teksteistä löytyikin jotain momentteja, mutta kannenpultteihin en löytänyt. Varmaan helpointa hakea kirjastosta joku Alfamerin teos.
Venttiilikoppakin tuli ajan kuluksi maalattua. Täytyy taas räpsiä lisää kuvia.
Pakko oli illalta lopettaa kun ei ollu tarvittavia kiristysmomentteja. Tuolta teksteistä löytyikin jotain momentteja, mutta kannenpultteihin en löytänyt. Varmaan helpointa hakea kirjastosta joku Alfamerin teos.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Joo tuon löysinki. Vieläkö löytyy imu- ja pakosarjan pultteihin, sekä nokka-akselin laakeripukkien arvoja?
Päivitetään vielä kuvia:
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010797.jpg
Siinä tosiaan toi maalattu venakoppa. Ei olisi pitänyt käyttää sähköteippiä rajauksessa. Täytyy huomenna kynsiä noi vaaleat liimajäljet pois punarajalta. Logo tuli sitten kiillotettua maalaamisen sijaan.
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010799.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010802.jpg
Siinä vielä pari kuvaa kannesta.
Päivitetään vielä kuvia:
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010797.jpg
Siinä tosiaan toi maalattu venakoppa. Ei olisi pitänyt käyttää sähköteippiä rajauksessa. Täytyy huomenna kynsiä noi vaaleat liimajäljet pois punarajalta. Logo tuli sitten kiillotettua maalaamisen sijaan.
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010799.jpg
http://s302.photobucket.com/albums/nn116/Freeman_064/?action=view¤t=P1010802.jpg
Siinä vielä pari kuvaa kannesta.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noniin. Tänään tuli sitten otettua "ensisavut". Hienostihan se lähti tokalla starttaamisella. Kaikki vaikuttaa toimivan, mutta vettä se jostain vuotaa, sillä pakosarjasta tulee höyryä koko ajan. Huomenna toivottavasti selviää sekin homma. Noi hydrauliset nostajat/painimet pitää kyllä pientä nakutusta. Täytyy varmaan uusia.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa