Golf IV GTI käy kolmella (korjattu)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf IV GTI käy kolmella (korjattu)
Ilmeisesti yksi pytty pimeenä, kun röpöttää ja on tosi tehoton. Tulpat vaihdettu, mutta vika ei korjaantunut. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa seuraavaksi?
Viimeksi muokannut JiiKoo83, 16.6.2008 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
OHJAUSYKSIKÖT/MODULIT VOLKSWAGEN BORA/GOLF-IV 98--04
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
1,4-1,8 Bosch (? riviliitintä/puolan alla 3 lattaliitintä) 10-8009 59.90 ?
1,8T-AGU Bosch (riviliitin molemmissa päissä). . . . . . . 10-8011 98.00 ?
Eli onko se tuo osa? Tuo on motonetin luettelosta. Eikö tarvike osa kestä vai miksi suosittelit alkuperäisen osan vaihtamista. Mitähän alkuperäinen osa maksaa?
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö. Levitä paketissa oleva lämmönjohdinrasva
kontaktipintaan!
1,4-1,8 Bosch (? riviliitintä/puolan alla 3 lattaliitintä) 10-8009 59.90 ?
1,8T-AGU Bosch (riviliitin molemmissa päissä). . . . . . . 10-8011 98.00 ?
Eli onko se tuo osa? Tuo on motonetin luettelosta. Eikö tarvike osa kestä vai miksi suosittelit alkuperäisen osan vaihtamista. Mitähän alkuperäinen osa maksaa?
Kaverilla hajosi vuoden sisään pari noita tarviketta (merkistä en tiedä,olik uitenkin huomattavasti halvempi kuin orkkis),orkkisosalla menny jo yli pari vuotta. Kai se possilainen on se alkuperäinenkin?
Erikoiseksi tapauksen tekee se että autoa ihmettelivät merkkihuollossa jossa ensin vaihdattivat tulpat,puolat ja johdot siihen vaikka sanottiin että pelkkä vahvistin vaihtaa. Luulis heilläkin olevan tiedossa ko.vika ilman että niitä asiakkaalla tarvii tietää.
Sen kummempia "omia kokemuksia" siis ei ole. =)
Erikoiseksi tapauksen tekee se että autoa ihmettelivät merkkihuollossa jossa ensin vaihdattivat tulpat,puolat ja johdot siihen vaikka sanottiin että pelkkä vahvistin vaihtaa. Luulis heilläkin olevan tiedossa ko.vika ilman että niitä asiakkaalla tarvii tietää.
Sen kummempia "omia kokemuksia" siis ei ole. =)
Mulla omassa Golf IV 1.8 t GTI :ssä sama ongelma. Ongelma vaan aina häviää, kun painaa kaasun pienellä vaihteella pohjaan. Tuntuu ettei autolla pääsee minnekään ja kamala ruplatus kuuluu. Tulppia en oo vielä vaihtanut, mutta kannattaako se edes, koska vika muistiin ei mitään jää? Huollossa ovat etsineet monta päivää, missä vika on, mutta mitään ei ole löytynyt. Auto on lastutettu, joten ohjainlaitetta väittää aina vialliseksi. Kannattaako kokeilla tuon osan vaihtoa sitten..
Huollossa ovat etsineet monta päivää, missä vika on, mutta mitään ei ole löytynyt. Auto on lastutettu, joten ohjainlaitetta väittää aina vialliseksi. Kannattaako kokeilla tuon osan vaihtoa sitten..
Tuotatuota... Ei lastutettunakaan pitäisi väittää, että ohjainlaite on viallinen. Tai en tiedä muista, itsellä ei ainakaan valita (Golf GTI -00). Eihän sinne ohjainlaitteeseen lastuttaessa mitään vikaa tule, ohjelma vain vaihtuu...
Ei se sytytyksen ohjain/vahvistin nyt NIIN kallis palikka ole, etteikö aitä voisi ostaa ja kokeilla. Jos vika ei ole siinä, niin onpa ainakin poissuljettu se sitten.
Mutta tosiaan, jos väittää, että ohjainlaite on viallinen, niin ottaisin yhteyttä auton lastuttaneeseen tahoon ja toivoisin, että aikaa ko. tapahtumasta ei ole kulunut vielä kamalasti (takuu voimassa?). Jos vika siis on oikeasti boksissa.
Tosiaan, puolaviasta jää vikamuistiin jälki, sytytyksenvahvistimesta ei, mutta ei kummastakaan mitään "ohjailaite" -vikakoodia pitäisi tulla missään tapauksessa.
Että näin.
Mutta tosiaan, jos väittää, että ohjainlaite on viallinen, niin ottaisin yhteyttä auton lastuttaneeseen tahoon ja toivoisin, että aikaa ko. tapahtumasta ei ole kulunut vielä kamalasti (takuu voimassa?). Jos vika siis on oikeasti boksissa.
Tosiaan, puolaviasta jää vikamuistiin jälki, sytytyksenvahvistimesta ei, mutta ei kummastakaan mitään "ohjailaite" -vikakoodia pitäisi tulla missään tapauksessa.
Että näin.
Jepjep. No itsellä ei kyllä ole kokemusta näistä niin paljoa, mutta aika oudolta kuulostaa. Varmaan jotkut eBay-kiina-pilipalilastut sitten, koska omassa ei ole mitään vastaavaa ollut, vaikka kahta eri ohjelmaakin on käytetty.
Mutta enivei, se on kyllä ihan 100varmaa, että puolavika tai sytytyksenvahvistin ei tuollaista vikakoodia anna, vaikka kuinka korjaamo muuta väittäisi.
Mutta tosiaan, se sytkänvahvistin ei anna mitään vikakoodia, eikä kyllä kerrasta hajoakaan. Usein esiintyy kaikenlaista nykimistä ja kolmella käyntiä, ennenkuin se sanoo kokonaan sopimuksensa irti. Sinuna lähtisin kyllä ekana sitä kokeilemaan.
Mutta enivei, se on kyllä ihan 100varmaa, että puolavika tai sytytyksenvahvistin ei tuollaista vikakoodia anna, vaikka kuinka korjaamo muuta väittäisi.
Mutta tosiaan, se sytkänvahvistin ei anna mitään vikakoodia, eikä kyllä kerrasta hajoakaan. Usein esiintyy kaikenlaista nykimistä ja kolmella käyntiä, ennenkuin se sanoo kokonaan sopimuksensa irti. Sinuna lähtisin kyllä ekana sitä kokeilemaan.
-
- -
- Viestit: 40
- Liittynyt: 5.5.2008 20:34
puolien toiminta kunto selviää kun testaa niitä vaihtamalla paikkaa ja voi niitä yleis mittarilla mittaillakin, mut se sytkän vahvistin alle 100€ marmoritiskillä et ei paha itse ainakin toimin näin ja alkoi laitteet pelaan . (ei ainakaan itselläni aiheuttanut mitään vikaa, vaikka tulpanjohdon poistin yksittäin , käynnistin ja kuuntelin ei 3 pytylle tullu kipinää niin vaihdoin 1;sen puolan tilalle ja ei vaikutusta .)
Täällä tuli -98 vuoden nelos-GTI:hin täsmälleen samanlainen vika kuin ketjun aloittajalla. Kolmospytty pysyi pimeänä vaikka vaihtoi tulpat ja vaihteli puolien paikkoja ym.
Lopulta vika korjautui tuon sytytyksenohjausyksikön vaihdolla. Ostin Motonetistä (98 euroa) ja Core-merkkinen sattui arvonnasta. Katotaan kauan kestää.
Lopulta vika korjautui tuon sytytyksenohjausyksikön vaihdolla. Ostin Motonetistä (98 euroa) ja Core-merkkinen sattui arvonnasta. Katotaan kauan kestää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa