Dieselpolttoaineen hinta pompsahtaa lähipäivinä
Valvoja: ffp jäsenet
Kyllähän tuo bensan hinta kirpaisee aika pahasti. :/
Onneksi tuo oma rottelo ei syö ku sen alle 6l sataselle ajotavasta riippuen, niin täydellä tankilla ajaa jopa pari kolme kertaa puolanka-kempele väliä, onneks alkaa kesälomat meillä koululaisilla niin ei tarvi enää ajella paljo yhtään :D
Täällä Kempeleessä jokaisella huoltoasemalla 95 ja 98 yli 1,5e ja diesel on jotain 1,4e pintaan
Oulunsalon risteyksessä, teboilin kylmiksellä 95 alle 1,5e, ellei ole viimeisen vuorokauden aikana noussut
Onneksi tuo oma rottelo ei syö ku sen alle 6l sataselle ajotavasta riippuen, niin täydellä tankilla ajaa jopa pari kolme kertaa puolanka-kempele väliä, onneks alkaa kesälomat meillä koululaisilla niin ei tarvi enää ajella paljo yhtään :D
Täällä Kempeleessä jokaisella huoltoasemalla 95 ja 98 yli 1,5e ja diesel on jotain 1,4e pintaan
Oulunsalon risteyksessä, teboilin kylmiksellä 95 alle 1,5e, ellei ole viimeisen vuorokauden aikana noussut
Kauankohan vois ajella ennenkuin jäis kiinni, jos olis ihan hiljaa koko touhusta
Suomalainen naapurikateus pitää kyllä huolen siitä, että kiinni jää.
Näillä hinnoilla muuten alkaa iltaisin varmaan aika monetkin noita toisten tankkeja syynäämään, tosin eri mielessä kuin tarkastus.
Onneksi dieseliä on monin verroin (lähes mahdotonta) lapota kuten bensaa, pitäisi melkein olla imuvehkeet. Ammattilaisilla sellaiset lienee onkin, mutta heitä eivät pikkusaaliit kiinnosta.
Systerille kävi niin hauskasti muutama vuosi sitten, että Unon polttoainesäiliöön oli ilmestynyt kolme ylimääräistä 6mm huohotusreikää pohjaan, tätä kautta sitten valutettu bensat parempiin suihin ja loput viemärikaivoon.
Paikalle poliisi ja poliisi kutsui paikalle taas palokunnan, tämän jälkeen tuli selväksi että kaivo täytyy putsata bensiinistä ja maksaja on auton omistaja.
Tekijää ei saatu kiinni, vaikka tapahtui kauppaa vastapäätä ja koulun pihalla.
Nämäkin asiat kannattaa tarkastaa vakuutusehdoista siis.
Paikalle poliisi ja poliisi kutsui paikalle taas palokunnan, tämän jälkeen tuli selväksi että kaivo täytyy putsata bensiinistä ja maksaja on auton omistaja.
Tekijää ei saatu kiinni, vaikka tapahtui kauppaa vastapäätä ja koulun pihalla.
Nämäkin asiat kannattaa tarkastaa vakuutusehdoista siis.
kyllä se vaan joka kerta ottaa pumpusta (eikä edes syöttöpumpusta=) kun ajaa aseman ohi,niin järkky hintoja alkaa lahdessakin olemaan.
Aamu tuimaan diesel näytti 1.379 ja 95e 1.48 / 98e tais olla jo 1.499 ! ! !
Ja pelkkiä työmatkoja tulee se 51 km päivässä eikä toivoakaan julkisella kulkemisesta,tosin taitaa niissäkin hinnat nousta lähiaikoina = /
Valtio herää varmaan vasta 5 vuoden päästä toteamaan että jotain pitäis tehdä.
Aamu tuimaan diesel näytti 1.379 ja 95e 1.48 / 98e tais olla jo 1.499 ! ! !
Ja pelkkiä työmatkoja tulee se 51 km päivässä eikä toivoakaan julkisella kulkemisesta,tosin taitaa niissäkin hinnat nousta lähiaikoina = /
Valtio herää varmaan vasta 5 vuoden päästä toteamaan että jotain pitäis tehdä.
^^^^^^ Nimenomaan diesel ainakin nyt. Hankinta tulee eteen syksyllä, niin eihän tässä tiedä tuleeko bensalla ajelu silloin halvemmaksi kuin diesel?
Mahdollisuus hankinnan lykkäämiseen on jopa vuoden 2009 elokuuhun, tosin 2008 syksyllä hankinta jo järkevää. Jos dieselin hinta olisi pysynyt kohtuullisena kuten ennen, valinta olisi ollut ehdoton. Nyt ei vaan uskalla, jos lopulta dieselillä ajelu tulee kalliimmaksi ja auto jää käteen...
Kalliimman hintaluokan ja/tai suhteellisen uutta autoa en todellakaan uskalla ostaa.
Mahdollisuus hankinnan lykkäämiseen on jopa vuoden 2009 elokuuhun, tosin 2008 syksyllä hankinta jo järkevää. Jos dieselin hinta olisi pysynyt kohtuullisena kuten ennen, valinta olisi ollut ehdoton. Nyt ei vaan uskalla, jos lopulta dieselillä ajelu tulee kalliimmaksi ja auto jää käteen...
Kalliimman hintaluokan ja/tai suhteellisen uutta autoa en todellakaan uskalla ostaa.
Ihmisiä on alkuvuodesta huijattu ostamaan diesel auto ja nyt on helppo nostaa dieselin hintaa.
Taas meitä huijataa.
Pöh, jos ei omaa laskutaitoa niin on turha puhua huijatuksi tulemisesta. Aikaisemmin nousi n.40tkm vuoteen ajavalla n.5l/100km ajavalla dieselautoilijalla polttoainelasku n.500€ kun polttoaine pompsahti 1€->1.20€ tasolle. ja uusi nykyinen nousu nosti polttoainelaskua taas 500€. noihin korotuksiin plussana dieselvero ja diesel ja bensa-auton hintaero mikä pitäis kuolettaa 3-vuodessa ainakin 40tkm matkalla alkaa vaikuttaa siltä ettei ihan ekana kannata ostaa diesel-autoa jos vertailukohtana on noin 7l/100km bensiiniä nauttiva menopeli.
Aamupäivällä notkuin aikaa kuluttaen tuossa paikallisessa vaihtoautoladossa. Voisi seuraavan 6 kk aikana päivittää omaa ajoneuvoa. Myyjälle totesin, että ompas teillä kattavasti 2-3 vuoden ikästä 1,6-1,8 bensaa (Fordia, Opelia, Volkkaria, Pösöä), juuri sitä mitä itse ajattelin. Myyjä, että onhan niitä kun vuoden alussa tuli tuonne uusien puolelle vaaria maakunnasta ja hirvee polte "diesel diesel...." Sitten kun kysyi, että mitä ne ajaa niin noin 6-8 tkm vuodessa, mutta diesel piti saada kun oli joka mediassa toitotettu miten uusia dieseleitä sai "halvalla". Myyjä totesi vaan lakonisesti että "myymisestähän se myyjä palkan saa ja jos asiakas haluaa kuumeisesti ostaa niin saa sen palkkansa vaan sitten helpommalla". Tästä sitten pääsimme siihen, että hän uskoi että kunhan ensi kevääseen mennään ja jos trendi pysyy samana niin vuoden päästä on paljon vähän ajettuja dieseleitä vaihtomyynnissä, kun automerkit rummuttaa vuoden päästä keväällä pienikulutuksisia bensamalleja. Tiedä sitten, myyntimies on aina myyntimies, mutta ......
Mutta. Tästä tulee joko apua tai sitten lisää vain paskanjauhantaa ja silmäänkusemista
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1542679
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1542679
^^ No, Jykke valaisee siten, ettei mitään mahdollisuutta käyttövoimaveron poistamiseksi ole, sillä se "olisi viesti sheikeille, että nostakaa öljyn hintaa". Ihan kuin nyt joku Suomen kokoisen maan päätös vaikuttaisi suuntaan tai toiseen öljyntuottajamaissa. Täällä se sen sijaan parantaisi kilpailukykyämme, mutta kun ei järkijyrki ymmärrä.
Vitun Jyrki. Suomen suurin takinkääntäjä ehkä koskaan. Ei mene äänet enää tuolle suunnalle.
Vitun Jyrki. Suomen suurin takinkääntäjä ehkä koskaan. Ei mene äänet enää tuolle suunnalle.
Tosin tässähän
http://www.arvopaperi.fi/article/id=28259
joku pyyhepää kaapuveikko yrittää todistella ettei hinnannousu johdu sieltä pumpun päästä. Itse jopa hieman uskonkin tuohon, ymmärtääkseni tuotanto on kuitenkin pidemmän aikaa pystynyt täyttämään kulutuksen (kasvavankin). Aikanaan Jenkkien rynniminen Irakiin vaan tarkoitti sitä, että sotakoneisiin tarvittiin radikaalisti lisää soppaa ja siellähän ei hintoja kysellä, + pelote siitä että nyt "se" loppuu...Joten nopsasti manipuloimaan hinta kohilleen ja taas kassa kilisee iloisesti, eikä välttämättä ihan puhtaasti siellä pumpun varressa...
http://www.arvopaperi.fi/article/id=28259
joku pyyhepää kaapuveikko yrittää todistella ettei hinnannousu johdu sieltä pumpun päästä. Itse jopa hieman uskonkin tuohon, ymmärtääkseni tuotanto on kuitenkin pidemmän aikaa pystynyt täyttämään kulutuksen (kasvavankin). Aikanaan Jenkkien rynniminen Irakiin vaan tarkoitti sitä, että sotakoneisiin tarvittiin radikaalisti lisää soppaa ja siellähän ei hintoja kysellä, + pelote siitä että nyt "se" loppuu...Joten nopsasti manipuloimaan hinta kohilleen ja taas kassa kilisee iloisesti, eikä välttämättä ihan puhtaasti siellä pumpun varressa...
eikö se jyrki ollu sitä mieltä ettei tule käyttövoimavero poistumaan silloin ku tuli päätös tuosta uudesta autoverotuksesta. muistaakseni TM taisi olla missä sanoi että dieseliveroa ei tulla poistamaan koska silloin pitäisi nostaa diisseli samanhintaiseksi kuin bensa niin kuljetusyrityksille tämä tulisi kalliiksi.
Ei niin:
http://www.iltalehti.fi/autot/200806117780009_au.shtml
"Ministeri vakuutti, ettei polttoaineveron yleinen alentaminen tule kysymykseen. Siitä on EU:n yhteinen linjaus."
Eipä taida olla mitään linjauksia, vaikka olisikin niin ne pätee Suomessa vain silloin kun valtion kassa lihoo.
Kivaa olla suomalainen...
http://www.iltalehti.fi/autot/200806117780009_au.shtml
"Ministeri vakuutti, ettei polttoaineveron yleinen alentaminen tule kysymykseen. Siitä on EU:n yhteinen linjaus."
Eipä taida olla mitään linjauksia, vaikka olisikin niin ne pätee Suomessa vain silloin kun valtion kassa lihoo.
Kivaa olla suomalainen...
Aika touhua. Espanjassa ihan oikea meno, tehdään jotain eikä vaan kitistä..
Tosin, mua kummastuttaa se, ettei kulj. yritykset voi vain nostaa kuljetusten hintoja, niin muutkin tekee. (en ko. alaa tunne joten voin olla väärässäkin. )
Nostaa bussitkin taksojaan sen 6% PA kuluihin vedoten. Pidemmällä aikavälillä nousee myös muutkin hinnat.. Valitettavasti kun melkein kaiken liikkumiseen tuo polttoaineen kallistuminen vaikuttaa. - Ja eikun itkeen lisää liksaa ja lakkoileen....
Tosin, mua kummastuttaa se, ettei kulj. yritykset voi vain nostaa kuljetusten hintoja, niin muutkin tekee. (en ko. alaa tunne joten voin olla väärässäkin. )
Nostaa bussitkin taksojaan sen 6% PA kuluihin vedoten. Pidemmällä aikavälillä nousee myös muutkin hinnat.. Valitettavasti kun melkein kaiken liikkumiseen tuo polttoaineen kallistuminen vaikuttaa. - Ja eikun itkeen lisää liksaa ja lakkoileen....
Täältä voi katsella ulkomaan hintoja: http://polttoaine.net/index.php?cmd=maat
On saatana persseestä nämä hinnat. Jenkit myy veneensä pois ko siellä on bensa niin kallista ehkä 0.70€/litra. Ainoa lohtu on että tässä ruotsinrajalla asuvana voin hiukan säästää käymällä ruottissa tankilla siellä hinta 12-13kruunua/litra viimeksi kun kävin. Pitää alkaa kokeileen käyviskö passatti tuolla etanoli bensalla joka on 85 oktaanista maksaa ruotsissa noin 0.85€/litra.
En nyt ensimmäisenä aatellukkaan täräyttää tankkia täyteen tuolla etanolibensalla vaan sekotella sitä tuon normi bensiinin sekaan. Saa nähä mitä onkelmia sen kans tulee ko normi bensiiniki alko entisen kelkan kans vittuileen ja piti käyttää octaanin nostajaa. Onneksi kelkka palo viimevuonna ei tule ikävä 35litraa/100km kulutusta:)
Aika touhua. Espanjassa ihan oikea meno, tehdään jotain eikä vaan kitistä..
Suomessa pitäs tehä sama homma mutta täällä ollaan sormi perseessä ja maksetaan kiltisti. Rekat seisomaan ja kauppojen hyllyt tyhjiksi niin jos se herättäs jotenki pellet eduskunnassa. Eipä niillä kiinnosta paljo tiisselilitra maksaa ku hintaa tulee tilille varmaan vähintään 7k€/kk "tekemättä mitään".
joo kyllähän tuo dieselin hinta alkaa pikku hiljaa olla aika korkea, itse meinasin tuossa alku vuodesta hommata diesel auton että tulis vähän halvemmaks ajaa mut se on näköjään ihan sama kummalla nykyään ajaa kun alkaa olla melko saman hintanen kuin bensa :D korkein dieselin hinta jyväskylässä taitaa muistaakseni olla ihan vähän alle 1,50 :D
Tosin, mua kummastuttaa se, ettei kulj. yritykset voi vain nostaa kuljetusten hintoja, niin muutkin tekee. (en ko. alaa tunne joten voin olla väärässäkin. )
Jostain mielestäni luin / olen antanut itseni ymmärtää että kuljetusyritykset ei noin vain hintoja pysty nostamaan kun kuljettavat pääsääntöisesti tiettyjen firmojen tuotteita. Kuljetus firman ja asiakas firman välillä on sovittu että kuljetus maksaa x € ja hintaa tarkastetaan x kk:n välein. Mutta täältä varmaan löytyy joku joka tietää täysin varmaksi sanoa?!
Viisaasti tehdyssä sopimuksessa on lauseke jonka mukaan erimielisyys tilanteessa sopimus voidaan irtisanoa 3kk irtisanomis ajalla.
Eniten tässä tilanteessa ärsyttää Kataisen kommentit "mitään ei voida tehdä", paskan marjat, veroa voidaan pudottaa vaikka heti mutta ahneus on Kataisella aivan käsittämätöntä.
Sheikki selitys oli naurettavinta mitä oon kuullu hetkeen...
Eniten tässä tilanteessa ärsyttää Kataisen kommentit "mitään ei voida tehdä", paskan marjat, veroa voidaan pudottaa vaikka heti mutta ahneus on Kataisella aivan käsittämätöntä.
Sheikki selitys oli naurettavinta mitä oon kuullu hetkeen...
Niin no, mitä veroa tässä nyt oikeasti voidaan pudottaa? Dieselveroa voi toki laskea tai poistaa kokonaan, mutta sen tuoma hyöty tavalliselle kuluttajalle on kuitenkin kohtuullisen mitätön, keskimäärin kai joku 25€/kk. Kuljetusfirmoille sen toki voisi palauttaa, ihan vain siksi, että elintarvikkeiden hinta säilyisi siedettävällä tasolla.
Paljonko dieselveron poistaminen sitten tuntuu valtion kassassa, miettikääpä sitä. Tietenkin jos autoilun verotusta ruvetaan pudottamaan, niin on myös kohtuullista että tiestön ylläpidosta tingitään ja uusista rakennussuunnitelmista luovutaan. Samalla voitaisiin korottaa eläkeikää ja laskea kansaneläkettä ja opintotukea entisestään.
Paljonko dieselveron poistaminen sitten tuntuu valtion kassassa, miettikääpä sitä. Tietenkin jos autoilun verotusta ruvetaan pudottamaan, niin on myös kohtuullista että tiestön ylläpidosta tingitään ja uusista rakennussuunnitelmista luovutaan. Samalla voitaisiin korottaa eläkeikää ja laskea kansaneläkettä ja opintotukea entisestään.
Mitä olis jos haistatettais EU:lle paskat, sinnehän se raha valuu? Veikkaan, että muitakin turhia menoja on.taggis kirjoitti:Paljonko dieselveron poistaminen sitten tuntuu valtion kassassa, miettikääpä sitä.
Edustuslaitoksestakin voisi puolet laittaa muihin hommiin.
Melkoista pyristelyä...Teksti-tv kirjoitti:Katainen porrastaisi polttoaineveron
Ministeri Jyrki Katainen haluaisi luoda
päästöjen mukaan porrastetun
polttoaineverojärjestelmän.
Katainen on perustanut työryhmän
pohtimaan verojärjestelmää.
Kataisen mielestä Suomessa
valmistettujen polttoaineiden, kuten
esimerkiksi jätteestä valmistettu
biopolttoaineen, tulisi olla huokeamman
veron piirissä kuin fossiiliset
polttoaineiden. Näin saataisiin oikeita
markkinoita puhtaille polttoaineille.
Epävirallisen työryhmän lisäksi
Katainen on patistellut EU-komissiota
tekemään vastaavan selvityksen.
Jotenkin vaan minusta tuntuu, että vaikka polttoaineveroa pudotettais niin kyllä jalostamot (Neste) ja huoltsikat siinä sivussa sitä rahnaa nyhtäs ihan samaan malliin autoilijoilta. Pitäähän ne obligaatiot ja ultra-korkea elintaso jollain maksaa (maksattaa).
No kyllä minäkin nyhtäsin jos oisin kapitalistin asemassa...
No kyllä minäkin nyhtäsin jos oisin kapitalistin asemassa...
^Sitähän ne tekee parasta aikaa.
Neste ostaa polttoaineen halvalla Venäjältä ja myy sitä sitten törkyhintaan Suomessa, yhtiö tekee huipputulosta ja johtajat vetää hirveitä osinkoja.
Virossa Neste myy samaa polttoainetta kuin Suomessa, mutta kilpailun takia hinnat on alhaalla ja koska kilpailijatkin ostavat polttoaineen halvalla Venäjältä.
Neste ostaa polttoaineen halvalla Venäjältä ja myy sitä sitten törkyhintaan Suomessa, yhtiö tekee huipputulosta ja johtajat vetää hirveitä osinkoja.
Virossa Neste myy samaa polttoainetta kuin Suomessa, mutta kilpailun takia hinnat on alhaalla ja koska kilpailijatkin ostavat polttoaineen halvalla Venäjältä.
Teksti-tv kirjoitti:Kuorma-autolakko päättyi Portugalissa
Portugalin kuorma-autoilijat ovat lopettaneet öljyn hinnankorotuksista
johtuneen vastalauselakkonsa.
Kuskit pääsivät maan hallituksen kanssa sopimukseen hinnankorotusten
hyvittämisestä yrittäjille viime yönä. Kuljettajat lupasivat purkaa tavara-
liikennettä kolmen päivän ajan eri puolilla maata haitanneet tiesulut.
Espanjassa lakko sen sijaan jatkuu. Noin 20 prosenttia maan kuorma-autoili-
joista edustavat kaksi liittoa torjuivat eilen hallituksen korvauspaketin.
Protestit polttonesteiden hinnan korotuksia vastaan vaativat tiistaina
kaksi kuolonuhria Iberian niemimaalla.
Miten on Jyrki, laitetaanko maa sekaisin täälläkin??
Niin, ei se ois eka kerta kun EU:n laeille pyllistetään. Täällä paskademarimaassa maksetaan peltilehmästä vero kun joku haluaa vanhankin paskan tuoda maahan. EU lakeja rikottu useita vuosia, onhan meillä tilapäinen autovero.
Nyt sitten hössötetään kun inflaatio kiihtyy ja BKT:n kasvu hiipuu. Sitä saa mitä tilaa.
Ei kannata taas ihmetellä kun taas kohta hoitsut lakkoilee sun muuta. Asuminen on melkolailla helvetin kallista, liikkuminenkin maksaa.. Saisi edes vastinetta maksetuille veroille, mutta ei.
Miksei esim. näille eko-polttoaineille voisi tehdä vaikka sitä, että ne olisivat verottomia (alv tietty), ja ero bensaan/dieseliin olisi todellinen. Näin samalla ohjattaisiin kuluttajia / yrittäjiä näiden puhtaampien polttoaineiden äärelle.. Mutta eihän tää o mahollista, jos joku haluaisi oikeasti tehdä ekotekoja, pitäisi hänen olla valmis maksamaan ko. polttoaineesta 2x hinta muihin nähden, lisäksi että saisi laitteen jonne moista ekolientä voi tankata, tästä laitteestakin pitäisi olla valmis maksamaan kuin uudesta E mersusta. - Sitten onkin hyvä ihmetellä miksei kansa osta ympäristöysvällisiä autoja..
Nyt sitten hössötetään kun inflaatio kiihtyy ja BKT:n kasvu hiipuu. Sitä saa mitä tilaa.
Ei kannata taas ihmetellä kun taas kohta hoitsut lakkoilee sun muuta. Asuminen on melkolailla helvetin kallista, liikkuminenkin maksaa.. Saisi edes vastinetta maksetuille veroille, mutta ei.
Miksei esim. näille eko-polttoaineille voisi tehdä vaikka sitä, että ne olisivat verottomia (alv tietty), ja ero bensaan/dieseliin olisi todellinen. Näin samalla ohjattaisiin kuluttajia / yrittäjiä näiden puhtaampien polttoaineiden äärelle.. Mutta eihän tää o mahollista, jos joku haluaisi oikeasti tehdä ekotekoja, pitäisi hänen olla valmis maksamaan ko. polttoaineesta 2x hinta muihin nähden, lisäksi että saisi laitteen jonne moista ekolientä voi tankata, tästä laitteestakin pitäisi olla valmis maksamaan kuin uudesta E mersusta. - Sitten onkin hyvä ihmetellä miksei kansa osta ympäristöysvällisiä autoja..
Sekasinhan se pitäisi saada mutta eipä taida kuitenkaan täälä niin käydä, maksetaan kiltisti ja juodaan viinaa entistä enemmän (senkin veroa voi sitten taas kätevästi nostaa).
Alkaa inflaatio laukata hiljakseen, valmiiksi olematonta ostovoimaa nakerretaan kovalla näillä viimeisen vuoden aikana tehdyillä vero päätöksillä.
Alkais olla viisainta laittaa kämppä myyntiin.
Alkaa inflaatio laukata hiljakseen, valmiiksi olematonta ostovoimaa nakerretaan kovalla näillä viimeisen vuoden aikana tehdyillä vero päätöksillä.
Alkais olla viisainta laittaa kämppä myyntiin.
Alkais olla viisainta laittaa kämppä myyntiin.
Muuta mulle vuokralle:) Vuokrat kun nousee kuitenkin yhtäläillä. Media hypettää asuntojen hintoja, osa paskoo housuunsa jne. Kuitenkin, asuminen anakin mun mielestä on melkolailla yhtä kallista, asui vuokralla taikka omassa jos käyttää järkeä asunnon hankinnassa.
Keskusta-asuminen on pop, vaikkakin kallista. Landella asunnot halpoja, toisaalta monella kasvaa riippuvuus autonkäyttöön ja autonkäyttöhän maksaa taas.
-
- -
- Viestit: 671
- Liittynyt: 5.8.2003 20:57
Taksikuskit vaan pistäis lipun luukulle, että eduskunnan taxiseteleillä ei pystyis kulkemaa, saisivat arkadianmäen apinat kävellä tai kulkea omalla autolla. Huomaisivat, että se ei oo niin heleppoa ilman valmista kattausta. Vielä ku joutuisivat kehä III:n ulkopuolella liikkumaan :) Voi vuoden jälkeen ääni muuttua kellossa.
No,tässä ketjussa onkin jo pariin kertaan tullut todettua ett autoilu maksaa ja pidemmällä tähtäimellä se tulee koko ajan kallistumaan,valitettavasti,eikä päättäjillä ole MITÄÄN halua hienoista vaalilupauksista huolimatta tulla duunaria vastaan millään tasolla..
Lueskelin tuossa hesaria ( niin siis kyllä se meillä täällä landellakin ilmestyy (lahdessa)) ja piti oikein tarkaan tavata kataisen kommentit siitä kuinka pienyrittäjien, siis vain muutama auto ajossa, asema tulee vaikeutumaan.Jossain vaiheessa huomataan että alkaa työttömyysluvut kääntyä kasvuun,samoin inflaatio ja bkt vastaavasti laskuun,sitten ihmetellään että kuinkas tässä näin kävi ja syy on selvä..Valtiolta puuttuu halu ja taito reagoida tämän tapaisiin ongelmiin ajoissa.
Tekis mieli aloittaa uusi topicci siitä ett luotaako ihmiset päättäjiin ja monta kertaa nekin ovat jäänneet housut nilkoissa kiinni kaiken mailman sisäpiiri kaupoista ym. mutta en uskalla kun melko varmasti tietää että tämäkin luetaan päättäjien toimesta läpi,todennäköisesti usempaan kertaan.
No,tulipa avauduttua mutta aihe tulee olemaan aikalailla tapetilla lähitulevaisuudessa kun rahtarit alkavat lyömään lappuja luukulle !
Lueskelin tuossa hesaria ( niin siis kyllä se meillä täällä landellakin ilmestyy (lahdessa)) ja piti oikein tarkaan tavata kataisen kommentit siitä kuinka pienyrittäjien, siis vain muutama auto ajossa, asema tulee vaikeutumaan.Jossain vaiheessa huomataan että alkaa työttömyysluvut kääntyä kasvuun,samoin inflaatio ja bkt vastaavasti laskuun,sitten ihmetellään että kuinkas tässä näin kävi ja syy on selvä..Valtiolta puuttuu halu ja taito reagoida tämän tapaisiin ongelmiin ajoissa.
Tekis mieli aloittaa uusi topicci siitä ett luotaako ihmiset päättäjiin ja monta kertaa nekin ovat jäänneet housut nilkoissa kiinni kaiken mailman sisäpiiri kaupoista ym. mutta en uskalla kun melko varmasti tietää että tämäkin luetaan päättäjien toimesta läpi,todennäköisesti usempaan kertaan.
No,tulipa avauduttua mutta aihe tulee olemaan aikalailla tapetilla lähitulevaisuudessa kun rahtarit alkavat lyömään lappuja luukulle !
Ne mitään täällä käy lukemassa. Niillä on kiire nukkua istunnossa tai seilata jossain ihan muualla kuin työpaikalla. Jos jostain syystä joskus tulee katsottua noita eduskunnan istuntoja töllöstä niin siellä yks pöhkö pöntössä puhuu seinille. Missä ne kaikki muut on? Tilaisuuden alussa käydään painamassa napista "paikalla" ja sitten lähdetään jätkien kanssa puhumaan paskaa jonnekin samantien.
Kyllä kelpais mullekin tollanen "työ".
Kyllä kelpais mullekin tollanen "työ".
Siitä vaan Donitsi ehdokkaaksi:)
Lupaat kuut ja taivaat yh mameille, eläkeläisille, demareille, hipeille niin jo on paikka varmistunut. Sitten käännät kalsarit toisinpäin, ja alat ajamaan autoveron poistamista kokonaan, kateusverojen vähentämistä sun muuta. Ituhipit töihin tms. Aurajuustot siperiaan etc.:)
Joops, mun mielestä liikkumisen kallistuminen ei ole niin iso ongelma, ongelma on se, että se johtaa ihan kaiken kallistumiseen. Asuminen on kallistunut viimevuosina aikapaljon, energia, ruoka joka kallistuu entisestään kohonneiden polttoainekustannusten johdosta.
Lupaat kuut ja taivaat yh mameille, eläkeläisille, demareille, hipeille niin jo on paikka varmistunut. Sitten käännät kalsarit toisinpäin, ja alat ajamaan autoveron poistamista kokonaan, kateusverojen vähentämistä sun muuta. Ituhipit töihin tms. Aurajuustot siperiaan etc.:)
Joops, mun mielestä liikkumisen kallistuminen ei ole niin iso ongelma, ongelma on se, että se johtaa ihan kaiken kallistumiseen. Asuminen on kallistunut viimevuosina aikapaljon, energia, ruoka joka kallistuu entisestään kohonneiden polttoainekustannusten johdosta.
Juuri noin kuten jiisimula sanoi, suomessa isot etäisyydet joten polttoainekulut ja lämmityskulut vaikuttaa äkkiä duunarin elintasoon kun otetaan välilliset kustannukset huomioon.
Muuten, kiitos vuokratarjouksesta mutta taitaa kämppä olla väärässä kaupungissa:D
Asunnon myyntiä ajattelin ihan sen takia että nykyisillä koroilla ja vastikkeella vuokraan jo ihan hyvän kämpän (hetkeksi). Eli kuittaan voitot pois ja hetken päästä muutan kuitenkin maalle, joten rahasta tässä vaan oli kysymys:)
Muuten, kiitos vuokratarjouksesta mutta taitaa kämppä olla väärässä kaupungissa:D
Asunnon myyntiä ajattelin ihan sen takia että nykyisillä koroilla ja vastikkeella vuokraan jo ihan hyvän kämpän (hetkeksi). Eli kuittaan voitot pois ja hetken päästä muutan kuitenkin maalle, joten rahasta tässä vaan oli kysymys:)
Palaa. Paskaakos ne perseilevät. Kiristäisivät nyörejään niinkuin muutkin. Kun kalustoa katselee niin tuntuu, että isommat kuljetusfirmat uusii autojaan ehkä hivenen useammin kuin olisi oikeasti tarvetta. Siis jos ajattelee 10 tai 20 vuotta taaksepäin, niin kyllä silloinkin hyvin leivät kauppoihin kulki vaikka pulla-autona ei ollutkaan Actros Black Edition.
Kuten tuolla aiemmin totesin. Ihan sama vaikka täällä päällämme seistäisiin. Hintaa manipuloi isommat sijoittajatahot, ei verot taikka tuottajat.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=12634
Toivotaan vaan, että löytävät nopeasti jonkun muun hyödykkeen jolla kikkailla ja jättävät öljyn rauhaan. Tod. näk. öljy on kohta niissä hinnoissa, että sen futuureilla ei tehdä enää nopeaa tiliä ja tilanne pääsee rauhoittumaan. Tosin kuluttajillehan tuo muutos tuskin tulee. Kate jalostamoilla vaan kasvaa, kele.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uu ... ?oid=12634
Toivotaan vaan, että löytävät nopeasti jonkun muun hyödykkeen jolla kikkailla ja jättävät öljyn rauhaan. Tod. näk. öljy on kohta niissä hinnoissa, että sen futuureilla ei tehdä enää nopeaa tiliä ja tilanne pääsee rauhoittumaan. Tosin kuluttajillehan tuo muutos tuskin tulee. Kate jalostamoilla vaan kasvaa, kele.
Taggis: Kiitoksia "asiantuntevista" kommenteista. Polttoainekulut on noussu vuodessa yli 40%, kiitoksia rakkaan kilpailuvirastomme kuljetusyrittäjät ei saa yhdessä neuvotella isojen keskusliikeiden, paperiteollisuuden jne kanssa kun se kuulemma vääristää kilpailua niin kuljetushintojen nosto on yhtä tuskaa.
Jos vuodessa tulee 250-300tkm mittariin niin kalustoa tarvii uusia kohtuu usein kun miljoonaan jälkeen alkaa tulla kaikkea kivaa pikkuremonttia ja jälleenmyyntiarvokin menee alas kuin lehmän häntä. Vai pitäisikö kaikilla olla samanlainen kalusto kuin transpointilla: kärryt museoikäisiä ja kontit niin lahoja ettei trukilla uskalla sisään ajaa?
Yrittäjien pitäisi suluttaa kehä III, kun kolmantena päivänä kauppojen hyllyt huutaisi tyhjyyttään kun tavara ei kulje niin päättäjiäkin saattaisi ruveta pikkuhiljaa kiinnostamaan kuljetusyrittäjien ahdinko.
Jos vuodessa tulee 250-300tkm mittariin niin kalustoa tarvii uusia kohtuu usein kun miljoonaan jälkeen alkaa tulla kaikkea kivaa pikkuremonttia ja jälleenmyyntiarvokin menee alas kuin lehmän häntä. Vai pitäisikö kaikilla olla samanlainen kalusto kuin transpointilla: kärryt museoikäisiä ja kontit niin lahoja ettei trukilla uskalla sisään ajaa?
Yrittäjien pitäisi suluttaa kehä III, kun kolmantena päivänä kauppojen hyllyt huutaisi tyhjyyttään kun tavara ei kulje niin päättäjiäkin saattaisi ruveta pikkuhiljaa kiinnostamaan kuljetusyrittäjien ahdinko.
-
- -
- Viestit: 222
- Liittynyt: 2.5.2008 8:35
Polttoainekulut on noussu vuodessa yli 40%, kiitoksia rakkaan kilpailuvirastomme kuljetusyrittäjät ei saa yhdessä neuvotella isojen keskusliikeiden, paperiteollisuuden jne kanssa kun se kuulemma vääristää kilpailua niin kuljetushintojen nosto on yhtä tuskaa.
Jos se asia noin on, niin miksei siitä puhuta mitään, vaan halutaan polttoaineen veron alennusta? Oikea tapa olisi nostaa kuljetushintoja sille tasolle että se kannattaa.
Moniko pystyy kirkkainsilmin sanomaan, että yleisen kustannustason nousun johdosta voi mennä pomolle sanomaan, että nyt liksaa vaikka 20% lisää tai lakkaan tekemästä töitä? -Ja vielä pitämään työpaikkansa...
Sitä se on suurimmalla osalla yhden auton yrittäjistä
kuinka usein yleinen kustannustaso nousee 20% yhdessä yössä? Jos kuljetukset kilpailutetaan niin silloinhan annetaan sellainen hinta jolla se kannattaa tehdä. Jos toinen tekee sen halvemmalla eikä siitä jää mitään käteen, niin en usko hän kauaa pystyy näin tekemään.
Jos saa vähän sotkea tätä rekkarallia niin kerron, että olipa täälläkin pomsahtanut dieselin hinta parissa viikossa yli 5c/litra. Nyt joutuu köyhtymään jo liki 74c. :( Tällä menolla kannattaa tuoda kohta tupaöljykin naapurista, hinta on nyt tullaamisen jälkeen suunnilleen samoissa kotimaan hintojen kanssa. (1,04)
Kerrallaanhan tuota ei "voi" tuoda kanistereissa kuin 49L, koska yli 50L eristä aletaan perimään 22%:n arvonlisäveroa--->hyöty katoaa. Tai jos mukaan lasketaan auton varapolttoaine, niin määrä on 59L.
2 tankkausreissua kuussa x ~60L = ~1500L/ v. Tämäkin vaihtoehto pitää ottaa harkinnan alle, mikäli ja kun tuo tupaöljy vielä tästään kallistuu.
Tullatun polttoaineen saa polttaa tullaamattomasta poiketen siellä missä lystää. Tullaamaton ja verottamaton, auton tankissa rajan yli tuotu polttoaine pitää polttaa autossa, jossa se on maahan tuotu.
Eli ei tässä oikeastaan tarkemmin ajatellen asiaa ollut. :/
Kerrallaanhan tuota ei "voi" tuoda kanistereissa kuin 49L, koska yli 50L eristä aletaan perimään 22%:n arvonlisäveroa--->hyöty katoaa. Tai jos mukaan lasketaan auton varapolttoaine, niin määrä on 59L.
2 tankkausreissua kuussa x ~60L = ~1500L/ v. Tämäkin vaihtoehto pitää ottaa harkinnan alle, mikäli ja kun tuo tupaöljy vielä tästään kallistuu.
Tullatun polttoaineen saa polttaa tullaamattomasta poiketen siellä missä lystää. Tullaamaton ja verottamaton, auton tankissa rajan yli tuotu polttoaine pitää polttaa autossa, jossa se on maahan tuotu.
Eli ei tässä oikeastaan tarkemmin ajatellen asiaa ollut. :/
Jos asioita saisi spekuloida vapaasti, ilman pelkoa mm. kansankiihottamisesta, solvaamisesta ja yleisestä mielipahan lietsomisesta.
No asiaan kuitenkin, niin hyvinhän on mahdollista että jotkut hieman fiksummat ihmiset ovat ajatelleet tämän rekkarallin vain saavan ns. kiven vierimään, mäki jota tämä kivi vyöryää tulee varmasti jyrkkenemään kun ihmisiä tuollainen perseily alkaa ottamaan kupoliin ja näinpä ollen täydellinen oravanpyörä onkin valmis, kun ainahan nämä asiat palaavat lopulta siihen perimmäiseen syyhyn.
Nostamalla palveluiden hintoja, nopeutetaan ainoastaan inflaatiota ja kun pyydetään lisää palkkaa tämän jälkeen, niin edesautetaan sitä että ulkomaisia ihmisiä ei suomessa kiinnostaa enää mikään, paitsi jos sen pystyy hankkimaan ilman valuuttaa.
No asiaan kuitenkin, niin hyvinhän on mahdollista että jotkut hieman fiksummat ihmiset ovat ajatelleet tämän rekkarallin vain saavan ns. kiven vierimään, mäki jota tämä kivi vyöryää tulee varmasti jyrkkenemään kun ihmisiä tuollainen perseily alkaa ottamaan kupoliin ja näinpä ollen täydellinen oravanpyörä onkin valmis, kun ainahan nämä asiat palaavat lopulta siihen perimmäiseen syyhyn.
Nostamalla palveluiden hintoja, nopeutetaan ainoastaan inflaatiota ja kun pyydetään lisää palkkaa tämän jälkeen, niin edesautetaan sitä että ulkomaisia ihmisiä ei suomessa kiinnostaa enää mikään, paitsi jos sen pystyy hankkimaan ilman valuuttaa.
Joku voisi miettiä sitten myös kaikkien kuljetusten järkevyyttä. Jos VR vaikkapa valtionyhtiönä miettisi omaa hinnoittelupolitiikkaansa, voisi osa pitkistä runkokuljetuksista siirtyä maanteiltä raiteille. Raiteilla ne kuitenkin olisivat vähemmän tientukkona, usein pienemmillä päästöillä, mahdollisesti hiukan hitaammin, mutta kokonaisuuden kannalta kuitenkin järkevämmin.
Samaten jos noita alueellisia jakelukeskuksia olisi enemmän, voisi saman alan tuotteiden kuljetusta järkeistää paremmin. Tällä hetkellä esimerkiksi leipomoalan jakelun hoitaa jokainen leipomoyritys erikseen. Jos nämä samassa kaupungissa olevat leipomot vaikkapa tekisivät yhteistyötä jakelun suhteen, ei jokaisen kyläkaupan ja supermarketin takaovella kävisi neljää tai viittä pulla-autoa, vaan ainoastaan yksi. Joku toinen jakeluauto kävisi sitten viemässä toisen alueen pullat ja leivät.
Jos taas nyt aletaan nostamaan kuljetusten hintoja, se vaikuttaa nostavasti tavaroiden hintaan. Jos taas aletaan veroja laskemaan, niin jollakin on hyvä syy nostaa polttoaineen hintaa. Jos taas hinnat nousevat, kansa tarvii enemmän palkkaa... Tehostaminen tavalla tai toisella on ainoa järkevä tapa viedä kehitystä eteenpäin.
Samaten jos noita alueellisia jakelukeskuksia olisi enemmän, voisi saman alan tuotteiden kuljetusta järkeistää paremmin. Tällä hetkellä esimerkiksi leipomoalan jakelun hoitaa jokainen leipomoyritys erikseen. Jos nämä samassa kaupungissa olevat leipomot vaikkapa tekisivät yhteistyötä jakelun suhteen, ei jokaisen kyläkaupan ja supermarketin takaovella kävisi neljää tai viittä pulla-autoa, vaan ainoastaan yksi. Joku toinen jakeluauto kävisi sitten viemässä toisen alueen pullat ja leivät.
Jos taas nyt aletaan nostamaan kuljetusten hintoja, se vaikuttaa nostavasti tavaroiden hintaan. Jos taas aletaan veroja laskemaan, niin jollakin on hyvä syy nostaa polttoaineen hintaa. Jos taas hinnat nousevat, kansa tarvii enemmän palkkaa... Tehostaminen tavalla tai toisella on ainoa järkevä tapa viedä kehitystä eteenpäin.
AIka typerää tommonen mielen ilmaisu itte jos joutasin rakkakuskin takia jonoon,niin vois palaa hermot ja saada rekkamies kuulla kunniansa.ei tarvii sit itkee jos rekkamies saa turpaansa.
Kärsitään myökin korkeasta hinnasta.
rekat vois pysäyttää terminaalien pihaan tai muualle kun tulla tiellä kanssa autoilijoiden kiusaks.
Kärsitään myökin korkeasta hinnasta.
rekat vois pysäyttää terminaalien pihaan tai muualle kun tulla tiellä kanssa autoilijoiden kiusaks.
Joo-o.
Varmaan muakin vituttaa jos moiset hidastelijat omalle kohdalle sattuu.. Mutta silti, pisteet heille, että kerrankin tehdään jotain eikä vain narista essonpaarissa.
Jossain lehtijutussa oli tuosta hinnoittelun ongelmasta, ei ilmeisesti ole niin simppeliä että hintaa voisi muuttaa polttoaineen hinnan mukaan tms, mene ja tiedä.
Varmaan muakin vituttaa jos moiset hidastelijat omalle kohdalle sattuu.. Mutta silti, pisteet heille, että kerrankin tehdään jotain eikä vain narista essonpaarissa.
Jossain lehtijutussa oli tuosta hinnoittelun ongelmasta, ei ilmeisesti ole niin simppeliä että hintaa voisi muuttaa polttoaineen hinnan mukaan tms, mene ja tiedä.
maspe: Muuten ihan hyvä ajatus mutta tökkäsee siihen että kiskoja on vain muutama tuhat km, nytkin mennään kapasiteetin ylärajoilla ja pohjanmaan rata on fiksusti remontissa kait vuoteen 2015 (mitenkäänhän ei ollut mahdollista rakentaa uutta rataa viereen ensin ja sitten remontoida vanha kun se kuitenkin muutetaan 2-raiteiseksi.
Toisekseen rautateiden avulla ei kaupan logistiikkavaatimuksia totetuteta: Kaupat tekevät esim. huomisen tilaukset tänään klo 13 mennessä. Siinä ei jää paljoa aikaa keräilylle ja kuljetukselle. Sitten etelästä tulevat tavarat pitää vielä osittain keräillä uusiksi kauppakohtaisesti terminaalissa ja klo 3-5 lähdetään kuskaamaan kauppoihin.
Sitten tosielämästä vieraantuneet ekonomit laskee että esim tampereella ei kannata pitää omaa terminaalia vaan tavarat jaettaisiin keravan tai jyväskylän jakelukeskuksista. pahimmillaan esim. savonlinnan kauppojen tavarat keräillään Vantaalla ja autot lähtevät ajamaan savoon. Ajomatkoihin menee ihan älytön aika ja kun tukkuliike x maksaa myös paluut niin nämä kuljetusyrittäjät pilaavat itä-suomen rahtitason ja ajavat puoli-ilmaiseksi paperia ja sellua länsisatamaan.
Repikää siitä sitten...
Toisekseen rautateiden avulla ei kaupan logistiikkavaatimuksia totetuteta: Kaupat tekevät esim. huomisen tilaukset tänään klo 13 mennessä. Siinä ei jää paljoa aikaa keräilylle ja kuljetukselle. Sitten etelästä tulevat tavarat pitää vielä osittain keräillä uusiksi kauppakohtaisesti terminaalissa ja klo 3-5 lähdetään kuskaamaan kauppoihin.
Sitten tosielämästä vieraantuneet ekonomit laskee että esim tampereella ei kannata pitää omaa terminaalia vaan tavarat jaettaisiin keravan tai jyväskylän jakelukeskuksista. pahimmillaan esim. savonlinnan kauppojen tavarat keräillään Vantaalla ja autot lähtevät ajamaan savoon. Ajomatkoihin menee ihan älytön aika ja kun tukkuliike x maksaa myös paluut niin nämä kuljetusyrittäjät pilaavat itä-suomen rahtitason ja ajavat puoli-ilmaiseksi paperia ja sellua länsisatamaan.
Repikää siitä sitten...
tuosta tavaran toimituksesta maikin kans samaa mieltä.. tosin itse olen tukkumyyjänä ja me tilataan tavara esim klo. 14.00 eli silloin menee keskusvarastolla keräykseen ja siellä ku on kerätty niin meille tulee lista mitä on tulossa. joskus jopa klo.17.00 aikaan on listoilla kellonaika. ja tavaran pitäisi olla meillä seuraavana aamuna n. klo 7.00. siinä ku sitten ekana vietäis kuorma-autolla junaan, junasta kuorma-autoon että pääsee jakamaan meille. nykyään se hoidetaan että tavarat lastataan runko-autoon ja runko-autosta jako-autoon ja sitä kautta meille
No juu, en minä ruokakuljetuksia ajatellut rautateille siirtää. Mutta paljon on sellaista kuljetusta, mikä voisi liikkua kiskoilla ainakin näiden suurten kaupunkien tai tehdasalueiden välillä. Oulu-Helsinki-välillä kuskataan rekkojakin junassa. Tämä vähentää tieliikennettä, ajallisesti käytännössä yhtä nopea, eikä tarvitse erikseen tehdä lastaus- ja purkutöitä junasta rekan kyytiin. säästyypähän kuskin palkka, kun toinen kuski ajaa rekan junaan ja toinen hakee sen Helsingistä aamulla pois.
Samaa mieltä olen siitä, että hölmön touhua on parantaa tuo yksi raide kuntoon Seinäjöki-Oulu-väliltä ja sitten vasta rakentaa toinen raide rinnalle. Olisivat tehneet ensiksi sen toisen raiteen ja sitten korjanneet tuon vanhan raiteen. Haittaisi vähemmän liikennettä ja lisäisi kapasiteettia aikaisemmin.
Samaa mieltä olen siitä, että hölmön touhua on parantaa tuo yksi raide kuntoon Seinäjöki-Oulu-väliltä ja sitten vasta rakentaa toinen raide rinnalle. Olisivat tehneet ensiksi sen toisen raiteen ja sitten korjanneet tuon vanhan raiteen. Haittaisi vähemmän liikennettä ja lisäisi kapasiteettia aikaisemmin.
Kyllähän varsinkin Venäjälle menevät uudet autot sais kaikki siirtää VR:n kuljetettavaks. Käy sääliks sniitä ihmisiä, jotka joutuu ajaa tuolle rajalle meneviä teitä noiden rekkajonojen seassa. Muutenkin kuljetuksia voitaisiin siirtää kiskoille suht pienillä muutoksilla. Nuo rekkajunat on loistava esimerkki. Onko jollain muka satavarma tieto siitä, että tuo kyseinen rataosuus muutetaan kaksiraiteiseks(koko matkaltako)?
Vai kävi niin kivasti, että ei mitään polttoaineen hinnan vastaista mielenosoitusta tarvitakkaan ja perisuomalaiseen tapaan uhoamisen ja toteenpanemisen loppumetreillä vedetään koko kampanja sitten alas.
Ainakin oman kieroutuneen käsityksen mukaan tälläinen vain osoittaa sen että ei ole olemassa mitään kipurajaa polttoaineen hinnalle, auto kulkee aina vaan ja otetaan siihen menevä rahallisuus vaikka pois sitten uusien kalsareiden hankinnasta.
Ainakin oman kieroutuneen käsityksen mukaan tälläinen vain osoittaa sen että ei ole olemassa mitään kipurajaa polttoaineen hinnalle, auto kulkee aina vaan ja otetaan siihen menevä rahallisuus vaikka pois sitten uusien kalsareiden hankinnasta.
Kinnunen, älä nyt niin tulkitse asiaa. Tuo protestin peruuttaminen vaan auttaa nyt siihen, että mökkikansa ei menetä hermojaan niin pahasti rekkakuskeihin (aina siellä silti jollakin hermot menee, mutta ehkä ei niin monella).
Jos liikenne olisi tukittu matelemalla rekoilla, niin siinä olisi puolin ja toisin ollut juhannus pilalla. Huomiota saatiin tällä protesti-ilmoituksellakin aikaiseksi. Jotakin on asiasta keskusteltu, kun etujärjestöt ovat pitäneet palaveria hallituksen edustajien kanssa. Toimenpiteet ovat sitten eri asia, mutta niin nuo rekkamiehet hesarissa totesivat, että jos ei apua tule, niin laitetaan sitten isompi ruuhka pystyyn.
Jos liikenne olisi tukittu matelemalla rekoilla, niin siinä olisi puolin ja toisin ollut juhannus pilalla. Huomiota saatiin tällä protesti-ilmoituksellakin aikaiseksi. Jotakin on asiasta keskusteltu, kun etujärjestöt ovat pitäneet palaveria hallituksen edustajien kanssa. Toimenpiteet ovat sitten eri asia, mutta niin nuo rekkamiehet hesarissa totesivat, että jos ei apua tule, niin laitetaan sitten isompi ruuhka pystyyn.
Tuli äsken uuden mallinen tekstiviesti:
Olut liian kallista, hidastelkaa kassajonoissa...
Ja sitten tuosta hinnasta: Mun puolesta toi Diisselin hinta nyt on mitä on, mutta mihinkäs tuo käyttövoimavero nyt perustuu. Ei se ite tankkaaminen ainakaan meikäläistä veetuta (eli sama tankkaako TDI:tä vai 1.8Teetä, litrahinta kun on melkein sama) vaan se ylimääränen verotuslipuke siitä, että ajaa yleensä diiseliautolla...Eikös tuosta verosta ole vapautettu käsittääkseni ainoastaan linja-autot.
Olut liian kallista, hidastelkaa kassajonoissa...
Ja sitten tuosta hinnasta: Mun puolesta toi Diisselin hinta nyt on mitä on, mutta mihinkäs tuo käyttövoimavero nyt perustuu. Ei se ite tankkaaminen ainakaan meikäläistä veetuta (eli sama tankkaako TDI:tä vai 1.8Teetä, litrahinta kun on melkein sama) vaan se ylimääränen verotuslipuke siitä, että ajaa yleensä diiseliautolla...Eikös tuosta verosta ole vapautettu käsittääkseni ainoastaan linja-autot.
Palaa sivulle “Yleinen - autot ja liikenne”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa