Toledo 110hv ei kulje ?
Valvoja: ffp jäsenet
Toledo 110hv ei kulje ?
2001 mallinen 150tkm Toledo punaisella i:llä. Perinteinen ruiskutuspumppukone ASV.
Vaihdettu kaikki nesteet ja suodattimet. Forten polttoainejäjrjestelmän putsaus tankissa.
Ei kiihdy kulkee vain aavistuksen paremmin kuin vikatilassa mutta kaukana normaalista. Ei hyökkää yhtään siis. Joutuu kepittään vähän väliä.
Vagcomilla katsellessa ei tule mitään vikakoodia tekniikasta sen jälkeen kun sain jarruvalot ja jarruvalokatkaisijan hoidettua kuntoon.
Ilmamassa antaa järkeviä lukemia, turbo vingahtaa normaalisti kun antaa kierrooksia.
Pakoputkesta tulee pakokaasuja ja savutus kun antaa kunnolla kierroksia.
Hiukkassuodatin ei helise ja ainakin takaapäin avattuna oli normaalin näköinen.
Etupäästä pakarin irroitus niin työläs ettei viitsinyt vielä, eikä viitti liioin huvikseen rikkoa hiukkassuodatinta vaikka se helposti kävisi siitä takaakin...
Turbon säätötanko alipainekellolta liikkuu poljettaessa kaasua.
Ilmavuotoja ei havaittavissa.
Kaasuläppä tai siis ilma/egr-säätöventtiili ennen imusarjaa oli jumissa karstasta mutta lähti pelaa kun liuotti ja putsas kunnolla irrallaan.
Ollut Hesassa lyhyessä kaupunkiajossa ja kaikesta päätelleen erittäin sottaisella kuskilla.
Ajettu pari vuotta ainakin katsastamatta ja samoilla öljyillä (luulisin) ainakin oli aivan tervaa. Sitä ennen liisarina merkkihuolloin. Öljynkulutusta ja vuotoja ei havaittu.
Pakokaasun haju ja äänet moottorista normaaleja.
Vika ei ole tilapäinen eikä vaikuta vaikka kuinka sammuttelis autoa. Poissaolevien vikakoodien lisäksi ei pala varoitusvalojakaan.
Menee nyt alapallojen vaihdon ja suuntauksen jälkeen leimalle pitkästä aikaa ja sitten olisi kiva huristella kun liikkuis vaan kuten kuuluu.
Sitten siihen kysymykseen eli onko mitään muuta mahdollisuutta kuin liian tukkeutunut hiukkassuodatin ? Onko joku muu mistä ei tulisi seurauksena vikakoodia ?
Janne
Vaihdettu kaikki nesteet ja suodattimet. Forten polttoainejäjrjestelmän putsaus tankissa.
Ei kiihdy kulkee vain aavistuksen paremmin kuin vikatilassa mutta kaukana normaalista. Ei hyökkää yhtään siis. Joutuu kepittään vähän väliä.
Vagcomilla katsellessa ei tule mitään vikakoodia tekniikasta sen jälkeen kun sain jarruvalot ja jarruvalokatkaisijan hoidettua kuntoon.
Ilmamassa antaa järkeviä lukemia, turbo vingahtaa normaalisti kun antaa kierrooksia.
Pakoputkesta tulee pakokaasuja ja savutus kun antaa kunnolla kierroksia.
Hiukkassuodatin ei helise ja ainakin takaapäin avattuna oli normaalin näköinen.
Etupäästä pakarin irroitus niin työläs ettei viitsinyt vielä, eikä viitti liioin huvikseen rikkoa hiukkassuodatinta vaikka se helposti kävisi siitä takaakin...
Turbon säätötanko alipainekellolta liikkuu poljettaessa kaasua.
Ilmavuotoja ei havaittavissa.
Kaasuläppä tai siis ilma/egr-säätöventtiili ennen imusarjaa oli jumissa karstasta mutta lähti pelaa kun liuotti ja putsas kunnolla irrallaan.
Ollut Hesassa lyhyessä kaupunkiajossa ja kaikesta päätelleen erittäin sottaisella kuskilla.
Ajettu pari vuotta ainakin katsastamatta ja samoilla öljyillä (luulisin) ainakin oli aivan tervaa. Sitä ennen liisarina merkkihuolloin. Öljynkulutusta ja vuotoja ei havaittu.
Pakokaasun haju ja äänet moottorista normaaleja.
Vika ei ole tilapäinen eikä vaikuta vaikka kuinka sammuttelis autoa. Poissaolevien vikakoodien lisäksi ei pala varoitusvalojakaan.
Menee nyt alapallojen vaihdon ja suuntauksen jälkeen leimalle pitkästä aikaa ja sitten olisi kiva huristella kun liikkuis vaan kuten kuuluu.
Sitten siihen kysymykseen eli onko mitään muuta mahdollisuutta kuin liian tukkeutunut hiukkassuodatin ? Onko joku muu mistä ei tulisi seurauksena vikakoodia ?
Janne
Ei siellä mitään hiukkassuodatinta ole. Katalysaattori kylläkin ja sille voi ihan huoleti näyttää rautakankea kun ei vaikuta savutusarvoihin millään tavalla.
Oletko ahtopaineet logannu että ahtaa yli 1 bar? mitä arvoja maf antaa? pitäisi olla vähintään pyynti ja mielummin reilusti yli pyynnin. mitä vag-com näyttää iq arvoksi?
Oletko ahtopaineet logannu että ahtaa yli 1 bar? mitä arvoja maf antaa? pitäisi olla vähintään pyynti ja mielummin reilusti yli pyynnin. mitä vag-com näyttää iq arvoksi?
Ahaa mitä tämän perinteisemmän katin sitten on tarkoitus tehdä ? Häkäpäästöjä konvertoida?
Ymmärrän sen tukkeutumisen kun se sisus on irti niin tukkii mutta kun tämä ei helise ja sieltä saa savua kyllä ulos.
MAF arvoja en ole kyllä syventynty tutkimaan sen kummemmin, eikö se aikas herkästi pistä vika tilaan jos ei mene kuin ECU haluaa ? Ei siis mene vikatilaan nyt.
Katsoin vain nopsaan et ajossa ja paikallaan mitattu ja pyydetty arvot elivät suhteessa toisiinsa.
Ymmärrän sen tukkeutumisen kun se sisus on irti niin tukkii mutta kun tämä ei helise ja sieltä saa savua kyllä ulos.
MAF arvoja en ole kyllä syventynty tutkimaan sen kummemmin, eikö se aikas herkästi pistä vika tilaan jos ei mene kuin ECU haluaa ? Ei siis mene vikatilaan nyt.
Katsoin vain nopsaan et ajossa ja paikallaan mitattu ja pyydetty arvot elivät suhteessa toisiinsa.
Viimeksi muokannut mrjj, 27.5.2008 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
voiko siivet jumittaa vaikka se säätötanko liikkuu ? Lisäksi tuntuu erikoiselta että jos ECU pyytää ahtoja ja niitä ei saavuteta niin ei tulisi/tule MAP tms vikakoodia paine-erosta ?
Viimeksi muokannut mrjj, 27.5.2008 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vilkaises imusarjaan lampulla ja peilillä jos EGR oli jo tukossa niin ei se imusarjakaan varmaan ihan siisti ole: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=401564#401564
Itsellä sileenä ollut MAF antoi tolkullisia lukemia mutta keskialueella oli kaamea kuoppa tehoissa ja tuntui laiskalta kuin mikä uusi MAF tilalle ja jo alkoi laulamaan. Jos on kaveri jolla on sopivalla maffilla auto niin kannattaa koittaa.
Tietty testauskin kertoo kaiken oleellisen -> piuha irti MAF:sta ja jos ei kulku muutu huonompaan niin MAF lienee sileä.
Itsellä sileenä ollut MAF antoi tolkullisia lukemia mutta keskialueella oli kaamea kuoppa tehoissa ja tuntui laiskalta kuin mikä uusi MAF tilalle ja jo alkoi laulamaan. Jos on kaveri jolla on sopivalla maffilla auto niin kannattaa koittaa.
Tietty testauskin kertoo kaiken oleellisen -> piuha irti MAF:sta ja jos ei kulku muutu huonompaan niin MAF lienee sileä.
Juise: Joo se säätöventtiili oli mulla irti ja katsoin imusarjaakin huolestuneena. Ei noin täynnä kuin kuvissasi mutta tasainen paksuhko karstakerros kyllä.
Muuten niin järkevässä suunnittelussa en tuota EGR ymmärrä kyllä yhtään mutta eikai Guntteri ole ajatellukkaan että kukaan järkevä ajaa näillä yli 100tkm...
jokatapauksessa kaikki takuut ohi kun rupeaa tukkeutumaan.
Tuo MAF johto irti täytyy pyytää kaveria kokeileen ensitilassa...
Tuliko Juise sulla vikakoodia tai hehkuvaloa ko. tilanteessa ?
Muuten niin järkevässä suunnittelussa en tuota EGR ymmärrä kyllä yhtään mutta eikai Guntteri ole ajatellukkaan että kukaan järkevä ajaa näillä yli 100tkm...
jokatapauksessa kaikki takuut ohi kun rupeaa tukkeutumaan.
Tuo MAF johto irti täytyy pyytää kaveria kokeileen ensitilassa...
Tuliko Juise sulla vikakoodia tai hehkuvaloa ko. tilanteessa ?
mrjj: mulla ei tullut MAF anturin viasta mitään koodia ja ilmeisesti aika harvoin siitä mitään tuleekaan. Ei hehkuvaloa ainakaan.
Ja sit noissa kuvissa näkyy se alkupää imusarjasta ja yleensä se kannenpää on se pahempi kun virtausnopeus pienenee ja paska alkaa kertymään. Noi ei siis ole mun koneesta.
Ja sit noissa kuvissa näkyy se alkupää imusarjasta ja yleensä se kannenpää on se pahempi kun virtausnopeus pienenee ja paska alkaa kertymään. Noi ei siis ole mun koneesta.
Kyllä kokemus puhuu täällä foorumilla voimakkaasti.
MAF vaihto toi esille aivan eri auton, taas puhuu Toledo oikeaa kieltä.
Höh, yleensä ne on koodeja antanut ja lukemat ollut uuta heinään mutta nyt kävi just kuten Juise kirjoitteli eli pienillä ilmamäärillä ok mutta kaasua painettaessa ei määrät nouse tarpeeksi ja auto hyytyy.
Kiitos ja kumarrus avusta :)
MAF vaihto toi esille aivan eri auton, taas puhuu Toledo oikeaa kieltä.
Höh, yleensä ne on koodeja antanut ja lukemat ollut uuta heinään mutta nyt kävi just kuten Juise kirjoitteli eli pienillä ilmamäärillä ok mutta kaasua painettaessa ei määrät nouse tarpeeksi ja auto hyytyy.
Kiitos ja kumarrus avusta :)
Sen takia kannattaa sitä ilmanmassaa logittaa.
Käyrästä näkee kyllä miten pyynti ja mitattu seuraa toisiaan, huonolla maffilla nousee juuri ja juuri yhtä korkealle kuin pyynti mutta alkaa sitten tasaisesti laskemaan ja huomaa miten kiihtyvyys pienenee samassa suhteessa.
Hyvä että oli noinkin helppo vika
Käyrästä näkee kyllä miten pyynti ja mitattu seuraa toisiaan, huonolla maffilla nousee juuri ja juuri yhtä korkealle kuin pyynti mutta alkaa sitten tasaisesti laskemaan ja huomaa miten kiihtyvyys pienenee samassa suhteessa.
Hyvä että oli noinkin helppo vika
Omassa miettiny tuota maffia kun välillä vetää paljon paremmin ja välillä taas huonommin.
Niin kyseessä 90hp TDI AHU
Logitusta
Lopussa on markkerin jälkeen täys kiihdytys tehty ja sanokoon ammatilaiset mielipiteen.
Todellinen määrä tuntuu jotenki notkahtavan tuossa lopun vedätyksessä. Liekkö turbo tms hyytyy..
,128.71,2037,850.0,608.5,4.8,,,,,,,,,,
,129.07,2205,850.0,731.5,4.8,,,,,,,,,,
,129.43,2415,850.0,831.3,4.8,,,,,,,,,,
,129.79,2604,850.0,847.9,4.8,,,,,,,,,,
,130.15,2856,850.0,847.9,4.8,,,,,,,,,,
,130.51,3066,850.0,734.8,4.8,,,,,,,,,,
,130.87,3234,850.0,738.2,4.8,,,,,,,,,,
,131.23,3465,850.0,738.2,4.8,,,,,,,,,,
,131.59,3654,850.0,748.1,4.8,,,,,,,,,,
,131.95,3864,850.0,714.9,4.8,,,,,,,,,,
,132.31,4032,850.0,708.2,4.8,,,,,,,,,,
,132.67,4200,850.0,668.3,4.8,,,,,,,,,,
,133.03,4347,850.0,651.7,4.8,,,,,,,,,,
,133.39,4494,850.0,598.5,4.8,,,,,,,,,,
,133.75,4305,850.0,458.9,4.8,,,,,,,,,,
,134.11,3465,455.0,475.5,4.8,,,,,,,,,,
Niin kyseessä 90hp TDI AHU
Logitusta
Lopussa on markkerin jälkeen täys kiihdytys tehty ja sanokoon ammatilaiset mielipiteen.
Todellinen määrä tuntuu jotenki notkahtavan tuossa lopun vedätyksessä. Liekkö turbo tms hyytyy..
,128.71,2037,850.0,608.5,4.8,,,,,,,,,,
,129.07,2205,850.0,731.5,4.8,,,,,,,,,,
,129.43,2415,850.0,831.3,4.8,,,,,,,,,,
,129.79,2604,850.0,847.9,4.8,,,,,,,,,,
,130.15,2856,850.0,847.9,4.8,,,,,,,,,,
,130.51,3066,850.0,734.8,4.8,,,,,,,,,,
,130.87,3234,850.0,738.2,4.8,,,,,,,,,,
,131.23,3465,850.0,738.2,4.8,,,,,,,,,,
,131.59,3654,850.0,748.1,4.8,,,,,,,,,,
,131.95,3864,850.0,714.9,4.8,,,,,,,,,,
,132.31,4032,850.0,708.2,4.8,,,,,,,,,,
,132.67,4200,850.0,668.3,4.8,,,,,,,,,,
,133.03,4347,850.0,651.7,4.8,,,,,,,,,,
,133.39,4494,850.0,598.5,4.8,,,,,,,,,,
,133.75,4305,850.0,458.9,4.8,,,,,,,,,,
,134.11,3465,455.0,475.5,4.8,,,,,,,,,,
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa