Jaa että miten tän pystyy ryssimään... sitä tässä itsekin mietiskelen. Lasi kyllä menee paikalleen tiivisteen kanssa, mutta ongelma on se että tiiviste / lasi jää mielestäni väärään asentoon.
- Sisäpuolella huuli jää vajaaksi, ainakin verrattuna edelliseen tosi pitkään paikallaan olleeseen asennukseen.
- Ulkopuolella listanuran vinkkelistä, sisempi osa tiivisteestä jää pullottamaan voimakkaasti lasin kanssa ulospäin ja ulompi taas vetäytyy sisemmän alle.
--> kromilistan asennus liki mahdotonta, että lista jää suoraan. Lista pyrkii väkisin varsin vinoon asentoon.
Mielestäni lasin pitäisi mennä aukossaan sisäänpäin, jolloin ulkopuolen pullotus vähänee ja toisaalta sisäpuolen huuli ulottuisi pidemmälle.
Toivottavasti kuvat selventää.
http://personal.inet.fi/koti/vw/takasiv ... 5513_1.JPG
http://personal.inet.fi/koti/vw/takasiv ... 5514_1.JPG
http://personal.inet.fi/koti/vw/takasiv ... 5515_1.JPG
Lasit on samat kuin ennenkin, nyt tosin uusilla tiivisteillä. Uudet tiivisteet on kromilistan uralliset, VW:n omat, ainakin paketoinnin mukaan.
Asennus tehtiin yhdellä narulla aloittaen etualakulmasta edeten taaksepäin ( eli ensin lasin vaakasuora alaosuus ) käyttäen välissä astianpesuaine liuosta ja toisinaan silikonia.
Ongelmat alkaa aina niin, että lasi pyrki nousemaan liikaa asennuksen aikana vaikka kuinka painoi lasia alaspäin --> Tiivisteen huulen saaminen paikalleen ylhäällä alkaa käymään mahdottomaksi.
Mikä tässä nyt menee pieleen, pitäskö sittenkin aloittaa ylhäältä vaikka se tuntuukin epäloogiselta. Vai käyttää kahta narua, vetäen ylhäältä ja alhaalta vuorotellen. Huonot tiivisteet?
Ei tää voi oikeesti olla näin vaikeeta..
Golf 1 takasivulasien asennus ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Niinpä niin, sanopas muuta... mutta oliko kyseessä uudet pakasta vedetyt?
Onko ketkään MK1 hemmot, Pikku Janne, Pasi_T, Jone tai muut viritelleet uusia tiivisteitä sivulaseihin, miten hyvin menee paikalleen...?
Pikku Janne, tulikos swallow tailiin muuten uusia tiivisteitä maalauksen jälkeen?
Toinen vanha tiiviste on ihan ehjä ja hyvä, vois yrittää laittaa se toisen uuden tilalle ja sitä ennen vertailla urien syvyyksiä jne.. onko niillä eroa. Mahdollisista että ikkuna aukon kapeimmalla kohdalla tiiviste ahdistaa aukon reunoihin, niin että lasi ei vaan mene syvemmälle.
Ilman lasia tiiviste menee likimain entisiin jälkiin, ainakin enemmän sinnepäin.
Pitääkö ikkunaa alkaa pienentää... niin ja ikkunat on vw alkuperäiset kans, paikoin vähän karusti muotoillut.
Onko ketkään MK1 hemmot, Pikku Janne, Pasi_T, Jone tai muut viritelleet uusia tiivisteitä sivulaseihin, miten hyvin menee paikalleen...?
Pikku Janne, tulikos swallow tailiin muuten uusia tiivisteitä maalauksen jälkeen?
Toinen vanha tiiviste on ihan ehjä ja hyvä, vois yrittää laittaa se toisen uuden tilalle ja sitä ennen vertailla urien syvyyksiä jne.. onko niillä eroa. Mahdollisista että ikkuna aukon kapeimmalla kohdalla tiiviste ahdistaa aukon reunoihin, niin että lasi ei vaan mene syvemmälle.
Ilman lasia tiiviste menee likimain entisiin jälkiin, ainakin enemmän sinnepäin.
Pitääkö ikkunaa alkaa pienentää... niin ja ikkunat on vw alkuperäiset kans, paikoin vähän karusti muotoillut.
Ikkunalle et voi tehdä mitään, se on karkaistu. Sillä ei hirveesti väliä miten sen tiivisteen/lasin asentelet paikalleen, mahdollinen epäsopivuus sitten korjataan nyrkillä kunnolla paukuttaen (ehjä suht naarmuton käytetty lasikin kestää aivan uskomatonta käsittelyä, uutta ei saa potkimallakaan rikki). Mutta jos ne tiivisteet on liian paksut,niin toki sitten asettuminen on hankalaa/mahdotonta.
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Toinen lasi meni paikalleen vasta kun sen lämmitti varovasti kuumailmapuhaltimella tasaisesti sellaseksi "mukavan lämpöseksi". En osaa sanoa mikä lämmityksen vaikutus lopulta oli, olis se saattanu mennä sitte muutenkin, se saattaa asennuksen aikana kuitenkin viilentyä. Yhtä vinoon sekin jäi.
Niin, lasi sitten kestää painamista ym, sillain painamalla ne vanhat pullautin ulos, mutta tuntuu että se ei todellakaan liiku enää mihkään kun huuli on sisäpuolelta paikallaan. Vaikka siinä vaiheessakin laittaa liukastetta väliin. Ehkä pitää lisätä voimaa, kun ei ole enää järkeä..
Tai jos seuraavaksi lämmittäis sen kuumalla vedellä, mitä hanasta tulee tai heittäis saunaan ja sais sen sisuksia myöten notkeeksi, niin ehkä se sitte antais periksi helpommin. Mitä tutkin vanhaa eilen, niin lasin ja korin aukon urat on paljon leveemmät ja kaikenkaikkiaan tuntuu kyllä lötkömmältä, mutta niin se varmaan pitää ollakin..
Ja kromilista pannaan siis jälkikäteen ja se kiristää tiivisteen lopullisesti paikalleen?
Eikö karkaistuakin lasia pysty kuitenkin hiomalla lasiliikkeet muokkaamaan?
Tuolta tilasin uudet kromi uralliset tiivisteet ja oli vw original teile varaosalipuilla ja lapuillla. Niihin aikoihin VW classic part center myi myös uusia samoja tiivisteitä, tosin kallimmalla, joten otin ne tuolta ge-ma:lta ja samalla tuli jotain muutakin samassa paketissa. Ei kait noita tiivareita ihan hirveen monilta erivalmistajien ole saatavilla.
Ja luulisin että noita asennellaan siellä täällä, niin kyllä ne sinne olis saatava nyt jollai apinan raivolla..
http://www.ge-ma-classics.de
http://stores.ebay.de/Ge-Ma-Classics-VW-Teile-Shop
http://myworld.ebay.de/waterpumpers-online/
Jostain syystä linkkien takaa ei löydy tällä hetkellä mitään.
Niin, lasi sitten kestää painamista ym, sillain painamalla ne vanhat pullautin ulos, mutta tuntuu että se ei todellakaan liiku enää mihkään kun huuli on sisäpuolelta paikallaan. Vaikka siinä vaiheessakin laittaa liukastetta väliin. Ehkä pitää lisätä voimaa, kun ei ole enää järkeä..
Tai jos seuraavaksi lämmittäis sen kuumalla vedellä, mitä hanasta tulee tai heittäis saunaan ja sais sen sisuksia myöten notkeeksi, niin ehkä se sitte antais periksi helpommin. Mitä tutkin vanhaa eilen, niin lasin ja korin aukon urat on paljon leveemmät ja kaikenkaikkiaan tuntuu kyllä lötkömmältä, mutta niin se varmaan pitää ollakin..
Ja kromilista pannaan siis jälkikäteen ja se kiristää tiivisteen lopullisesti paikalleen?
Eikö karkaistuakin lasia pysty kuitenkin hiomalla lasiliikkeet muokkaamaan?
Tuolta tilasin uudet kromi uralliset tiivisteet ja oli vw original teile varaosalipuilla ja lapuillla. Niihin aikoihin VW classic part center myi myös uusia samoja tiivisteitä, tosin kallimmalla, joten otin ne tuolta ge-ma:lta ja samalla tuli jotain muutakin samassa paketissa. Ei kait noita tiivareita ihan hirveen monilta erivalmistajien ole saatavilla.
Ja luulisin että noita asennellaan siellä täällä, niin kyllä ne sinne olis saatava nyt jollai apinan raivolla..
http://www.ge-ma-classics.de
http://stores.ebay.de/Ge-Ma-Classics-VW-Teile-Shop
http://myworld.ebay.de/waterpumpers-online/
Jostain syystä linkkien takaa ei löydy tällä hetkellä mitään.
Eilen laitoin toiseen takasivulasiin vanhan suht hyvä kuntosen tiivisteen takas. Se meni paikalleen tosi helposti ja täyte kromilistan ura jäi hyvin näkyviin ja oikeaan asentoon.
Eli jotain niissä uusissa tiivisteissä on...
Toivottavasti vaan uutuuden tiukat ja asennustekniikkaa pitää hioa kun seuraavan kerran on aikaa kokeilla.
Tuntu ja näytti kyllä että tiivisteen olessa lasin ympärillä, että vanha tiiviste olisi ollut ympärysmitaltaan pienempi..
Eli jotain niissä uusissa tiivisteissä on...
Toivottavasti vaan uutuuden tiukat ja asennustekniikkaa pitää hioa kun seuraavan kerran on aikaa kokeilla.
Tuntu ja näytti kyllä että tiivisteen olessa lasin ympärillä, että vanha tiiviste olisi ollut ympärysmitaltaan pienempi..
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa