TDi golffista tehohukassa.. välillä + viritys kysely

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

TDi golffista tehohukassa.. välillä + viritys kysely

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 12.6.2008 17:32

Eli AHF koneinen kolpero ei suostu välillä ahtamaan. Vika ilmenee esim. kovassa kiihdytyksessä ahdot nousee tappiin (1,5bar) ja yhtäkkiä tippuu melkein nollaan ja jossain vaiheessä EHKÄ nousee takaisin tappiin ja tasaantuu n.1,2bar. Tai vaihtoehtoisesti turbo ei lähde ahtamaan lainkaan aluksi ja rupeaa jossain vaiheessa ahtamaan yleensä. Välillä ei auta muu kuin sammuttaa kone ja käynnistää uudelleen. Eikä tuokaan aina auta. Eli turbo toimii yleensä ihan OK mut välillä tippuu pois pelistä.

Vikakoodit luettiin eilen ainut mikä löytyi oli
17964 Charge Pressure Control: Negative Deviation

Tarkoittaako tuo suoraan että N75 sökö vai voiko olla jotain muita mahdollisuuksia ? Voiko N75 jotenkin testata ?
Viimeksi muokannut Timpe^^, 12.6.2008 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Patu
-
Viestit: 625
Liittynyt: 24.7.2003 11:21

ViestiKirjoittaja Patu » 12.6.2008 18:01

Siivet jumittaa turbosta. Välillä ahtaa niin saakelisti että viskaa vikatilaan ja välilläei ollenkaan. Ei muuta ku soitto fin-turbolle.

vaggine
-
Viestit: 545
Liittynyt: 20.4.2006 20:08

ViestiKirjoittaja vaggine » 12.6.2008 19:50

Noi voihan sen turbon puhdistella itsekin, jos riittää mielenkiintoa kaivella pois se.
Ensiavuksi voi koittaa ajella motarilla/maantiellä jonkun aikaa kierrokset 3500-4000rpm.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 12.6.2008 20:07

Siivet jumittaa turbosta. Välillä ahtaa niin saakelisti että viskaa vikatilaan ja välilläei ollenkaan. Ei muuta ku soitto fin-turbolle.


Ei tossa ahdot mitään ihmeemmin hypi... Auto on lastutettu et toi 1,5bar on mulla iha normaali paineet ja vissii kerran on mennyt vikatilaan. Ja eikös sen turbon pitäis jossai vaihees lähtee mukaan jos siivet jumittaa.. Ku jos lakkaa ahtamasta niin vaikka venuttais ihan loppuun ni ei ahdot nouse siltin.

Sitten tosta virittämisestä. Jos nyt VNT alkanut jumittelemaan ni menee varmaan isomman mutkan vaihdoksi. Mikä turbo mahtais olla hyvä viritys ahdin jos tavoittelis vaikka 100hv/litra tehoja eli 190hv... Ja mitä muuta tollanen teho vaatis AHF koneesta, kytkin ja vp menee toki uusiksi välijäähy on jo melkein keulalla, putkistoa on hiukan muokattu hengittävämmäksi, racet pitäs pistää tilaukseen, isompi nestepää?? vaatiiko muuta? hyödyttääkö imusatsin vaihto miten paljon, aika monessa ollut 130PD vai 150PD imusarja vaihdettu...

tepi
-
Viestit: 318
Liittynyt: 23.7.2003 20:51

ViestiKirjoittaja tepi » 12.6.2008 22:08

Lainaan Timpen topiikkia. Passatti menee jatkuvasti vikatilaan. Vaikka kuinka nätisti yrittää kiihdyttää, niin viimeistään 3. vaihdon jälkeen autosta häviää tehot. Liikaa se ahtaa, siivet on jumissa. Uskaltaako turboa mennä itse puhdistelemaan, koskaan en ole tarvinnut kapistusta avata. Ilmeisesti pelkän pakopesän irroitus/puhdistus riittää? Mitä huomioitavaa operaatiossa on? Professional motor huoltaa turbon 440€ hintaan, kuulostaa tietysti kalliilta näin tavan duunarilta. Eli kannattaako maksaa vai pystyykö homman tekemään hoitajan sormin? Toisaalta joka päivä tulee lyötyä "kädet paskaan" muutenkin.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 12.6.2008 22:14

^^Joko VB tai VNT20.
Eikös AHF koneessa ole jo 11mm nestepää, joka kyllä 190 heppaan riittää. Se vaihtoon sitten kun haluat lisää hevosia.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 12.6.2008 22:40

10mm nestepää omassa oli... AHF , 200hp VB:n kans hirveellä savulla.
Se passatin turbo on helppo irrotella ja putsatakin jos tietää mitä tekee mut voi jonkin aikaa mennä ku ekaa kertaa sen kans leikkii... toi motariajelukin voi puhdistaa jos ei oikee hirveesti jumissa oo... tai vag-comilla liikuttelee turbon siipiä

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 12.6.2008 23:16

Ai, olisikohan sitten ollut niin että AFN koneessa oli 11mm nestepää.

Pääsitkö Terzi tosiaan 200hp 10mm nestepäällä? Sitten minulla taitaa olla vielä jotain toivoa päästä korkeammalle ilman suurempia investointeja.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 13.6.2008 6:59

Tepi:
Garrett on ilmoittanut että vnt-ahtimiin ei saa heidän kauttaan varaosia, joten melko kallista lystiä tarjoaa prof. motorsi jos vain avaavat ahtimen, tähän kun ei tuntia kauempaa ammattilainen saa hukattua putsauksineen.
Ahtimen avaus on yksinkertainen homma ja onnistuu lähestulkoon kaikilta jotka ovat intissä P-kokeen hyväksytysti suorittaneet.

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 13.6.2008 19:01

Tosiaan VNT ahtimia ei sais korjata..

Garrett EI ole myöntänyt oikeutta VNT-ahtimien korjaukseen kenellekkään turboahdinhuoltoa harjoittavalle yritykselle. Garrett ei vastaa mahdollisista vaurioista.


Suora lainaus Fin Turbon sivuilta.. linkistä näkee vielä hiukan lisää tietoa.

http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=15

kt0510
-
Viestit: 176
Liittynyt: 12.12.2007 22:34

ViestiKirjoittaja kt0510 » 13.6.2008 21:24

Eikä ahtimen puhdistaminen auta kulumiseen yhtään:

Kuva

Kuten kuvasta näkyy 200 000 km ajetun turbon vnt-siipien liikuttelurengas on tuon siirtotapin kohdalta molemmilta puolilta (ympyröity kuvassa) niin kulunut että siivet jatkuvasti jumissa...

Käsillä tuota rengasta liikuttaessa kaikki liikkuu kyllä nätisti. Mutta kun yritti samaa turbon ulkopulelta vivusta niin eipä liikkunut enää nätisti.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 13.6.2008 21:33

Pirrex: AFN koneessa on kanssa normaalisti 10mm nestepää.

Pirrex
-
Viestit: 146
Liittynyt: 1.5.2005 17:09

ViestiKirjoittaja Pirrex » 13.6.2008 22:40

No perhana, sit joku on huijannut mua :)

Timpe^^
-
Viestit: 262
Liittynyt: 22.6.2005 19:43

ViestiKirjoittaja Timpe^^ » 23.6.2008 18:10

missä vaiheessa toi AHF imusatsi alkaa ahdistamaan kannattaako heti suosiolla hankki esim 130 tai 150pd imusarja ?


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 17 vierailijaa