Koneen vaihto T3 transporteriin ?
Valvoja: ffp jäsenet
Koneen vaihto T3 transporteriin ?
Moro! Täältä löytyy varmasti apua, tai ainakin uskon niin. Kysymys kuuluu, Käykö II-koppasen golffin vm 91 1,6td kone vm 85 eli T3 Transportteriin (jossa myös oli 1,6td kone). Tietääkseni on vaan erilainen öljypohja, mutta onko jotain muutakin? En oikeen 100% varmuutta asiaan ole löytänyt netissä surffaillessani. Ja eikös sama pata ole jetoissa, ja joissakin saman ikäluokan audeissa? Kiitos vastanneille jo etukäteen!
http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... light=kone
Hakua noilla sivuilla niin löytyy tietoa!
Öljypuppu saisi olla tehokas, kun kone on kallellaan ja lämpöä piisaa (tein samanlaisen vaihdon, kun vähän ajettuja t3 koneita ei löytynyt).
Hakua noilla sivuilla niin löytyy tietoa!
Öljypuppu saisi olla tehokas, kun kone on kallellaan ja lämpöä piisaa (tein samanlaisen vaihdon, kun vähän ajettuja t3 koneita ei löytynyt).
1.6D koneen olen kerran vaihtanut Golf -> T3. Tuolla linkin takana tulikin paljon asiaa, mutta jotain taisi olla mainitsematta.
Erilaisia ovat myös laturi, laturinjalka ja vesipumpun hihnapyörä. En muista miten oli kampiakselin pyörän kanssa, mutta sekin taisi olla erilainen. T3:ssa on kaksi hihnaa ja laturi matalammalla verrattuna Golfin koneeseen. Golfin laturi mahtuu paikalleen joten kuten T3:een, vähän saattaa joutua konepeittoa puukottamaan. Mutta jos käytät Golfin laturinjalkaa, ei T3:n öljytikku enää sovi paikalleen.
Myös termarin kotelo taisi mennä vaihtoon kun letkulähtö sojotti väärään suuntaan Golfin koneessa.
Imu/pakosarjat tietysti myös T3:n omasta koneesta.
Kaikenkaikkiaan, ei mikään paha homma. Suurimpina lähinnä se öljypohja/pumppu ja vauhtipyörä/kytkin.
Erilaisia ovat myös laturi, laturinjalka ja vesipumpun hihnapyörä. En muista miten oli kampiakselin pyörän kanssa, mutta sekin taisi olla erilainen. T3:ssa on kaksi hihnaa ja laturi matalammalla verrattuna Golfin koneeseen. Golfin laturi mahtuu paikalleen joten kuten T3:een, vähän saattaa joutua konepeittoa puukottamaan. Mutta jos käytät Golfin laturinjalkaa, ei T3:n öljytikku enää sovi paikalleen.
Myös termarin kotelo taisi mennä vaihtoon kun letkulähtö sojotti väärään suuntaan Golfin koneessa.
Imu/pakosarjat tietysti myös T3:n omasta koneesta.
Kaikenkaikkiaan, ei mikään paha homma. Suurimpina lähinnä se öljypohja/pumppu ja vauhtipyörä/kytkin.
Ei vauhtipyörän ja kytkimen vaihdossa ole iso lisätyö (ajoitus merkit jouduin uudet vauhtipyörään merkkaamaan, huomioi se jo kasaus vaiheessa).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelitahtimoottori
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelitahtimoottori
Viimeksi muokannut sa, 14.6.2008 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
T3:n ajoitusmerkithän on paineasetelmassa, ei vauhtipyörässä, eikö?
http://www.aijaa.com/v.php?i=2229284.jpg
Vauhtipyörää ei musitaakseni saa väärään asentoon, kun pulttijako on epäsymmetrinen. Kytkintä en ole kokeillut väärään asentoon, ehkä se sopii väärinkin?
Itselläni ei ollut ainakaan mitään tuollaista ongelmaa ajoitusmerkkien kanssa. T3:n kone josta vauhtipyörä tuli oli CS ja Golfin kone JP.
http://www.aijaa.com/v.php?i=2229284.jpg
Vauhtipyörää ei musitaakseni saa väärään asentoon, kun pulttijako on epäsymmetrinen. Kytkintä en ole kokeillut väärään asentoon, ehkä se sopii väärinkin?
Itselläni ei ollut ainakaan mitään tuollaista ongelmaa ajoitusmerkkien kanssa. T3:n kone josta vauhtipyörä tuli oli CS ja Golfin kone JP.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa