TDi golffista tehohukassa.. välillä + viritys kysely
Valvoja: ffp jäsenet
TDi golffista tehohukassa.. välillä + viritys kysely
Eli AHF koneinen kolpero ei suostu välillä ahtamaan. Vika ilmenee esim. kovassa kiihdytyksessä ahdot nousee tappiin (1,5bar) ja yhtäkkiä tippuu melkein nollaan ja jossain vaiheessä EHKÄ nousee takaisin tappiin ja tasaantuu n.1,2bar. Tai vaihtoehtoisesti turbo ei lähde ahtamaan lainkaan aluksi ja rupeaa jossain vaiheessa ahtamaan yleensä. Välillä ei auta muu kuin sammuttaa kone ja käynnistää uudelleen. Eikä tuokaan aina auta. Eli turbo toimii yleensä ihan OK mut välillä tippuu pois pelistä.
Vikakoodit luettiin eilen ainut mikä löytyi oli
17964 Charge Pressure Control: Negative Deviation
Tarkoittaako tuo suoraan että N75 sökö vai voiko olla jotain muita mahdollisuuksia ? Voiko N75 jotenkin testata ?
Vikakoodit luettiin eilen ainut mikä löytyi oli
17964 Charge Pressure Control: Negative Deviation
Tarkoittaako tuo suoraan että N75 sökö vai voiko olla jotain muita mahdollisuuksia ? Voiko N75 jotenkin testata ?
Viimeksi muokannut Timpe^^, 12.6.2008 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siivet jumittaa turbosta. Välillä ahtaa niin saakelisti että viskaa vikatilaan ja välilläei ollenkaan. Ei muuta ku soitto fin-turbolle.
Ei tossa ahdot mitään ihmeemmin hypi... Auto on lastutettu et toi 1,5bar on mulla iha normaali paineet ja vissii kerran on mennyt vikatilaan. Ja eikös sen turbon pitäis jossai vaihees lähtee mukaan jos siivet jumittaa.. Ku jos lakkaa ahtamasta niin vaikka venuttais ihan loppuun ni ei ahdot nouse siltin.
Sitten tosta virittämisestä. Jos nyt VNT alkanut jumittelemaan ni menee varmaan isomman mutkan vaihdoksi. Mikä turbo mahtais olla hyvä viritys ahdin jos tavoittelis vaikka 100hv/litra tehoja eli 190hv... Ja mitä muuta tollanen teho vaatis AHF koneesta, kytkin ja vp menee toki uusiksi välijäähy on jo melkein keulalla, putkistoa on hiukan muokattu hengittävämmäksi, racet pitäs pistää tilaukseen, isompi nestepää?? vaatiiko muuta? hyödyttääkö imusatsin vaihto miten paljon, aika monessa ollut 130PD vai 150PD imusarja vaihdettu...
Lainaan Timpen topiikkia. Passatti menee jatkuvasti vikatilaan. Vaikka kuinka nätisti yrittää kiihdyttää, niin viimeistään 3. vaihdon jälkeen autosta häviää tehot. Liikaa se ahtaa, siivet on jumissa. Uskaltaako turboa mennä itse puhdistelemaan, koskaan en ole tarvinnut kapistusta avata. Ilmeisesti pelkän pakopesän irroitus/puhdistus riittää? Mitä huomioitavaa operaatiossa on? Professional motor huoltaa turbon 440€ hintaan, kuulostaa tietysti kalliilta näin tavan duunarilta. Eli kannattaako maksaa vai pystyykö homman tekemään hoitajan sormin? Toisaalta joka päivä tulee lyötyä "kädet paskaan" muutenkin.
10mm nestepää omassa oli... AHF , 200hp VB:n kans hirveellä savulla.
Se passatin turbo on helppo irrotella ja putsatakin jos tietää mitä tekee mut voi jonkin aikaa mennä ku ekaa kertaa sen kans leikkii... toi motariajelukin voi puhdistaa jos ei oikee hirveesti jumissa oo... tai vag-comilla liikuttelee turbon siipiä
Se passatin turbo on helppo irrotella ja putsatakin jos tietää mitä tekee mut voi jonkin aikaa mennä ku ekaa kertaa sen kans leikkii... toi motariajelukin voi puhdistaa jos ei oikee hirveesti jumissa oo... tai vag-comilla liikuttelee turbon siipiä
Tepi:
Garrett on ilmoittanut että vnt-ahtimiin ei saa heidän kauttaan varaosia, joten melko kallista lystiä tarjoaa prof. motorsi jos vain avaavat ahtimen, tähän kun ei tuntia kauempaa ammattilainen saa hukattua putsauksineen.
Ahtimen avaus on yksinkertainen homma ja onnistuu lähestulkoon kaikilta jotka ovat intissä P-kokeen hyväksytysti suorittaneet.
Garrett on ilmoittanut että vnt-ahtimiin ei saa heidän kauttaan varaosia, joten melko kallista lystiä tarjoaa prof. motorsi jos vain avaavat ahtimen, tähän kun ei tuntia kauempaa ammattilainen saa hukattua putsauksineen.
Ahtimen avaus on yksinkertainen homma ja onnistuu lähestulkoon kaikilta jotka ovat intissä P-kokeen hyväksytysti suorittaneet.
Tosiaan VNT ahtimia ei sais korjata..
Suora lainaus Fin Turbon sivuilta.. linkistä näkee vielä hiukan lisää tietoa.
http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=15
Garrett EI ole myöntänyt oikeutta VNT-ahtimien korjaukseen kenellekkään turboahdinhuoltoa harjoittavalle yritykselle. Garrett ei vastaa mahdollisista vaurioista.
Suora lainaus Fin Turbon sivuilta.. linkistä näkee vielä hiukan lisää tietoa.
http://www.fin-turbo.fi/index.php?tid=15
Eikä ahtimen puhdistaminen auta kulumiseen yhtään:
Kuten kuvasta näkyy 200 000 km ajetun turbon vnt-siipien liikuttelurengas on tuon siirtotapin kohdalta molemmilta puolilta (ympyröity kuvassa) niin kulunut että siivet jatkuvasti jumissa...
Käsillä tuota rengasta liikuttaessa kaikki liikkuu kyllä nätisti. Mutta kun yritti samaa turbon ulkopulelta vivusta niin eipä liikkunut enää nätisti.

Kuten kuvasta näkyy 200 000 km ajetun turbon vnt-siipien liikuttelurengas on tuon siirtotapin kohdalta molemmilta puolilta (ympyröity kuvassa) niin kulunut että siivet jatkuvasti jumissa...
Käsillä tuota rengasta liikuttaessa kaikki liikkuu kyllä nätisti. Mutta kun yritti samaa turbon ulkopulelta vivusta niin eipä liikkunut enää nätisti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa