Koneen vaihto T3 transporteriin ?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

volmari
-
Viestit: 26
Liittynyt: 18.1.2005 19:51

Koneen vaihto T3 transporteriin ?

ViestiKirjoittaja volmari » 12.6.2008 13:41

Moro! Täältä löytyy varmasti apua, tai ainakin uskon niin. Kysymys kuuluu, Käykö II-koppasen golffin vm 91 1,6td kone vm 85 eli T3 Transportteriin (jossa myös oli 1,6td kone). Tietääkseni on vaan erilainen öljypohja, mutta onko jotain muutakin? En oikeen 100% varmuutta asiaan ole löytänyt netissä surffaillessani. Ja eikös sama pata ole jetoissa, ja joissakin saman ikäluokan audeissa? Kiitos vastanneille jo etukäteen!

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 12.6.2008 20:08

http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... light=kone
Hakua noilla sivuilla niin löytyy tietoa!
Öljypuppu saisi olla tehokas, kun kone on kallellaan ja lämpöä piisaa (tein samanlaisen vaihdon, kun vähän ajettuja t3 koneita ei löytynyt).

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 12.6.2008 20:58

1.6D koneen olen kerran vaihtanut Golf -> T3. Tuolla linkin takana tulikin paljon asiaa, mutta jotain taisi olla mainitsematta.

Erilaisia ovat myös laturi, laturinjalka ja vesipumpun hihnapyörä. En muista miten oli kampiakselin pyörän kanssa, mutta sekin taisi olla erilainen. T3:ssa on kaksi hihnaa ja laturi matalammalla verrattuna Golfin koneeseen. Golfin laturi mahtuu paikalleen joten kuten T3:een, vähän saattaa joutua konepeittoa puukottamaan. Mutta jos käytät Golfin laturinjalkaa, ei T3:n öljytikku enää sovi paikalleen.

Myös termarin kotelo taisi mennä vaihtoon kun letkulähtö sojotti väärään suuntaan Golfin koneessa.

Imu/pakosarjat tietysti myös T3:n omasta koneesta.

Kaikenkaikkiaan, ei mikään paha homma. Suurimpina lähinnä se öljypohja/pumppu ja vauhtipyörä/kytkin.

volmari
-
Viestit: 26
Liittynyt: 18.1.2005 19:51

ViestiKirjoittaja volmari » 13.6.2008 14:36

Kiitos, tämä auttaa paljon...joutuu varmaan alkaa vaihtaa, kun ei tosiaan noita ehjiä t3:n patoja liikoja ole...Mutta siis onko niissä muka erilainen vauhtipyörä ja kytkin, vaikka molemmat 1,6 TD?

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 13.6.2008 17:16

On. Se on autokohtasta, eikä moottori. Monia muitakin autokohtaisia eroja on, mutta ei mitään mistä ei osia vaihtamalla selviä.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.6.2008 19:59

Ei vauhtipyörän ja kytkimen vaihdossa ole iso lisätyö (ajoitus merkit jouduin uudet vauhtipyörään merkkaamaan, huomioi se jo kasaus vaiheessa).
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nelitahtimoottori
Viimeksi muokannut sa, 14.6.2008 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

mush
-
Viestit: 83
Liittynyt: 12.1.2006 16:52

ViestiKirjoittaja mush » 13.6.2008 21:38

T3:n ajoitusmerkithän on paineasetelmassa, ei vauhtipyörässä, eikö?

http://www.aijaa.com/v.php?i=2229284.jpg

Vauhtipyörää ei musitaakseni saa väärään asentoon, kun pulttijako on epäsymmetrinen. Kytkintä en ole kokeillut väärään asentoon, ehkä se sopii väärinkin?

Itselläni ei ollut ainakaan mitään tuollaista ongelmaa ajoitusmerkkien kanssa. T3:n kone josta vauhtipyörä tuli oli CS ja Golfin kone JP.

sa
-
Viestit: 1333
Liittynyt: 5.12.2006 12:10

ViestiKirjoittaja sa » 13.6.2008 22:12

Tuli silloin vasta huomattua kun sääti pumppua tai kantta/remmiä vaihtaa, muuten ei väliä missä merkki on.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa