Jetta 1.6 D ei starttaa
Valvoja: ffp jäsenet
Jetta 1.6 D ei starttaa
Morjens! Auttakaa hyvät kanssa autoilijat miestä mäessä! Eli ongelma on seuraavanlainen: Jokunen aika sitten kyseinen auto ei startannut ja ajattelin että akku oli päässyt loppumaan koska soitin oli jäänyt päälle.Auto lähti työntämällä käyntiin ja tämä toimenpide toistui muutaman kerran mutta nyt ollaan tilanteessa että auto ei lähde edes työntämällä käyntiin.Kun kääntää virrat päälle niin mittaristoon syttyy hehkun, öljynpaineen ja laturin valot mutta palaa aika heikosti. Sit kun kääntää avimen asentoon jossa auton kuuluisi startata niin joku rele vaan napsahtaa ja valot sammuu mittarista mutta käyntiin ei edes yritä.Aivan kuin virta häviäisi jonnekin mutta minne?Voiko autossa olla joku oikosulku koska edes ajovalot ei syty eikä soitin lähde päälle? Seuraavia toimenpiteitä olen jo tehnyt: Virtalukon pohjan vaihdoin uuteen ei vaikutusta. Kaikki sulakkeet on ehjät. Putsasin kaikki liittimet startilta ja akulta sekä laturilta ja myös maadoitusjohdon. Kokeiltu käynnistää apuvirralla sekä toisella akulla mutta ei! Onko jotain tiettyjä releitä mitkä voisi olla rikki ja voiko niitä todeta millä tavoin muuten ku uutta ostamalla. Olisin kovin kiitollinen jos vinkkejä tulisi koska joudun ajamaan työmatkoja 325:lla bemarilla jetan sijasta. On raha aika hupaisaa ku jetalla ajaa 20 eurolla viikon nii bemarilla hyvällä tuurilla töihin yhteen suuntaan :D
No kopase irrallaan ensin että pyöriikö, se sanoo jo paljon. Silmäkin kertoo onko ankkuri ottanut kenttään.
Päätyhän on helppo irrottaa parilla ruuvilla. Tarkistat sitten sen helan kunnon ja putsaat startin paineilmalla. Hela kannattaa tietyti uusia, tottakai. Rasvaa hela täyttämällä se öljyllä ja puristamalla sitä päistään sormien välissä. Hela vetää itseensä öljyä. Loppu öljy joutaa pyyhkiä pois.
Päätyhän on helppo irrottaa parilla ruuvilla. Tarkistat sitten sen helan kunnon ja putsaat startin paineilmalla. Hela kannattaa tietyti uusia, tottakai. Rasvaa hela täyttämällä se öljyllä ja puristamalla sitä päistään sormien välissä. Hela vetää itseensä öljyä. Loppu öljy joutaa pyyhkiä pois.
Yleismittarilla mittaa ensiksi akku, ja 12,4-12,8v pitäisi löytyä jännitettä toimivasta akusta. Diesel lähtee käyntiin kesällä hinaamalla jos otat magneetti katkaisimesta sisäosan pois, niin saa polttoainetta koko ajan (sammuu kytkimellä vaihde päällä).
Jos ei lisävirrallakaan ei kone pyöri niin startin huolto/vaihto edessä, löytyy purkamoista tai kunnostettuja varaosaliikkeistä.
Jos ei lisävirrallakaan ei kone pyöri niin startin huolto/vaihto edessä, löytyy purkamoista tai kunnostettuja varaosaliikkeistä.
Joo eli hetki siinä meni mut nyt on startti vaihdettu ja lopputulos: ei mihinkään ei sitten niin mihinkään! Nyt on mieli aika tyhjä en enää ymmärrä mikä voisi olla vikana? Onko noista releistä tietoa kellään et jos joku on rikki voiko olla et ei lähde käyntiin? Ei kehtais paaliin viedä tota autoa ku ei varmasti oo iso vika mut en ilmeisesti osaa vaan oikeesta paikasta etsiä...
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 14.6.2008 22:49
Vaihda suosiolla kokonaan uus virtapiuha plussanavasta startille, ja samaten maajohto sekä akunkengät. Isäukko aikoinaan uusi Caddyynsä kaiken laturin, startin ja akun seudulta kunnes huomasi että piuhahan se vaan oli "valmis" kun ei saanu koppia käyntiin.
Kyllä se pitäis lähteä käyntiin ilman hehkujakin hinaamalla. Kannattaa se sammutussolenoidi varmistaa, esim. hyppyjohdolla suoraan akusta että napsahtaako. Jos ei niin pimeänä on ja sitten ei kyllä käymään lähde vaikka hinais Hangosta Ivaloon.
Varmista myös ettei pa-linjoihin pääse ilmaa / suodatin onko kunnossa.
Eli taitaa olla kaks vikaa päällä yhtäaikaa..
Kyllä se pitäis lähteä käyntiin ilman hehkujakin hinaamalla. Kannattaa se sammutussolenoidi varmistaa, esim. hyppyjohdolla suoraan akusta että napsahtaako. Jos ei niin pimeänä on ja sitten ei kyllä käymään lähde vaikka hinais Hangosta Ivaloon.
Varmista myös ettei pa-linjoihin pääse ilmaa / suodatin onko kunnossa.
Eli taitaa olla kaks vikaa päällä yhtäaikaa..
Sammutussolenoidi sijaitseepi syöttöpumpun nestepäässä. Siihen menee yks sähköjohto. On yleensä joko tavan abiko-liittimellä tai sitten semmosella läpiruuvattavalla liittimellä. Pitäis naksahtaa ihan kuuluvasti, kun siihen kytkee virran. Kuvassa tuo näkyy jollakin tapaa tuon johtonipun takaa :)
http://home.comcast.net/~vwgtd/ve_blowup.jpg
814 osa ja ota sisältä "tappi venttiili" pois niin saat auton käyntiin ja sammutus tapahtuu kytkintä nostamalla, kun saa koko ajan polttoainetta.
814 osa ja ota sisältä "tappi venttiili" pois niin saat auton käyntiin ja sammutus tapahtuu kytkintä nostamalla, kun saa koko ajan polttoainetta.
Luetun ymmäräminen ?
Eli kun siitä solenoidista poistat sen tapin, niin käyntiin lähdettyään kone käy vaikka maailman tappiin asti, jos vaan tankissa löpö riittää, virta-avaimella sitä on turha yrittää sammuttaa. Kone käydä kolkottaa, vaikka avaimet on 5 metrin päässä autosta lepikossa. Käynnistys siis normaalisti virta-avaimesta (edellyttäen tietysti, että kaikki muut käynnistymisen edellytykset ovat olemassa) ja sammutus vaihde sisässä kytkin "turhan nopeasti" nostamalla (autokoululähtö liikennevaloista :) Toisaalta, ei tuo solenoidi miljoonaa maksa, vaikka sen uuden ostaisikin.
"...sammutus tapahtuu kytkintä nostamalla, kun saa koko ajan polttoainetta...."
Eli kun siitä solenoidista poistat sen tapin, niin käyntiin lähdettyään kone käy vaikka maailman tappiin asti, jos vaan tankissa löpö riittää, virta-avaimella sitä on turha yrittää sammuttaa. Kone käydä kolkottaa, vaikka avaimet on 5 metrin päässä autosta lepikossa. Käynnistys siis normaalisti virta-avaimesta (edellyttäen tietysti, että kaikki muut käynnistymisen edellytykset ovat olemassa) ja sammutus vaihde sisässä kytkin "turhan nopeasti" nostamalla (autokoululähtö liikennevaloista :) Toisaalta, ei tuo solenoidi miljoonaa maksa, vaikka sen uuden ostaisikin.
Maa/johtovika jos akussa virtaa ja ei käynnisty (valot/mittaristo pitää toimia jos kaikki kunnossa). Ei starttikaan toimi jos johdoissa/maadoituksessa vika ja starttimoottorissa on "rele" samassa paketissa, eikä solenoidi toimi silloin myöskään (uudestaan tutkimaan maa/johdot/akku lähes sata% vika niissä).
Lisäyksenä vielä, että vanhat dieselit ei tarvitse käydessään virtaa jos "polttoaineen eston" ottaa pois, mutta "mäki startin" tarvitsee.
Lisäyksenä vielä, että vanhat dieselit ei tarvitse käydessään virtaa jos "polttoaineen eston" ottaa pois, mutta "mäki startin" tarvitsee.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa