KKK k04-001??
Valvoja: ffp jäsenet
KKK k04-001??
skoda octaviaan 110kw AUM tulossa tollainen otsikon ahdin. tarviiko muuta vaihtaa??
paljonko vakio suuttimet antaa ja millainen bensanpaine kyseisessä autossa? Viisaammat auttakaa
paljonko vakio suuttimet antaa ja millainen bensanpaine kyseisessä autossa? Viisaammat auttakaa
Sellaista noin 240hp/380Nm lukua noista on penkitetty järestään ilman isompia muutoksia (K04, suuttimet ja ohjelma). Tuosta K04:stä tosiaan alkaa loppumaan tuotto tuon yli yrittäessä.
Vakiosuuttimia korotetulla bensanpaineella tms. Pirkkavirityksiä en itse ainakaan suosittelisi käyttämään. Ei ne suuttimet kuitenkaan niin paljoa maksa. Ja virittäessä maksaa kaikki.
Isolla coolerilla, putkistolla, kannen porttauksella, imusarjalla yms hipistelyllä saattaa jotakin lisää irrota, mutta tosiaan, ei tuo turbo paljoa tuon yli kykene. Ja nuo muut muutokset sitten lisää hintaakin ihan mukavasti.
Helpoin ja edullisin tapa saada se 250 hevosta tai enemmän lienee isompi ahdin (Ja mielellään myös uudet paineputkistot ja fiksumpi cooleri, ne originaalit kun on mitä on. Viitaten esim. siihen pyöränkotelon littuputkeen.).
Vakiosuuttimia korotetulla bensanpaineella tms. Pirkkavirityksiä en itse ainakaan suosittelisi käyttämään. Ei ne suuttimet kuitenkaan niin paljoa maksa. Ja virittäessä maksaa kaikki.
Isolla coolerilla, putkistolla, kannen porttauksella, imusarjalla yms hipistelyllä saattaa jotakin lisää irrota, mutta tosiaan, ei tuo turbo paljoa tuon yli kykene. Ja nuo muut muutokset sitten lisää hintaakin ihan mukavasti.
Helpoin ja edullisin tapa saada se 250 hevosta tai enemmän lienee isompi ahdin (Ja mielellään myös uudet paineputkistot ja fiksumpi cooleri, ne originaalit kun on mitä on. Viitaten esim. siihen pyöränkotelon littuputkeen.).
no itellä on k04 aum koneessa octaviassa ja vakio suuttimet ihan hyvin on tehoa ollu mutta moottorin ohjelmoiti on ihan must koska ei se muuten tule toimimaan ollenkaan
sen ahtimen lisäksi on evo6 lancerin välijäähy ja kaikki ahtoputket olen tehnyt uusiksi pakoputki on turbolta taakse 3" ilman väliahdistuksia ja suora "vaimennin" takana
sitte on vielä forge silikoni imuputki joka kanssa on lähes pakko ostos koska omassa imuputkessa on todella ahdistava 90 mutka lähellä turboa joka jarruttaa ilmavirtaa olennaisesti
ja tietysti tommis billett by-pass koska se oma ei kestä sitä 1,35 bar ahtopainetta mitä se (hetkellisesti) käyttää
sittenpä luistaakin jo kytkin ja sintteri levyn tilasin just ja sahcs ei toimita paineasetelmaa aum koneeseen joten tiisselin 130 tai 150 hp versio kuulema kävis suoraan
kesällä olis tarkotus laittaa vielä ne isommat suuttimet ja se kytkin ja sitten dynolle
ja voin sanoa että kyllä on etuvetoselle ihan tarpeeksi tehoa 1 vaihteella ihan turha kiihyttää ja kakkosella palaa tuo 225/45/17 ihan perhanasti pelkällä kaasun käytöllä
3 luistaa sitte jo kytkin
kulkua näky riittävän tuonne 255 km/h asti ja siinä näky olevanki sitte rajotin
sen ahtimen lisäksi on evo6 lancerin välijäähy ja kaikki ahtoputket olen tehnyt uusiksi pakoputki on turbolta taakse 3" ilman väliahdistuksia ja suora "vaimennin" takana
sitte on vielä forge silikoni imuputki joka kanssa on lähes pakko ostos koska omassa imuputkessa on todella ahdistava 90 mutka lähellä turboa joka jarruttaa ilmavirtaa olennaisesti
ja tietysti tommis billett by-pass koska se oma ei kestä sitä 1,35 bar ahtopainetta mitä se (hetkellisesti) käyttää
sittenpä luistaakin jo kytkin ja sintteri levyn tilasin just ja sahcs ei toimita paineasetelmaa aum koneeseen joten tiisselin 130 tai 150 hp versio kuulema kävis suoraan
kesällä olis tarkotus laittaa vielä ne isommat suuttimet ja se kytkin ja sitten dynolle
ja voin sanoa että kyllä on etuvetoselle ihan tarpeeksi tehoa 1 vaihteella ihan turha kiihyttää ja kakkosella palaa tuo 225/45/17 ihan perhanasti pelkällä kaasun käytöllä
3 luistaa sitte jo kytkin
kulkua näky riittävän tuonne 255 km/h asti ja siinä näky olevanki sitte rajotin
Saahan noita. Esimerkiksi rapakon takaa Specin kytkimiä suht edullisesti:
http://www.034motorsport.com/index.php? ... _2087_2146
http://www.034motorsport.com/index.php? ... _2087_2146
Itselläkin olisi tarkoituksena syksyn/talven aikana laitella omaan autoon vähän tuon tyylinen setuppi ja Karalalle ohjelmoitavaksi. Karalasta hyvät kokemukset, nykyinenkin ohjelma kun on hänen käsialaansa. Ja pelaa kuin Buickki! :)
Saa nähdä vielä, että mitä tuo setup sisältää, kun on vähän vielä suunnitelma/hintapolitiikka auki. Mutta ainakin ahdin, suuttimet, kytkin, putkisto ja ohjelma menee vaihtoon.
Tuossa yhtä (uutta) turbo+pakosarja+fmic-settiä mulle tarjoteltiin, oli kyllä niin naurettavan hintainen (alle ahtimen hinnalla, Jenkkilästä uitettu), että saattaa vaikka sellainen ensikeväänä löytyä Golfista... ;) Tavoitteena olisi kuitenin, että enskesänä ei jäis enää näin pahasti jalkoihin. a.k.a. joku ~240hummaa/380Nm, joka mm. K04:llä irtoaa suhteellisen helposti. :)
Saa nähdä vielä, että mitä tuo setup sisältää, kun on vähän vielä suunnitelma/hintapolitiikka auki. Mutta ainakin ahdin, suuttimet, kytkin, putkisto ja ohjelma menee vaihtoon.
Tuossa yhtä (uutta) turbo+pakosarja+fmic-settiä mulle tarjoteltiin, oli kyllä niin naurettavan hintainen (alle ahtimen hinnalla, Jenkkilästä uitettu), että saattaa vaikka sellainen ensikeväänä löytyä Golfista... ;) Tavoitteena olisi kuitenin, että enskesänä ei jäis enää näin pahasti jalkoihin. a.k.a. joku ~240hummaa/380Nm, joka mm. K04:llä irtoaa suhteellisen helposti. :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Tumi ja 30 vierailijaa