Mikä ihme vikana? mk3 1.8
Valvoja: ffp jäsenet
Mikä ihme vikana? mk3 1.8
ABS
Vaihdettu/tarkistettu
Lambda-anturi
Tulpat+johdot+puola+pyörijä+v-jakajankansi
Imuvuodot tutkittu
Ruiskun kumilaippa tutkittu
Toista ruiskua koitettu
Bensansuodin
Antureita-lämpö,termari
Termostaatti
Kannentiiviste
Jako tarkistettu useaan otteeseen
Sylintereiden paineet erinomaiset ajettu vain 180tkm
Vika: Auto röpeltää ja käy laihalla,kierroksilla niin laihalla että ainakin ykkössylinteri tippuu kokonaan pelistä kun ei jaksa sytyttää laihaa seosta. Auton käynti paranee puristamalla pihdeillä ruiskun poistoletkusta
Bensapumppua epäilin, mutta sekin ainakin lähtee käyntiin virrat aukaistessa.
Voiko sytytys olla päin prinkkalaa? Millään ei keksi enää vikaa
Piti alkaa rakentaan autoa, mutta eihän siihen viitsi rahaa laittaa kun auto ei toimi lähs vuodenkaan tutkailun jälkeen.
Vaihdettu/tarkistettu
Lambda-anturi
Tulpat+johdot+puola+pyörijä+v-jakajankansi
Imuvuodot tutkittu
Ruiskun kumilaippa tutkittu
Toista ruiskua koitettu
Bensansuodin
Antureita-lämpö,termari
Termostaatti
Kannentiiviste
Jako tarkistettu useaan otteeseen
Sylintereiden paineet erinomaiset ajettu vain 180tkm
Vika: Auto röpeltää ja käy laihalla,kierroksilla niin laihalla että ainakin ykkössylinteri tippuu kokonaan pelistä kun ei jaksa sytyttää laihaa seosta. Auton käynti paranee puristamalla pihdeillä ruiskun poistoletkusta
Bensapumppua epäilin, mutta sekin ainakin lähtee käyntiin virrat aukaistessa.
Voiko sytytys olla päin prinkkalaa? Millään ei keksi enää vikaa
Piti alkaa rakentaan autoa, mutta eihän siihen viitsi rahaa laittaa kun auto ei toimi lähs vuodenkaan tutkailun jälkeen.
Viimeksi muokannut eeropoeka, 6.6.2008 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
eeropoeka kirjoitti:Auton käynti paranee puristamalla pihdeillä ruiskun poistoletkusta
Tuo kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että bensapumppu ei kehitä riittävää painetta, tai paineensäädin on rikki. Jälkimmäistä voi tutkia ja puhdistaa ruuvaamalla imukotelon alta löytyvän paineensäätimen kannen auki (neljä pientä ruuvia kulmissa), ja tarkistamalla ainakin kalvon kunnon & putsaamalla säätimen. Bensanpaineen mittaukseen on ohjearvot olemassa (löytyy Haynes ym.), pitäisi olla muistaakseni 0.8 - 1.2 bar välillä.
tai paineensäädin on rikki. Jälkimmäistä voi tutkia ja puhdistaa ruuvaamalla imukotelon alta löytyvän paineensäätimen kannen auki (neljä pientä ruuvia kulmissa), ja tarkistamalla ainakin kalvon kunnon & putsaamalla säätimen
ok Tuo paine pitää tarkistaa. Tuota paineensäätimen vikaa en vielä uskoisi koska on siis kokeiltu jo kahta eri ruiskua autoon.
Kysymys: Mistä saa sitten uuden bensapumpun tähän autoon, jos se on entinen kun niitä olen jo katsellut mutta ei meinaa löytyä mistään?Volkkarilta varmaan saa mutta maksaa maltaita.
eeropoeka kirjoitti:Kysymys: Mistä saa sitten uuden bensapumpun tähän autoon, jos se on entinen kun niitä olen jo katsellut mutta ei meinaa löytyä mistään?Volkkarilta varmaan saa mutta maksaa maltaita.
Motonet myy:
Koodi: Valitse kaikki
III Ruiskupumppu YKSIpisteruiskut --99. . . . . . . . . . . 28-1437 99.90
III Ruiskupumppu (ei m anturia) YKSIpisteruiskut --99. . . 28-1410 69.90
1-pisteruiskuja yleensä 1,4/1,6 --95 sekä 1,8
Olisko tuosta aiemmasta threadista apua?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73220
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73220
Tuossa olis muijan ventosta otettu ja 140tkm ajettu Bosch -lambda jos tarvetta, vaihdoin kun bensankulutukseen vikaa etsittiin mutta ei muutosta.
Uuden saa VPV:ltä noin 70-80e hintaan ja liitetään mukana tulevilla littimillä. Johtoja ei saa tinata, ilman pitää päästä kiertämään. Tästä on juttua foorumilla.
Uuden saa VPV:ltä noin 70-80e hintaan ja liitetään mukana tulevilla littimillä. Johtoja ei saa tinata, ilman pitää päästä kiertämään. Tästä on juttua foorumilla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa