Elikkäs omistan vw vento 1.9 td:n vuosimallia -97- ajettu 310 t
Ongelmana on ratin tärinä (joka on myös havaittavissa silmällä) 80-110km/h matkanopeuksissa.
Autoon on vaihdettu seuraavia osia vian löytämiseksi :
-Vetoakselit molemmille puolille -07-
-Jarrulevyt ja palat eteen -08-
-jarrusatulan tiivistekumit molemmille puolille -08-
-jarrunesteet vaihdettu -08-
-koiranluut eteen -08-
-alatukivarsien takimmaiset kumit -08-
-oikenpuolen alapallonivel jonka jälkeen aurauskulmat säädetty -07-
-renkaat tasapainotettu, tarkistettu mahdolliset kudosvauriot ja katsottu onko pysty/sivuttaisheittoa -07-
-Taka-akselin helat -07-
Autossa on -40mm alustasarja(Weitecin jouset ja Bilsteinin iskarit) joka on asennettu entisen omistajan toimesta 2004.
Vika ilmenee kesä että talvirenkailla. Autossa on nyt kolmas rengas-sarja menossa minun aikanani ja vika ilmenee edelleen, joten uskoisin että renkaissa ei ole vikaa!
Auto on muuten katsastettu tänä keväänä moitteetta!
Jos joku osaisi sanoa missä olisi mahdollisesti vikaa olisin kiitollinen.
P.S en viitsisi hävittää autoa koska olen korjannut sitä paljon
vw vento ratin tärinä matkanopeuksissa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
-
- -
Vastaan nyt tähän, vaikka näytti olevan sama topicci tuolla toisaallakin...
Niin mulla oli Octaviassa samaa oiretta. Tärinä hävisi kun vaihdoin alatukivarsiin kaikki puslat, koiranluut ja alapallonivelet. Suoranaista väljää en mistään löytänyt, mutta niin vain auttoi noiden osien vaihto... Vielä vois vaihtaa etukelkan (vai mikä v..u se nyt sitten onkaan) puslat...
Kannattaa vielä tarkistaa molemmat päät raidetangosta...
Jos ei noilla ala jo vaihtamiesi osien lisäksi löytymään, niin mieleen tulee vielä vetarien epätasapaino...?
Niin mulla oli Octaviassa samaa oiretta. Tärinä hävisi kun vaihdoin alatukivarsiin kaikki puslat, koiranluut ja alapallonivelet. Suoranaista väljää en mistään löytänyt, mutta niin vain auttoi noiden osien vaihto... Vielä vois vaihtaa etukelkan (vai mikä v..u se nyt sitten onkaan) puslat...
Kannattaa vielä tarkistaa molemmat päät raidetangosta...
Jos ei noilla ala jo vaihtamiesi osien lisäksi löytymään, niin mieleen tulee vielä vetarien epätasapaino...?
-
- -
Joskus muinoin omassa kipossa vaihdettiin suurinpiirtein kaikki mahdollinen samasta syystä. Aina tuntui hiukan auttavan. Lopulta vika hävisi kun rempattiin laatikko. Poskilaakerien väljyys oli ollut koko ajan tärinän aiheuttaja. Sitten oli vihdoin meno tasaista. Lämmin sää pahensi itsellänikin asiaa. Usko meinasi välillä kyllä loppua.
No voi venäjä... Komento takaisin! Tärinä tuli takaisin, nyt tosin ravistaa vain toista puolta, ja aika voimakkaasti etenkin kun vedättää kunnolla. Jotenkin vielä epäilyttää tukivarren takapusla, kun vaikuttaa löysältä, vaikka on uusi...
Afnpazzatti: Tuntuiko poskilaakereissa oleva väljyys ihan kokeilemalla, kun vetari oli pois?
Afnpazzatti: Tuntuiko poskilaakereissa oleva väljyys ihan kokeilemalla, kun vetari oli pois?
-
- -
Kyllä välys siinä vaiheessa tuntui kokeilemalla kun havahduin että jotain öljyä tippuu maahan. Lopulta laatikko sitten otettiin irti ja huollettiin. Tärinät hävisi. Sitä ennen välillä tuntui että esim aamulla töihin mennessä (kesä) meni ihan tasaisesti ja sitten iltapäivällä kotiin tullessa etenkin kuumempina päivinä täristi välillä aika paljonkin. Ärsyttävin vika mitä minulla autossa ollut.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”