Mikä ihme vikana? mk3 1.8

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

Mikä ihme vikana? mk3 1.8

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 6.6.2008 13:02

ABS

Vaihdettu/tarkistettu

Lambda-anturi
Tulpat+johdot+puola+pyörijä+v-jakajankansi
Imuvuodot tutkittu
Ruiskun kumilaippa tutkittu
Toista ruiskua koitettu
Bensansuodin
Antureita-lämpö,termari
Termostaatti
Kannentiiviste
Jako tarkistettu useaan otteeseen
Sylintereiden paineet erinomaiset ajettu vain 180tkm

Vika: Auto röpeltää ja käy laihalla,kierroksilla niin laihalla että ainakin ykkössylinteri tippuu kokonaan pelistä kun ei jaksa sytyttää laihaa seosta. Auton käynti paranee puristamalla pihdeillä ruiskun poistoletkusta

Bensapumppua epäilin, mutta sekin ainakin lähtee käyntiin virrat aukaistessa.

Voiko sytytys olla päin prinkkalaa? Millään ei keksi enää vikaa

Piti alkaa rakentaan autoa, mutta eihän siihen viitsi rahaa laittaa kun auto ei toimi lähs vuodenkaan tutkailun jälkeen.
Viimeksi muokannut eeropoeka, 6.6.2008 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mazaman
-
Viestit: 791
Liittynyt: 23.12.2007 0:28

ViestiKirjoittaja Mazaman » 6.6.2008 13:03

letku vuoto?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 6.6.2008 13:17

Bensan paine tarkistettu?

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 6.6.2008 13:42

Letkuvuotoa en epäile kun ei haise bensalta, mutta tuo bensanpaineen mittaus, kuinka tehdään? Mahdollista kokeilla jollain perus bilteman bensapumpulla toimivuutta?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.6.2008 14:15

eeropoeka kirjoitti:Auton käynti paranee puristamalla pihdeillä ruiskun poistoletkusta

Tuo kuulostaa kyllä vahvasti siltä, että bensapumppu ei kehitä riittävää painetta, tai paineensäädin on rikki. Jälkimmäistä voi tutkia ja puhdistaa ruuvaamalla imukotelon alta löytyvän paineensäätimen kannen auki (neljä pientä ruuvia kulmissa), ja tarkistamalla ainakin kalvon kunnon & putsaamalla säätimen. Bensanpaineen mittaukseen on ohjearvot olemassa (löytyy Haynes ym.), pitäisi olla muistaakseni 0.8 - 1.2 bar välillä.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 6.6.2008 18:03

tai paineensäädin on rikki. Jälkimmäistä voi tutkia ja puhdistaa ruuvaamalla imukotelon alta löytyvän paineensäätimen kannen auki (neljä pientä ruuvia kulmissa), ja tarkistamalla ainakin kalvon kunnon & putsaamalla säätimen


ok Tuo paine pitää tarkistaa. Tuota paineensäätimen vikaa en vielä uskoisi koska on siis kokeiltu jo kahta eri ruiskua autoon.

Kysymys: Mistä saa sitten uuden bensapumpun tähän autoon, jos se on entinen kun niitä olen jo katsellut mutta ei meinaa löytyä mistään?Volkkarilta varmaan saa mutta maksaa maltaita.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 6.6.2008 21:16

Mikäs on laite millä tuon paineen pystyypi mittaamaan?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 8.6.2008 11:28

eeropoeka kirjoitti:Kysymys: Mistä saa sitten uuden bensapumpun tähän autoon, jos se on entinen kun niitä olen jo katsellut mutta ei meinaa löytyä mistään?Volkkarilta varmaan saa mutta maksaa maltaita.

Motonet myy:

Koodi: Valitse kaikki

III Ruiskupumppu YKSIpisteruiskut --99. . . . . . . . . . . 28-1437    99.90
III Ruiskupumppu (ei m anturia) YKSIpisteruiskut --99. . .  28-1410    69.90
1-pisteruiskuja yleensä 1,4/1,6 --95 sekä 1,8

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 8.6.2008 12:57

Ok pitääpi käydä hakemassa! Kiitos avusta!

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 9.6.2008 13:51

Mieleeni putkahti seikka että eikös bensapumppu ja ruiskupumppu ole aivan eri asia? Onko motonetillä taas omat nimet vai olenko minä väärässä, no huomenna pitäisi käydä tarkistamassa asia.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 9.6.2008 16:48

Motonetilla tahtoo aina olla omat nimet :) Tuo "ruiskupumppu" oli kuitenkin ainoa bensansiirtoon viittaava Motonetin valikoimissa Golf III:seen. Yksipisteruiskussa bensapumppu=ruiskupumppu, kun samalla (tankissa sijaitsevalla) pumpulla sekä siirretään bensa että kehitetään ruiskun vaatima paine.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 9.6.2008 17:18

ok! Kiitos sulle paljon kahdesta tärkeästä avunannosta. Huomenna haen pumpun autoon ja asentelen peukalot pystyssä jos toi mun murheenkryyni alkais vihdoinkin toimimaan!

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 10.6.2008 14:29

Kuinka irtoaa vanha pumppu tankista?Tuntuu että se on ruuvilla kiinni kun ei liiku mihinkään?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 10.6.2008 15:17

Olisko tuosta aiemmasta threadista apua?
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=73220

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 10.6.2008 16:23

Juu saatiin pumppu vaihdettua ja johan alko auto vastaamaan kaasuun sekä booaaminen loppui, vielä vähän yski tyhjäkäynnillä, uskoisin tarvikelambdan olevan finito.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 10.6.2008 16:29

Noissa VAG-konsernin autoissa ei taida oikeen kannattaa noita tarvike lambdoja käyttää. Orkkis osa ja toimii. Olen kuullut, että johdon eristeen ja johtimen välissä kulkisi korvausilmaa lambdalle jonka vuoksi myös katkaistu/juotettu johto ei toimisi liioin.

eeropoeka
-
Viestit: 166
Liittynyt: 14.9.2006 17:41

ViestiKirjoittaja eeropoeka » 10.6.2008 17:29

Joo kävin tilaamassa paikallisesta tuommoisen alkuperäisen vaikka hinta kirpaisi ja kirvelee vielä muutaman viikon, mutta jospa auto nyt alkaisi toimimaan.

-jarkko-

ViestiKirjoittaja -jarkko- » 10.6.2008 17:36

Tuossa olis muijan ventosta otettu ja 140tkm ajettu Bosch -lambda jos tarvetta, vaihdoin kun bensankulutukseen vikaa etsittiin mutta ei muutosta.

Uuden saa VPV:ltä noin 70-80e hintaan ja liitetään mukana tulevilla littimillä. Johtoja ei saa tinata, ilman pitää päästä kiertämään. Tästä on juttua foorumilla.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 35 vierailijaa