Noniin, päivitellääs tätäkin välillä. Edellisestä postauksesta onkin jo yli vuoden päivät aikaa :D
Vuoden aikana on tapahtunut mm. seuraavaa:
Viime joulukuussa yksi tulpanjohto teki tenän ja vikaa etsittiin vähän joka paikasta, ennenkuin tajusin johdon lyövän kipinät satunnaisesti kanteen, siinä samalla huomasin jakohihnan olevan todella kipeässä vaihdontarpeessa joten vaihdoin jakopäähän uudet stefat, hihnan ja kiristäjän. (Ei olis varmaan kauaa tarvinnu odotella ennenkuin hihna olis katkennu, oli sen verta pykinyt)
Talven aikana vanhat weitecin takaiskarit alkoivat menettää puhtiian siihen malliin, että keväällä lumien sulaessa päätin tilata jo pitkään havittelemani korkeussäädettävän
alustan JOM:ilta, sekä hieman muutakin
sälää.
Toukokuussa sitten juuri kun koulusta pääsi kesälomalle niin
kansipahvi teki tenän ja 2 sekä 3 pytystä hävisi puristukset, no siinä seurasi sitten muutama viikko kansiremonttia. (Kuvia
1,
2,
3,
4) Samalla tuli läpikäytyä kansi kokonaan, kyllähän se opiskelijabudjettiin pienen loven teki mutta _paljon_ säästi itse tekemällä ja kun neuvoja ja muutamia erikoistyökaluja sai kätevästi sedän kautta, hän kun on ollut jo parikymmentä vuotta VW liikkeessä asentajana.
No kannen kun sai kuntoon niin eikös kesäkuussa alkanut kytkin luistaa, kun lootan kytkinakselin stefa päätti ruveta vuotamaan
öljyä kytkinkoppaan, siinä sitten samalla avattiin
loota, uusittiin kaikki stefat ja tiivisteet, pahasti rutissut kakkosen
synkro ja vaihenivelien korjauspaketin tilasin myös englannista. Rattaat olivat kyllä yllättävän hyväkuntoiset, samoin vetopyörästön kalut. Tuli kyllä kertaheitolla kunnollinen laatikosta tuon remontin jälkeen. Tuossa hommassa BrokeVW.com sivustosta oli paljon apua, kuten myös merkkiliikkeen korjausoppaasta.
Nyt viimeaikoina on sitten ruvennut startti oikkuilemaan mutta se korjaantui ainakin soittain auton päämaadoitusten ja laturin johtojen huolellisessa putsauksella.
Nykyisin auton on tuon näköinen, tosin puskurin roikkumista olen yrittänyt korjailla. Ja keulasta pitäs ehkä vähän ruuvata alaspäin kun mahtuu oravat kulkemaan ali vielä :)
