Venton tyhjäkäynti ongelma?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

daibaduu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 4.6.2008 21:02

Venton tyhjäkäynti ongelma?

ViestiKirjoittaja daibaduu » 4.6.2008 21:07

Joo tänää tuli ostettu Vento ja pitkäähän siinä menikin että vikoja rupes tulemaan. Eli tyhjäkäynti välillä temppuilee ja seilaa n.800-1500rpm välillä. Välillä tekee tuollaista ja välillä toimii ihan hyvin, osaisko joku neuvoa mistä alkais vikaa metästää (joutokäynnin vakain??) Niin ja pakosarjan tiiviste/pakosarjakin kuullostais vuotavan hiukan, onko kelläään kokemuksia tiivisteiden vaihdosta onko kovinkin vittumainen homma??

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 4.6.2008 21:41

Digifantissa tyypillinen oireen aiheuttaja voi olla lämpötila-anturi, eli jos tuossa on sellainen, niin kannattaa mitata tai vaihtaa, ylävesiletkussa varmaankin sokalla kiinni. Pakosarjan voimakas vuoto tosin voi sekin seilauttaa lambdaa väärillä arvoilla, pakosarja on mainitsemassasi paikassa, eli kädet verillä ja työkalut ujutettava ihmellisistä koloista ja rakosista, ja lopulta lipsahtavat ja siinä se. Paras on melkein purkaa imusarja pois edestä.

Kerropa mikä kone siinä on?

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 4.6.2008 22:10

Villi veikkaus, moottori on 1.8 1-pisteruisku, eli moottorikoodi ABS. Moottorinohjaus on tällöin Bosch Mono-Motronic. Itse sanoisin että vika on siinä suihkutusboksin alla olevassa kumitiivisteessä joka falskaa ilmaa. Tarkista myös kaikki alipaineletkut, saattavat olla hapertuneita vaikka näyttäisivätkin päällepäin ehjiltä.

Moottorikoodin saa tarkastettua peräkontin varustetarrasta joka löytyypi siitä peräkontin luukun lukon lähimaastosta. Samasta lätkästä löytyy myös korin värikoodi jos joskus tarvitsee esim. paikkamaalailla jne.

TerZi1982
-
Viestit: 1631
Liittynyt: 1.3.2004 0:17
Viesti:

ViestiKirjoittaja TerZi1982 » 4.6.2008 22:14

jos ei se laippa niin alipaineletku mikä menee jarrutehostimelle on halki alapuolelta ;)

daibaduu
-
Viestit: 14
Liittynyt: 4.6.2008 21:02

ViestiKirjoittaja daibaduu » 5.6.2008 7:33

Joo eli kone on 1.8 1-pisteruisku -95, tuon alipaineletkun joka tulee tehostimelta katsoin ja vaikutti ehjältä joka kantilta, täytyy tarkistaa tänään tuo kumitiiviste vielä.
Täytyy myös tuo lämpötila-anturi varmaan myös mittailla, josko siinä ois myös jotain vikaa kun vaikuttais näin äkkisältään että ei osais näyttää kuin n.100astetta et niinkuin pysähtyis kuin seinään viisari siinä satasen kohilla....


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 69 vierailijaa