Airbagin valo palaa!!
Valvoja: ffp jäsenet
Airbagin valo palaa!!
Elikkäs Golf;ia oltiin katsastamassa ja hylky tuli,koska Airbagin ja abs;ien valot eivät syttyneet kun virrat laittoi päälle.
No polttimot olivat palaneet, ne vaihdettiin uusiin ja valot syttyy niinkuin pitääkin,mutta mutta airbagin valo jää palamaan!!
Yritettiin lukea vikakoodit mitä olis näyttänyt tai olisi nollattu vikamuistia,että valo olisi sammunut. Mutta ei onnistunut; ei saanut airbageille yhteyttä! Luki vain että pitäisi ohjelmoida.
No käytiin vielä varmuuden vuoksi vw liikkeessä yrittämässä samaa,mutta ei sielläkään saanut yhteyttä airbageille. Meinasivat,että vika voisi olla ohjausyksikössä.. Voisiko olla näin??
Onko kellään ollut vastaavaa?? Vaikea etsiä vikaa kun on niin paljon johtoja ja kaikkea muuta sälää mikä vain voi olla rikki..
Jos jollain on ollut vastaavaa ongelmaa niin vinkkejä vaan tänne päin:) Saisi autoonkin taas leiman!
No polttimot olivat palaneet, ne vaihdettiin uusiin ja valot syttyy niinkuin pitääkin,mutta mutta airbagin valo jää palamaan!!
Yritettiin lukea vikakoodit mitä olis näyttänyt tai olisi nollattu vikamuistia,että valo olisi sammunut. Mutta ei onnistunut; ei saanut airbageille yhteyttä! Luki vain että pitäisi ohjelmoida.
No käytiin vielä varmuuden vuoksi vw liikkeessä yrittämässä samaa,mutta ei sielläkään saanut yhteyttä airbageille. Meinasivat,että vika voisi olla ohjausyksikössä.. Voisiko olla näin??
Onko kellään ollut vastaavaa?? Vaikea etsiä vikaa kun on niin paljon johtoja ja kaikkea muuta sälää mikä vain voi olla rikki..
Jos jollain on ollut vastaavaa ongelmaa niin vinkkejä vaan tänne päin:) Saisi autoonkin taas leiman!
Ihan villi ajatus, muutoskatsastaa varmaan pitäisi laillisesti jos menettelis. Mutta, jos poistaa bägin ja vaihtaa ratin, mistä se inssi tietää onko siinä ikinäkoskaan bägiä ollutkaan?
Mulla Lötkössä bägi, ei ainakaan otteessa mitään mainintaa asiasta lue... (en tosin ole ajatellutkaan bägin poistoa).
Mulla Lötkössä bägi, ei ainakaan otteessa mitään mainintaa asiasta lue... (en tosin ole ajatellutkaan bägin poistoa).
En tiedä onko saanut ilman bägejä.. Sama kävi mielessä,että bägittömäksi katsastais kun ei oikein tiedä mistä vikaa etsis.. Mutta mitä tuolta olen lueskellut niin sekään ei ole ihan iisi juttu,pitäs kaikki airbägeihin liittyvä poistaa.. Eli varmaan samalla vaivalla käy läpi kaikki kun vikaa etsii..
Ei tuokaan onnistu.. Pitää samalla katsastus asemalla käydä näyttää mistä hylky tuli,että airbägin ja abs;ien valo toimii.
Niin tänään otettiin bägien ohjausyksikkö irti. Ohjausyksiköstä oli yksi "tinni" poikki ja katkennut liittimen sisään. Laitettiin uusi tinni tilalle ja nyt vielä pitäs saada liittimestä se katkennut osa pois. Niin voi kokeilla paikoilleen ja toivoa kovasti,että vika oli vain siinä!!
Mutta, jos poistaa bägin ja vaihtaa ratin, mistä se inssi tietää onko siinä ikinäkoskaan bägiä ollutkaan?
Ei tuokaan onnistu.. Pitää samalla katsastus asemalla käydä näyttää mistä hylky tuli,että airbägin ja abs;ien valo toimii.
Niin tänään otettiin bägien ohjausyksikkö irti. Ohjausyksiköstä oli yksi "tinni" poikki ja katkennut liittimen sisään. Laitettiin uusi tinni tilalle ja nyt vielä pitäs saada liittimestä se katkennut osa pois. Niin voi kokeilla paikoilleen ja toivoa kovasti,että vika oli vain siinä!!
Joo tuli hehkutettua vähä liian aikaiseen..
Valo syttyi seuraavana aamuna uudestaan. No ohjausyksikkö taas kerran irti ja kappas taas yksi tinni poikki.
No tinni uusittiin ja valo taas saatiin sammumaan ja hetken päästä taas syttyi..
Vag-comilla luettin ja jopa löysi yhteyden pägeihin(mitä aikasemmin ei tapahtunu),näytti seuraavaa vikaa;
00589 Air-bag ignition circuit 1 - Passanger Side -N131
Meinaako tuo sitten jotain tällaista; Sytytys virtapiiri 1- Vänkärinpuoli N131
Eli?
Vika nollattiin ja valo sammui. Mutta valo syttyi aina välillä uudestaan.
Tänä aamuna taas paloi koko ajan!!
Varmaan kosketus häikkää jossain,mutta mistä päin sitten etsiä??
Olisko sitten vänkärinpuolelta jokin johto poikki yms..
Onko kellään tietoa missä kaikkialla bägin johtoja menee??(vänkärin puoleisen)
Kummasti rupes enemmän kiinnostaan bägien poisto:)
Valo syttyi seuraavana aamuna uudestaan. No ohjausyksikkö taas kerran irti ja kappas taas yksi tinni poikki.
No tinni uusittiin ja valo taas saatiin sammumaan ja hetken päästä taas syttyi..
Vag-comilla luettin ja jopa löysi yhteyden pägeihin(mitä aikasemmin ei tapahtunu),näytti seuraavaa vikaa;
00589 Air-bag ignition circuit 1 - Passanger Side -N131
Meinaako tuo sitten jotain tällaista; Sytytys virtapiiri 1- Vänkärinpuoli N131
Eli?
Vika nollattiin ja valo sammui. Mutta valo syttyi aina välillä uudestaan.
Tänä aamuna taas paloi koko ajan!!
Varmaan kosketus häikkää jossain,mutta mistä päin sitten etsiä??
Olisko sitten vänkärinpuolelta jokin johto poikki yms..
Onko kellään tietoa missä kaikkialla bägin johtoja menee??(vänkärin puoleisen)
Kummasti rupes enemmän kiinnostaan bägien poisto:)
Saattaa tuo N131 tarkoittaa juuri liitinkampaa ja siellä piilevää vikaa..Voi olla helppoa muuttaa bagittömäksi,mutta jos joskus karkaa auto metsään niin silloin niitä kyllä kaipaisi!
Eli koita vielä fixailla sitä liitintä,siellä se vika on jos oot jo saanu toimimaankin välillä ;)
Saisiko sen ohjausyksikön kamman vaihdettua kokonaan uuteen?
Eli koita vielä fixailla sitä liitintä,siellä se vika on jos oot jo saanu toimimaankin välillä ;)
Saisiko sen ohjausyksikön kamman vaihdettua kokonaan uuteen?
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Miks se pitäs muutoskatsastaa?
Mä en edelleenkään hiffaa, mitä kummallista ois lätkästä bägitön ratti, poistaa bägin ohj. laite sun muut ja mennä leimalle ilman sitä bägiä ja siitä muistuttavia valoja, ja olla puhumatta yhtään mitään mistään tyynyistä.
Kaikenmaailman purkkavirityksillet sais mun puolesta vaikka ladata sakkolapun käteen jos tekee virin että bägin valo sammuu vaikkei bägi oikeesti toimisikaan.
Joo, mun tekis mieli sporttisempaa rattia bägiratin tilalle, mutta juuri tästä syystä tuon olen jättänyt tekemättä. Joskus kun voi olla tilanne jolloin siitä bägistä olisi hyötyä..
Mä en edelleenkään hiffaa, mitä kummallista ois lätkästä bägitön ratti, poistaa bägin ohj. laite sun muut ja mennä leimalle ilman sitä bägiä ja siitä muistuttavia valoja, ja olla puhumatta yhtään mitään mistään tyynyistä.
Kaikenmaailman purkkavirityksillet sais mun puolesta vaikka ladata sakkolapun käteen jos tekee virin että bägin valo sammuu vaikkei bägi oikeesti toimisikaan.
Voi olla helppoa muuttaa bagittömäksi,mutta jos joskus karkaa auto metsään niin silloin niitä kyllä kaipaisi!
Joo, mun tekis mieli sporttisempaa rattia bägiratin tilalle, mutta juuri tästä syystä tuon olen jättänyt tekemättä. Joskus kun voi olla tilanne jolloin siitä bägistä olisi hyötyä..
Saattaa tuo N131 tarkoittaa juuri liitinkampaa ja siellä piilevää vikaa..Voi olla helppoa muuttaa bagittömäksi,mutta jos joskus karkaa auto metsään niin silloin niitä kyllä kaipais!
Ainakin se vika johtui siitä ohjausyksikön liittimestä ettei saanut yhteyttä kun yritti lukea vikakoodeja.
Kun pokki mennyt tinni saatiin kuntoon niin sitten vasta sai yhteyden bägeihin.
Ja sitten näytti sitä kyseistä vikakoodia. Eli uskon ettei vika välttämättä enää ole ohjausyksikössä vaan jossain muussa liittimessä tai johdossa on kosketushäikkää kun valo palaa välillä ja välillä taas ei.. Tai sitten pitäisi kokeilla, että uusii kaikki tinnit siehen ohjausyksikön päähän. Mielellään nuo bägit pitäs jos joku haaveri joskus sattuu niin ei tarvi katua.
Tietysti yks vilppi-mielinen ehotus ois jos ei kiinnosta ruveta muutoskatsastamaan kulkuneuvoa: Väsää semmosen ajastinreleellä airbagin valon joka syttyy kun autoon lyö virrat päälle ja sammuu kun vaikkapa 5 sek on kulunut ;)
Tuo on käynyt myös mielessä,jos valoa ei saa muuten pois ennen kun auto pitää viimeistään käydä uudestaan näyttämässä niin tuollanen pitää virittää hetkellisesti.
Ja sitten ajan kanssa laittaa bägit kuntoon.
Miks se pitäs muutoskatsastaa?
Mä en edelleenkään hiffaa, mitä kummallista ois lätkästä bägitön ratti, poistaa bägin ohj. laite sun muut ja mennä leimalle ilman sitä bägiä ja siitä muistuttavia valoja, ja olla puhumatta yhtään mitään mistään tyynyistä.
Edelleenkään se ei oikein onnistu. Katsastuksesta kun tuli nimenomaan hylky bägin valosta.Autoa pitää käydä näyttämässä samalla katsastusasemalla kun viat on korjattu,että saisi leiman.( kuukauden sisällä ) Muuten hyvä idea:)
-
- -
- Viestit: 138
- Liittynyt: 30.8.2007 23:05
Löysin tälläisen valmiin ratkaisun johon vaan tarvii merkkilampun ja herätteen virtalukolta: http://www.kouluelektroniikka.fi/cgi-bi ... odid=VM141
Tietysti suosittelen laittamaan ne bägit kuntoon vaikka tuohon viritykseen päädyt.
Tulipa tämän ketjun ansiosta pistettyä oma bägien merkkivalo kuntoo, oli vaa liitin löysästi ollu siellä takana. Meni muuten katsastuksetakin läpi sillon talvella vaikkei ko. valo vilkahtanutkaan :)
Tietysti suosittelen laittamaan ne bägit kuntoon vaikka tuohon viritykseen päädyt.
Tulipa tämän ketjun ansiosta pistettyä oma bägien merkkivalo kuntoo, oli vaa liitin löysästi ollu siellä takana. Meni muuten katsastuksetakin läpi sillon talvella vaikkei ko. valo vilkahtanutkaan :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos haluaa sporttisemman ratin,mutta ei halua luopua airbagista,niin siihen on jo ratkaisu ;) Jos jotakuta vaikka kiinnostaa niin tommonen:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99 ... ight=ratti
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=99 ... ight=ratti
Aamusella tuossa kävin autossa kokeileen virrat päälle joskos valo ei palaisi tällä kertaa.. ja ei palanut:) Toimi taas ihan oikein..
No äkkiä auto näytille katsastusasemalle kun vielä toimi oikein ja läpihän se meni:)
Pitää kuitenkin laittaa bägit kuntoon,mutta nyt ei ole enään mikään paniikki kun on leima saatu,eikä ole mitään aika rajaa sen vuoksi.. Eli saa ihan rauhassa etsiskellä vikaa ja korjata sen mukaisesti.
Eli varmasti vielä neuvoja tulen täältä hakemaan tähän asiaan;)
No äkkiä auto näytille katsastusasemalle kun vielä toimi oikein ja läpihän se meni:)
Pitää kuitenkin laittaa bägit kuntoon,mutta nyt ei ole enään mikään paniikki kun on leima saatu,eikä ole mitään aika rajaa sen vuoksi.. Eli saa ihan rauhassa etsiskellä vikaa ja korjata sen mukaisesti.
Eli varmasti vielä neuvoja tulen täältä hakemaan tähän asiaan;)
-
- -
- Viestit: 57
- Liittynyt: 29.9.2005 20:38
- Viesti:
Heikki J. Joo tarkoitin niitä pinnejä, oli vähän sana hakusessa:)
Tarkoitus olisikin uusia tässä joskus ne kaikki pinnit siehen. Olisiko aika tehny tekojaan,jos ne on niin hauraita jo,ettei oikein enää kestä..
Jos nyt vikaa ei löydy muualta päin..
Taaskaan muuten ei pala se bägin valo,eli sammuu ihan ajallaan oikein. Ei koko päivänä ole jääny palamaan..
Tarkoitus olisikin uusia tässä joskus ne kaikki pinnit siehen. Olisiko aika tehny tekojaan,jos ne on niin hauraita jo,ettei oikein enää kestä..
Jos nyt vikaa ei löydy muualta päin..
Taaskaan muuten ei pala se bägin valo,eli sammuu ihan ajallaan oikein. Ei koko päivänä ole jääny palamaan..
Olisko kontaktit puhdistuneet hapettumista. Oletko puhdistanut liitinpintoja muutoin kuin nyt irroittelemalla ja kiinnittelemällä?
Kyllä on puunailtu hapettumat pois. Oli valmiiksi yksi pinni poikki,joka piti vaihtaa uuteen ja toinen meni pokki kun liitin laitettiin takasin paikoilleen. Ettei ole "tarkoituksella" niitä katkottu.
Varmaan entinen omistaja saanu katkastua sen ekan poikki menneen pinnin.Kun bägin poltinkin oli lyöty palasiksi. Varmaan katsastusta varten;)
Ei ite ole aikasemmin huomannu ko.asiaa ennen tätä katsastusta.
kannattaa tutkia se, vänkärinhän bägi se oli, puoleinen pääkin mikäli vikaa ilmoittaa. omassa octaviassa oli samanlaisen oloinen vika että valo sammui vikamuistin nollauksen jälkeen ja syttyi sitten ajan päästä.. lopullinen vika löytyi airbägin sytyttimeen menevästä liittimestä, joka on sellainen olematon muovinamiska ja siinä kaksi ohutta kosketinta. jos ei saa kosketusta niin vika on tuon kaltainen.
Eli vaatii bägin irroituksen pöydälle ja tutkimaan. kannattaa olla varuillaa ettei pamahda silmille :D johtosarja menee bägille, mutta tuo sytyttimen liitin on siis bägin "sisällä" muovien alla. ainaki octaviassa näin
Eli vaatii bägin irroituksen pöydälle ja tutkimaan. kannattaa olla varuillaa ettei pamahda silmille :D johtosarja menee bägille, mutta tuo sytyttimen liitin on siis bägin "sisällä" muovien alla. ainaki octaviassa näin
Edelleenkään se ei oikein onnistu. Katsastuksesta kun tuli nimenomaan hylky bägin valosta.Autoa pitää käydä näyttämässä samalla katsastusasemalla kun viat on korjattu,että saisi leiman.( kuukauden sisällä ) Muuten hyvä idea:)
Niin, jälkitarkastus ei tietenkään onnaa. Mutta, katsastat uudelleen muualla...
kannattaa tutkia se, vänkärinhän bägi se oli, puoleinen pääkin mikäli vikaa ilmoittaa. omassa octaviassa oli samanlaisen oloinen vika että valo sammui vikamuistin nollauksen jälkeen ja syttyi sitten ajan päästä.. lopullinen vika löytyi airbägin sytyttimeen menevästä liittimestä, joka on sellainen olematon muovinamiska ja siinä kaksi ohutta kosketinta. jos ei saa kosketusta niin vika on tuon kaltainen.
00589 Air-bag ignition circuit 1 - Passanger Side -N131
Meinaa varmaan jotain tällaista; Sytytys virtapiiri 1- Vänkärinpuoli N131
Eli vikaa siis on jossain vänkärinpuolen bägissä.. Pitää ruveta kahtelemaan..
Mutta valo ei vieläkään ole syttyny takasin palamaan;) Kumma homma,no ei kyllä haittaa;)
Pitää joku päivä vielä yrittää vikakoodit lukea,jos vielä herjaa,niin sitten vois ruveta aukomaan paikkoja.
Niin, jälkitarkastus ei tietenkään onnaa. Mutta, katsastat uudelleen muualla...
Auto on jo saatu leimalle.. Jos olisit vähä lukenu tätä ketjua niin tietäisit;)
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
Voi. Kun jännite tippuu riittävän alas, syttyy bägin valo ja tulee vikakoodi liian alhaisesta jännitteestä.
Just. Pystyykö kotikonstein korjaamaan ongelmaa, vai onko vaan kaivettava kuvetta ja ajettava VW huoltoon?
Vanhemmissa bemuissa pystyi huoltovaloja hienosti nollaamaan vaan pätkällä johtoa...:-)
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
-
- -
- Viestit: 23
- Liittynyt: 11.10.2005 19:38
Omassakin golffissa itkee nyt tuota N131 liitintä. Missähän päin autoa tuo mahtaa olla? Kyseessä siis profiilin auto.
Vikakoodina:
00589 - Airbag Igniter 1: Passenger Side (N131)
32-10 - Resistance too High - Intermittent
Hommasin ebaystä saksasta vikakoodinlukijan ( Huimat 25€), ja mulla kans ilmoitti kuskin penkissä olevan ongelman. Ei ensi yrittämällä valo sammunut.
Tuli mieleen että kun valo viimeksi syttyi, niin imuroin autoa ja siirsin penkkiä. Kokeilin heilutella penkin alla olevia piuhoja, ja painella pistokkeita. Uusi koodinluku, ja nyt valo sammui. Eli luultavasti penkin alla olevassa pistokkeessa ongelma.
aikarele viritys
Joo toimiva ratkaisu tuo aikareleellä toimiva ratkaisu, ja menee jopa katastuksesta läpi tuttavapiirissä kokemusta, ainoa ongelma vaan että onnettomuuden sattuessa on varmaanki turha hakea kasko-korvauksia, kun rupeavat syytä selvittelemään, tai sitten tulee kiire ennen tarkastajan tuloa repiä vehkeet pois.
Mä olen tässä purkanut kohta puolet kojetaulustakin. Airbagin johto oli poikki ja liitin mitä sattuu, edellisessä omistajassa ollut vähän DIY vikaa, tai ainakin halua enemmän kuin kykyä. Kolvi pysyi riittävän hyvin kädessä ja sain kaiken paikalleen, vikavalo vaan sitkeästi pysyy. Korvasin airbagin 2 ohmin vastuksella ja yhä vaan vikavalo pysyy. Mittasin mitä johtoihin tulee, ei tule yhtään mitään. Purin ratin takaa kelasta autoon päin katsoen seuraavan liittimen ja mittasin mitä sinne tulee, yhä vaan sama lopputulos, ei yhtään mitään.
Polon vuosimalli on 2000 ja nyt tulee lähinnä mieleen jos kojetaulusta ryöstäisi polttimolle virrat akun tai öljyn varoitusvalosta, mutta kun se saatinan taulukin on elementti niin ei pääse katsomaan minkä johdon katkaisee ja ryöstää, oisko joku muu joutunut tekemään noin ja tietäisi mitä seuraavaksi?
EDIT: Ja jos kukaan tietää että paljonko siihen airbagin suuntaan pitäisi tulla voltteja niin olisi tosi jees, ja että pitäiskö siihen tulla aina kun virrat on päällä, vai pelkästään moottorin käydessä.
Polon vuosimalli on 2000 ja nyt tulee lähinnä mieleen jos kojetaulusta ryöstäisi polttimolle virrat akun tai öljyn varoitusvalosta, mutta kun se saatinan taulukin on elementti niin ei pääse katsomaan minkä johdon katkaisee ja ryöstää, oisko joku muu joutunut tekemään noin ja tietäisi mitä seuraavaksi?
EDIT: Ja jos kukaan tietää että paljonko siihen airbagin suuntaan pitäisi tulla voltteja niin olisi tosi jees, ja että pitäiskö siihen tulla aina kun virrat on päällä, vai pelkästään moottorin käydessä.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Jonkinlainen pulssi pitäisi tulla, muutenhan ei tietsikkakaan tietäisi onko siellä bägiä vai ei. Vikakoodi nollattiin kyllä siinä kohtaa kun johto oli korjattu ja bägi paikallaan. Mutta toisaalta ei siinä kohtaa kun bägi (ja kela) korvattiin kahden ohmin vastuksella. Josko vikakoodin voimassaoloaikana ei ehkä sittenkään auta ennen kuin vanha on kuitattu, huomenna olisi tarkoitus nollailla vanhat ja koittaa sen vastuksen kanssa. Jos se ei auta, niin sitten kojelauta purkuun ja katsomaan josko se ryöstöliitos onnistuisi tehdä sitä kautta.
Sitten saattaa vastuskin auttaa, johto oli huonosti myös sieltä ohjausyksiköstä. Nyt on sieltä kondiksessa ja eka liitin saatavilla. Kaiffari tulee viiden aikaan lukijalla kylään ja tyhjennetään vikalista ja koitetaan. Aikaisemmin pidin jo akun kaapeleita tunnin irti, joissain autoissa sekin nollaa vikalistan, muttei sitten näissä, damned.
chevyn softalla pitäisi nollaantua kaikki viat vaikkei se niitä oikein tulkitsisikaan vian diagnosoimiseksi
chevyn softalla pitäisi nollaantua kaikki viat vaikkei se niitä oikein tulkitsisikaan vian diagnosoimiseksi
Ei sitä vielä tiedä vaikka menisinkin. Entisellä duunipaikalla on pelit ja vehkeet toimia mittariston takaa käsin ja tekemään pintaliitokselle ohitukset jolloin voin vetää uudet ledit ja ryöstää vaikkapa ajastimella mistä tahansa missä on virtaa. Jos mä korjaan läppäreiden emolautoja, niin kyllä mä yhden mittariston piirilevynkin kanssa pärjään, mutten suosittele toistamaan yrityksiä ilman aiempaa kokemusta.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
Jokohan tuollaisella patentilla saa autoa eteenpäin myydessä muunkin rikoksen aikaan kun pelkän katsastus inssin uunotuksen. Valitettavan paljon noita virityksiä ainakin puheissa harrastetaan.
Itse ehkä hankkisin käsiin auton kanssa toimivan vikakoodinlukijan ja selvittelis missä vika kun se on hyvin voinut olla se katkennut johto jos vikamuisti on kerran nollaamatta. Paljon vaivaa on sen sijaan nähty miten kaiken pystyis ohittaan kaiken maailman vastuksista lähtien.
Ja pyydän nyt jo anteeksi jos aiheutin mieli pahaa.
Ja joka kerta kun virrat laittaa päälle yhdenkin bagin ollessa auki syttyy vikavalo ja kun vikavalo palaa on koko järjestelmä pois toiminnasta. Jos selkeästi jostain oli johto poikki ja liitin löysällä niin ne kuntoon bagit kiinni ja vikakoodien nollaus.
Itse ehkä hankkisin käsiin auton kanssa toimivan vikakoodinlukijan ja selvittelis missä vika kun se on hyvin voinut olla se katkennut johto jos vikamuisti on kerran nollaamatta. Paljon vaivaa on sen sijaan nähty miten kaiken pystyis ohittaan kaiken maailman vastuksista lähtien.
Ja pyydän nyt jo anteeksi jos aiheutin mieli pahaa.
Ja joka kerta kun virrat laittaa päälle yhdenkin bagin ollessa auki syttyy vikavalo ja kun vikavalo palaa on koko järjestelmä pois toiminnasta. Jos selkeästi jostain oli johto poikki ja liitin löysällä niin ne kuntoon bagit kiinni ja vikakoodien nollaus.
Mistäköhän tuokin urbaanilegenda on peräisin että mikään bägi ei toimi jos yhdessä on vikaa... Yhtä fiksu väite on että kuskin turvavyö ei toimi jos hanttarin vyö on rikki.
Faktaa pöytään semmoisesta autosta missä kytkeytyy kaikki bägit pois yhden rikkoontuessa, ainakaan itse en tiedä yhtään vag autoa missä moinen idiotismi olisi. Jokainen bägi on omassa linjassaan aivopurkissa, juurikin sen takia että järjestelmä olisi vähemmän vikaherkkä.
Faktaa pöytään semmoisesta autosta missä kytkeytyy kaikki bägit pois yhden rikkoontuessa, ainakaan itse en tiedä yhtään vag autoa missä moinen idiotismi olisi. Jokainen bägi on omassa linjassaan aivopurkissa, juurikin sen takia että järjestelmä olisi vähemmän vikaherkkä.
-
- -
- Viestit: 496
- Liittynyt: 22.11.2009 21:42
mk3:ssa väitti yksi volkkari harrastaja että on pois toiminnasta kun menee vikatilaan. Lämppäriremontissa sain joskus omani syttymään kun oli bagi auki ja virrat päällä, mut ilmeisesti tieto oli väärä?
Siltikin pidän erikoisena että nähdään kova vaiva kaiken ohittamiseen vaikka yhtäläillä vois paikat laittaa kuntoon.
E: kolmosessa ei kylläkään ole kuin kaikki 2kpl parhaimmillaan.
Siltikin pidän erikoisena että nähdään kova vaiva kaiken ohittamiseen vaikka yhtäläillä vois paikat laittaa kuntoon.
E: kolmosessa ei kylläkään ole kuin kaikki 2kpl parhaimmillaan.
Ohittaminen on täysin tyhmää, ja siitä tosiaan voi tulevaisuudessa napsahtaa aika kovat syytteet ja laskut perään.
Mikä tieto oli väärä? Mikäli airbag järjestelmässä on vikaa (tai on ollut), niin merkkivalo palaa siitä merkiksi. Se sammuu kun järjestelmä on taas kunnossa JA vikamuisti nollattu (ainoa eteen tullut poikkeus on käyttöjännitteen takia syttynyt valo mikä voi kuittaantua itsestään). Mutta kyllä se järjestelmä toimii vaikka se valo palaa, jos vaan piuhat on kunnossa ja bägissä räjähteet tallella. Jokaiselle bägille on oma laukaisupiirinsä, joten oikosulkukaan jonkun bägin johdoissa ei saa muita toimimattomaksi.
Lämppäriremontissa sain joskus omani syttymään kun oli bagi auki ja virrat päällä, mut ilmeisesti tieto oli väärä?
Mikä tieto oli väärä? Mikäli airbag järjestelmässä on vikaa (tai on ollut), niin merkkivalo palaa siitä merkiksi. Se sammuu kun järjestelmä on taas kunnossa JA vikamuisti nollattu (ainoa eteen tullut poikkeus on käyttöjännitteen takia syttynyt valo mikä voi kuittaantua itsestään). Mutta kyllä se järjestelmä toimii vaikka se valo palaa, jos vaan piuhat on kunnossa ja bägissä räjähteet tallella. Jokaiselle bägille on oma laukaisupiirinsä, joten oikosulkukaan jonkun bägin johdoissa ei saa muita toimimattomaksi.
Viimeksi muokannut MikaJ, 23.7.2013 23:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1158
- Liittynyt: 1.4.2007 19:09
Mä olen tässä purkanut kohta puolet kojetaulustakin. Airbagin johto oli poikki ja liitin mitä sattuu, edellisessä omistajassa ollut vähän DIY vikaa, tai ainakin halua enemmän kuin kykyä.
ja sitten...
Entisellä duunipaikalla on pelit ja vehkeet toimia mittariston takaa käsin ja tekemään pintaliitokselle ohitukset jolloin voin vetää uudet ledit ja ryöstää vaikkapa ajastimella mistä tahansa missä on virtaa.
Onko jälkimmäisessä enämpi kykyä, kuin halua ;) Helpompi kait nuo vehkeet on laittaa siihen pisteeseen, missä ne tehtaalta tullessaan oli, kuin ruveta sinne niitä läppäreiden emolautoja naulaamaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa