Caravelle 1.6td lämpömittari
Valvoja: ffp jäsenet
Caravelle 1.6td lämpömittari
Mitä tarkoittaa punainen valo vm 90 caravellen lämpömittarissa kun se vilkkuu koko ajan? Muistaakseni vastaavan ikäisessä bensa golffissa valo sammui melko pian käynnistyksen jälkeen. Nyt vain caravellessa palaa ja vilkkuu pitempään.
Tuossa profiilin avokkaassa oli/on sama onkelma.
Välillä lämpömittari ei toimi ollenkaan.
Monesti korjaantu myös sillä että sammutti koneen ajossa ja sit uusiks heti käymään.
No selvisi että joku jännitteentasaaja pitäs vaihtaa:
Marmoritiskille soitto ja ne siel heti tiesi et "takiainen" tai "hämähäkki" pitäs vaihtaa.
10€ makso.
Osa nro on: 171 919 803
No tuon sit eilen vaihdon ja nyt lämpömittari ei puhu enää mitään. Valo vilkuu muutaman sekunnin ja siinä se. Tuo mokkula vaikuttanee googlen mukaan myös PA mittariin joka kyllä toimii.
Mitenkähä tuon lämpömittarin vois testata... ?
-Oon mittonu yleismittarilta piuhat lämpöanturille asti. Ja ehjiltä vaikuttaa...'
edit: molemmat lämpöanturit on vaidettu
Välillä lämpömittari ei toimi ollenkaan.
Monesti korjaantu myös sillä että sammutti koneen ajossa ja sit uusiks heti käymään.
No selvisi että joku jännitteentasaaja pitäs vaihtaa:
Marmoritiskille soitto ja ne siel heti tiesi et "takiainen" tai "hämähäkki" pitäs vaihtaa.
10€ makso.
Osa nro on: 171 919 803
No tuon sit eilen vaihdon ja nyt lämpömittari ei puhu enää mitään. Valo vilkuu muutaman sekunnin ja siinä se. Tuo mokkula vaikuttanee googlen mukaan myös PA mittariin joka kyllä toimii.
Mitenkähä tuon lämpömittarin vois testata... ?
-Oon mittonu yleismittarilta piuhat lämpöanturille asti. Ja ehjiltä vaikuttaa...'
edit: molemmat lämpöanturit on vaidettu
Onkohan tuossa samantyylinen piirilevylle kasattu mittaristo kuin T4:ssa?
Tuossa muutama viikko sitten korjasin sekoilevat mittarit ja punaisen vilkun omasta T4:sta. Kolvi käteen ja juottaen uusiksi, siellä on joku juotos pettänyt piirilevyltä. Näitä vikoja on joskus hyvin vaikea paljaalla silmällä nähdä, kun tarkasti katsoo saattaa juotoksessa näkyä tummempi rengas komponentin jalan ympärillä.
Varsinkin painavammat komponentit ovat vaarassa, kun niihin kohdistuu suurempi rasitus tärinässä. Itse juottelin lähes koko piirilevyn uusiksi kun se kerran irti oli. Nyt toimii molemmat mittarit ja punavilkku oikein vihdoin ja viimein.
Vika ilmeni viime kesänä lähes yllättäen ja oli pahenemaan päin läpi talven, kunnes lopulta ei mittarit viitsineet enää näyttää satunnaisesti mittariston nyrkillä pahoinpitelyn jälkeen.
Tuossa muutama viikko sitten korjasin sekoilevat mittarit ja punaisen vilkun omasta T4:sta. Kolvi käteen ja juottaen uusiksi, siellä on joku juotos pettänyt piirilevyltä. Näitä vikoja on joskus hyvin vaikea paljaalla silmällä nähdä, kun tarkasti katsoo saattaa juotoksessa näkyä tummempi rengas komponentin jalan ympärillä.
Varsinkin painavammat komponentit ovat vaarassa, kun niihin kohdistuu suurempi rasitus tärinässä. Itse juottelin lähes koko piirilevyn uusiksi kun se kerran irti oli. Nyt toimii molemmat mittarit ja punavilkku oikein vihdoin ja viimein.
Vika ilmeni viime kesänä lähes yllättäen ja oli pahenemaan päin läpi talven, kunnes lopulta ei mittarit viitsineet enää näyttää satunnaisesti mittariston nyrkillä pahoinpitelyn jälkeen.
^Ootkos vaihtanu sen taso-anturin? Ammeeseen se on vaihdettu, tuloksetta.
http://www.cabby-info.com/electrical_system.htm
Tuosta ilmenis ammeen sähköt, rullaa vähä alaspäin kohtaan 1990-1993 ja rele 16.
http://www.cabby-info.com/electrical_system.htm
Tuosta ilmenis ammeen sähköt, rullaa vähä alaspäin kohtaan 1990-1993 ja rele 16.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 19 vierailijaa