Putkistoa IV Golfiin

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mk4 V5
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.5.2008 19:58

Putkistoa IV Golfiin

ViestiKirjoittaja mk4 V5 » 2.6.2008 18:14

Minkälaisia kokemuksia porukoilla on eri merkeistä? Itse olen miettinyt Milltekin Cat-backia, joka sopii V6 takahelman kanssa. Tarkoitus on laittaa catista taakse päin tai pelkkä takapönttö...

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 7.6.2008 10:09

itselläni on koko putkisto vaihettu ja laitettu taka pöntöks supersprintin kaks päisellä ulos tulolla, omasta mielestäni todella hyvä koska normaali ajolla ei ole yhtään liian kovat äänet mut sit kun kiihdyttää niin alkaa tulemaan oikein miehekkäänt murinat ;D

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 9.6.2008 13:25

bastuck on miehen valinta. noin 5000km jälkeen on äänet ja villa pöntössä asettuneet niin että normi ajossa murisee sopivan hiljaisesti ja sitten kun gasuttaman alkabi niin mukavasti tegebi mieli vaihtab isombi vaihe silmän, kunib kivadi murisemadi alkabi. Eli siis BASTUCK rosteri cat-back on oikea valinta. Tosin kannattaa hieman vahvistella niitä kannatimia kun tuo putki painaa aika saatanasti.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 9.6.2008 16:00

Itse ainakin jätin suosiolla Bastuckin pois, koska saksan pojat haukkuivat aika hyvin lyttyyn kyseisen valmistajan putkistot 1.8T koneisissa. Tiedä mikä siinä oli, mutta ei tee mieli maksaa n.500-600€ putkistosta jolla tippuu tehot.
Itse olen ostamassa Milltekin cat-back -putkistoa Englannista ja postikuluineen hintaa tulee 495€. Tosin joudun ilmeisesti vaihtamaan putkiston mallin, jossa putken päät jäävät piiloon, koska ulostulot Milltekissä eivät istu Oettingerin takahelman kanssa kohdilleen.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 9.6.2008 18:15

Mistä putiikista englannista olet tilaamassa? Doc-powerissa on kuulemma nyky euro-puntakurssin mukaan 560e milltekin cat-back.. V6 helma tulis toki hankittavaksi. Milltek ois varmasti hyvä valinta.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 9.6.2008 19:11

www.roadrunnermotorsport.co.uk
Tuolta sitä oon tilaamassa. Postikuluja putkistolle tulee 45 puntaa vakuutuksen kanssa.

Cokkeli
-
Viestit: 187
Liittynyt: 23.3.2008 9:35

ViestiKirjoittaja Cokkeli » 10.6.2008 8:49

Itse ainakin jätin suosiolla Bastuckin pois, koska saksan pojat haukkuivat aika hyvin lyttyyn kyseisen valmistajan putkistot 1.8T koneisissa. Tiedä mikä siinä oli, mutta ei tee mieli maksaa n.500-600€ putkistosta jolla tippuu tehot.
Itse olen ostamassa Milltekin cat-back -putkistoa Englannista ja postikuluineen hintaa tulee 495€. Tosin joudun ilmeisesti vaihtamaan putkiston mallin, jossa putken päät jäävät piiloon, koska ulostulot Milltekissä eivät istu Oettingerin takahelman kanssa kohdilleen.



Pistätkö linkin missä haukkuivat? Ihan mielenkiinnosta. Luulen että se johtuu juuri tuosta 5000km ajomäärästä. Jonkinlainen sisään ajoa tai jotain. Autossani ainakin on kaikki vähät tallella. Eikä tuo cat-back nyt niin paljoa muutenkaan tuo tehoja lisää että huomaisi.

http://www.europeancarweb.com/tech/0111 ... index.html

Tuo kannattaa lukea.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 10.6.2008 16:32

Tuossa nyt on sentään joku juttu aiheesta: http://www.golfv.de/wbb2/archive/58120/thread.html
Tuossakin enemmän oli tuota mutu-puhetta, kun en löytäny enää sitä topikkia mihin oli laitettu dynokäppyröitäkin. Voihan olla että Bastuckin kohdalla on ollut vain huono yksittäiskappale, mutta itse tuli nyt tilattua Milltek kun halvemmallakin sai mitä Bastuckin.

sonnygti
-
Viestit: 107
Liittynyt: 4.12.2007 17:46

ViestiKirjoittaja sonnygti » 18.6.2008 22:54

Mites onnistu tilaus? 490e näyttäs olevan vakuutuksella. 560e doc-powerissa cat-back resonated 1.8T:hen.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 18.6.2008 23:09

Aihetta sivuten:

Mikäs cat-back putkisto olisi kaikista hiljaisin? En kaipaa mitään murinaa, mielellään vaikka originaalia hiljaisempikin versio kävisi. Vai meneekö omavalmistepuolelle?

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 23.6.2008 21:30

Eli lähetys onnistu hyvin, putkisto tuli kuudessa päivässä ja oli juuri sellainen kuin pitikin.
Valitsin itselleni resonoidun version Milltekiltä ja olen todella tyytyväinen, äänet ovat kovasti kiihdytellessä isommat kuin vakiot, mutta matka-ajossa ja rauhallisesti edetessä niitä ei juuri kuule, eli ei mitään booauksia tai vast.
Itse sain putkiston asennutettua juuri ennen juhannusta ja ennen 600km lenkkiä, enkä voi kuin suositella kyseistä putkistoa tällä kokemuksella=)

noppae
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.4.2008 17:30

ViestiKirjoittaja noppae » 24.6.2008 11:17

vaihdoin juuri 2.5" downpipen ilman cattia ja bsr:n cat-backin, jäi liitoskohdasta vuotamaan oikeen huolella mutta silti todella hiljaiset äänet, matka-ajossa kuin vakioputkisto ja kiihdytyksessä matalaa murinaa ja kun vuodon saan korjattua voisin veikkaa että todella hiljainen eli voisin suositella bsr:ää, halpa, hiljainen ja helppo asentaa. miinuksena on että ulostulot jäivät hieman liian matalalle.

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 24.6.2008 19:40

Minkä takia päädyit katittomaan downpipeen? Itse olen elänyt siinä uskossa että kone ei toimisi kunnolla jos katalysaattorin poistaa.

mk4 V5
-
Viestit: 7
Liittynyt: 26.5.2008 19:58

ViestiKirjoittaja mk4 V5 » 24.6.2008 20:13

Mites Parkker hoidit maksupuolen tuon frman kanssa ja vaatiko paljon kirjeenvaihtoa ko firman kanssa? Tuliko jotain tullimaksuja eli pysykö kustannukset tuossa 495e?... Rahaa se on tuo 85 eurokin :D (vrt 580 suomessa)

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 24.6.2008 23:32

Tullimaksujahan ei tule kun Englanti on EU:ssa. Maksun hoidin Mastercardilla ja koska firmalla ei ole omaa maksusivustoa netissä, niin ilmoitin heille luottokortin numeron ja he veloittivat sieltä putkiston ja postikulujen summan. Tosiaan summaksi tuli se n.495€ silloisella punnan kurssilla.
Itse lähetin heille pari sähköpostia putkistoon liittyen ja ilman ongelmia tuli tuoteet suomeen.

noppae
-
Viestit: 7
Liittynyt: 27.4.2008 17:30

ViestiKirjoittaja noppae » 24.6.2008 23:38

toimii se koska mun diudi on yhdellä lambdalla joka sijaitsee ennen kattia, mutta on sinne tulossa virtaava katti päästöjen takia.

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 21.9.2008 17:57

onkos catbackin vaihdosta tullut katsastuksessa kitinää?tellä paikoillaan bsr:n tekemä

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 21.9.2008 21:19

Ei tullu ainakaan itselleni katsastuksessa kesällä mitään sanomista, kun tuo Milltekin cat-back oli paikollaan. Ja ei cat-backista myöskään saisi/pitäisi tulla, koska se ei ole päästöihin vaikuttava pakoputkiston osa.

topi
-
Viestit: 452
Liittynyt: 23.7.2003 13:11

ViestiKirjoittaja topi » 21.9.2008 21:45

Ei ne putkesta mitään sano jos vaan on suht nätin näköinen eikä pidä hirveetä mekkalaa. Itelle ei ainakaan sanottu mittää, vaikka putki vaihdettu turbolta asti omavalmisteiseen..

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 22.9.2008 16:15

joo sama juttu että ei mullakaan valittanut mitään katsastus mies vaikka putki on vaihettu alusta saakka kokonaan isompaan, päästöistä pääs ihan kevyesti läpi :)

Teekoo00
-
Viestit: 117
Liittynyt: 21.2.2007 21:33

ViestiKirjoittaja Teekoo00 » 22.9.2008 19:33

hyvä että asia on näin =)

Parkker
-
Viestit: 312
Liittynyt: 20.9.2003 12:30

ViestiKirjoittaja Parkker » 24.9.2008 11:41

tuubias: Onko sulla vielä katalysaattori paikoillaan, jos on niin mikä? Ja onko ollut ongelmia vikakoodien kanssa?

tuubiaas
-
Viestit: 158
Liittynyt: 4.3.2007 23:56

ViestiKirjoittaja tuubiaas » 24.9.2008 15:38

siis mulla on kisa katti kiinni, vikakoodien kanssa ei oo kyllä ollu ongelmia ollenkaan :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.9.2008 15:50

Kuinka helposti noi vapaasti virtaavat über-metalli-katalysaattorit menee päästömittauksesta läpi? Vai näkyykö päästöissä ollenkaan?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa