Kyseessä n. 300tkm ajettu 1998 vuosimallin vw polo sdi, omassa käytössä auto ollut n. 25tkm ja "alusta" asti auto oli todella tehottoman oloinen, aivan kuin jollakin "nilkutusohjelmalla".
käyntiin moottori lähtee todella helposti, mutta n. käynnistettäessä lämmin moottori kierrokset käyvät n. 1500-1700 vaikkei kaasupolkimeen edes koskisi.
ajoitukset tarkistin jakohinhnan vaihdon yhteydessä ja olivat kohdallaan, suunnilleen kaikki liittimet ja liitokset olen käynyt läpi...
auto kuitenkin on toiminut myös normaalisti minulla, erään n. 600km matkan jälkeen se alkoi kuin itsestään toimimaan (vaikkei sdi mikään raketti olekaan, oli ero todella merkittävä tähän tehottomaan olotilaan verrattuna) ja auto toimi moitteetta jopa n.10 tkm enkä sen enempää murehtinut vikaa, kunnes viime viikolla oli paluu arkeen. Tehot kadoksissa ja kierrokset käyvät siellä 1500-1700 käynnistettäessä lämmin moottori (tätä siis ei esiintynyt kun auto toimi sen 10tkm)
olen jakohihnan lisäksi vaihtanut ilmansuodattimen, pa-suodattimen, pakoputkiston, yms... minkään kuitenkaan vaikuttamatta millään tavalla oikeastaan mihinkään.
polo sdi -98 tehoton
Valvoja: ffp jäsenet
vikakoodeja ei ole nyt luettu, silloin aikaisemmin kun oli sama vika ei ollut mitään koodeja. Tosin silloinkaan en itse ollut paikalla kun ne luettiin, samalla kun airbagin koodit nollattiin etten ihan varma voi olla oliko jotain näkyvissä...
auto seisoi n. vuoden ulkona käyttämättä ennen kuin siirtyi omistukseeni ja aivan valtavasti kaikenlaista sähköhäikkää tuo seisominen (tai jokin muu) sai aikaiseksi. Valokatkaisin suli, pyyhkimet toimii miten sattuu, airbag, yms hapettumaa pääsääntöisesti. Jotenkin vain ajattelin että tuo moottorin käytös olisi samoja peruja, mutta pitänee se sammutussolenoidi uusia/putsata jos se vaikka auttaisi.
mitään nykimistä ei esiinny missään tilanteessa, vain tehonpuutetta...
auto seisoi n. vuoden ulkona käyttämättä ennen kuin siirtyi omistukseeni ja aivan valtavasti kaikenlaista sähköhäikkää tuo seisominen (tai jokin muu) sai aikaiseksi. Valokatkaisin suli, pyyhkimet toimii miten sattuu, airbag, yms hapettumaa pääsääntöisesti. Jotenkin vain ajattelin että tuo moottorin käytös olisi samoja peruja, mutta pitänee se sammutussolenoidi uusia/putsata jos se vaikka auttaisi.
mitään nykimistä ei esiinny missään tilanteessa, vain tehonpuutetta...
"mitään nykimistä ei esiinny missään tilanteessa, vain tehonpuutetta..."
tuo johtuu ainoastaan SDi:stä ;)
onkos moottorin lämpötila-anturi vaihettu?
jos ei niin se vois tuottaa halutun tuloksen.... sen hinta on jonkin verran alle 30€
ja on muistaakseni sielä kannen päässä kuskin puolella missä on vesiletkut.
tuo johtuu ainoastaan SDi:stä ;)
onkos moottorin lämpötila-anturi vaihettu?
jos ei niin se vois tuottaa halutun tuloksen.... sen hinta on jonkin verran alle 30€
ja on muistaakseni sielä kannen päässä kuskin puolella missä on vesiletkut.
Vai sdi:stä johtuva ominaisuus, no voi hyvinkin olla, mutta ajaa polo asiansa vallan mainiosti kauppakassina/vaimon työmatkapelinä.
en saanut sammutussolenoidia pois, oli joku jo ennestään sitä koittanut irroittaa ja vääntänyt kulmat siihen kuntoon, että pitää ottaa pumpusta kansi pois ja koittaa hylsyllä vääntää...
"onkos moottorin lämpötila-anturi vaihettu? "
lämpötila-anturia epäilin itsekin ja eilen piti mittailla vastukset kylmänä/kuumana, mutta käyttäessäni autoa lämpimäksi piti moottori joutokäynnillä pari "trötäystä" ja tämän jälkeen aikoi jälleen toimia normaalisti (kaikki tehot siis taas tallella)
pitänee jatkaa ihmettelyä kun vika seuraavaksi ilmenee...
en saanut sammutussolenoidia pois, oli joku jo ennestään sitä koittanut irroittaa ja vääntänyt kulmat siihen kuntoon, että pitää ottaa pumpusta kansi pois ja koittaa hylsyllä vääntää...
"onkos moottorin lämpötila-anturi vaihettu? "
lämpötila-anturia epäilin itsekin ja eilen piti mittailla vastukset kylmänä/kuumana, mutta käyttäessäni autoa lämpimäksi piti moottori joutokäynnillä pari "trötäystä" ja tämän jälkeen aikoi jälleen toimia normaalisti (kaikki tehot siis taas tallella)
pitänee jatkaa ihmettelyä kun vika seuraavaksi ilmenee...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa