Viikko takaperin yritin kysellä Golffin vikaa mutta vastauksia ei oikein tullut.
Eli oireet on että joskus käynnistettäessä ei lähde käyntiin, vaan vain "pörähtää". Eli siis vika ajonestossa. Lähtee kyllä sitten toisella tai viimeistään pari kertaa myöhemmin käyntiin.
Mutta kun sitten ajossakin tekee sitä että sammuu kuin "puukosta" eli varoittamatta sammuu. Saattaa lähteää pienen katkon jälkeen heti käyntiin ihan vauhdissa, mutta joskus täytyy pysähtyä muutaman kerran starttaamaan. Missään vaiheessa ei vilkuttele mitään ajonestovaloja tms...
Virtalukonpohja on vaihdettu. Eli mikä on vikana kun kahdella avaimella tekee samaa. Lukupuolako?? En vain oikein tiedä voiko ajonesto lyödä päälle muutamaksi sekunniksi kesken ajon. Kertokaahan joku voiko se näin tehdä...??
Golf gti -99 temppuilee, ajonestoko?? (nyt koodit luettu)
Valvoja: ffp jäsenet
Golf gti -99 temppuilee, ajonestoko?? (nyt koodit luettu)
Viimeksi muokannut keht, 3.6.2008 11:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei pitäisi ainakaan mun käsittääkseni ajoneston sammuttaa autoa keskenajon, vaan korkeintaan startatessa, ja yleensä jättää ajoneston valon mittaristoon palamaan, ja ainakin vikakoodin. Tosin omassa a3 oli ajonesto paskana eli mittaristo vaidettiin, eikä se jättänyt mittaristoon mitään valoja, vikakoodin kylläkin..
Mutta niinkuin mak383 sanoikin, vikakoodit lukoon, ja virtalukonpohja vois olla tietty yksi aika varteenotettava vaihtoehto.
Mutta niinkuin mak383 sanoikin, vikakoodit lukoon, ja virtalukonpohja vois olla tietty yksi aika varteenotettava vaihtoehto.
Niin kuin tuossa kirjoitin on se virtalukonpohja tällä viikolla vaihdettu. Ne vikakoodit on kyllä ollut tarkoitus luetuttaa, mutta kun tuo huolto on noin 50 kilometrin päässä. Ei siis ole vielä ehtinyt.
Mitään valoja se ei kojetauluun jätä ja tiedän että startatessa oireet viittaa täysin ajonestoon. Tiedän sen kun Polossani on ollut aikoinaan toinen avain rikki. Tässä vaan mietityttää se kun kesken ajon sammuu...
Mitään valoja se ei kojetauluun jätä ja tiedän että startatessa oireet viittaa täysin ajonestoon. Tiedän sen kun Polossani on ollut aikoinaan toinen avain rikki. Tässä vaan mietityttää se kun kesken ajon sammuu...
Koodit on nyt yritetty lukea. Eli itse luettiin ja niitähän piisasi. Tuntui että ihan kaikki oli rikki! :)
No mutta yritettiin sitten ensin nollailla kun vikoja oli niin paljon. Sitten auto käyntiin ja hetki käyttöä, eikä mitään koodeja. Sit uudelleen käyntiin ja minuutin kun oli käynyt, niin otti ja sammui taas. Koodit tuli kaikista neljästä ruiskusuuttimista. Eli ensimmäinen oli 01249 jne.
No mitäpä tuo nyt sitten kertoo. Sanokaas te jotka paremmin tiedätte...??
No mutta yritettiin sitten ensin nollailla kun vikoja oli niin paljon. Sitten auto käyntiin ja hetki käyttöä, eikä mitään koodeja. Sit uudelleen käyntiin ja minuutin kun oli käynyt, niin otti ja sammui taas. Koodit tuli kaikista neljästä ruiskusuuttimista. Eli ensimmäinen oli 01249 jne.
No mitäpä tuo nyt sitten kertoo. Sanokaas te jotka paremmin tiedätte...??
Suuttimista?
Tarkasta kaikki lämpötila- ja kierroslukuanturit myös. Joskus nuo anturit aiheuttaa jos jonkinnäköisiä ihmeellisiä vikoja 1.8T-koneissa.
Mutta ekana katsoisin, että kaikki sulakkeet ja releet ovat ehjät/kunnolla paikallaan. Sitten suuttimien johtosarjan tutkintaan. Onko hapettumia liittimissä, katkoksia johdoissa jne. Mittaa myös suuttimet (resistanssi).
Mutta melkein voisin lyödä vetoa jonkin anturivian puolesta...
Tarkasta kaikki lämpötila- ja kierroslukuanturit myös. Joskus nuo anturit aiheuttaa jos jonkinnäköisiä ihmeellisiä vikoja 1.8T-koneissa.
Mutta ekana katsoisin, että kaikki sulakkeet ja releet ovat ehjät/kunnolla paikallaan. Sitten suuttimien johtosarjan tutkintaan. Onko hapettumia liittimissä, katkoksia johdoissa jne. Mittaa myös suuttimet (resistanssi).
Mutta melkein voisin lyödä vetoa jonkin anturivian puolesta...
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa