Kr-kone syö 25l/100km bensaa!!!
Valvoja: ffp jäsenet
Kr-kone syö 25l/100km bensaa!!!
Joo en löytäny tällästä topiccii niin laitoin sitten uuden.
Eli ongelma on tää golffi syö normaalis ajos 25l satasel, voisko joku kertoo miten se on mahollista? bensaa ei kuitenkaan vuoda mistään ja kaikki pitäis olla kunnossa...
Kun otin automaattiryypyn-sulakkeen pois niin kulutus pieneni kolme litraa... eli jos jollakin on kokemuksia tälläisesta niin, ois kiva jos sais apua!!
voiko olla että ajotietokoneen anturi on paskana vaan tai jtn?
Eli ongelma on tää golffi syö normaalis ajos 25l satasel, voisko joku kertoo miten se on mahollista? bensaa ei kuitenkaan vuoda mistään ja kaikki pitäis olla kunnossa...
Kun otin automaattiryypyn-sulakkeen pois niin kulutus pieneni kolme litraa... eli jos jollakin on kokemuksia tälläisesta niin, ois kiva jos sais apua!!
voiko olla että ajotietokoneen anturi on paskana vaan tai jtn?
-
- -
- Viesti:
Ohjauspaineensäädin saa virtansa bensapumpun releeltä/sulakkeelta, jos siis joku ei ole tehnyt mitään omia virityksiä.
Ryyppysuuttimen vuotamisen voita tarkastaa ottamalla sen irti ja laittamalla pumpun pyörimään hyppyjohdolla.
Jos tuo bensamäärä on mennyt oikeasti koneen läpi kannttaa myös tarkastaa ettei sitä ole jo öljyjen seassa.
Ryyppysuuttimen vuotamisen voita tarkastaa ottamalla sen irti ja laittamalla pumpun pyörimään hyppyjohdolla.
Jos tuo bensamäärä on mennyt oikeasti koneen läpi kannttaa myös tarkastaa ettei sitä ole jo öljyjen seassa.
ei ole muita ongelmia.... Kattelin tossa sitä bensankulutus tarkemmin ja totesin ettei syö kuin 11L ja ajo oli sillaista kaupunkiajon ja rääpimisen sekoitusta. Eli selkeesti mulla on vuoto jossan alipaine letkussa... Voiko olla että jos on sen ison ilmanottoputken mikä tulee sieltä ilmanputsarilta ja siitä lähtevän letkun siis sen joka menee apuilmaventtiilille niin välinen liitos vuotaa niin sekottaako se sen ajotietokoneen?
Tänään tuli uuskin ongelma: kun laittaa pitkät päälle kaikki valot sammuu?
Tänään tuli uuskin ongelma: kun laittaa pitkät päälle kaikki valot sammuu?
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
6 litraan maantiellä pääsin itekkin omalla vastaavalla aikoinaan, oli vielä vähän rimmailtu. Varmasti tikissä ja säädöissään kun oli kone hiljan remontoitu.
En näe syytä miksei pääsisi noinkin vähällä, kun tuolla koneella mk2 muutenkin jo lentää niin eipä se kevyellä kaasujalalla kovin paljoa kuormitu.
En näe syytä miksei pääsisi noinkin vähällä, kun tuolla koneella mk2 muutenkin jo lentää niin eipä se kevyellä kaasujalalla kovin paljoa kuormitu.
2Y:llä, ja talvella matka-ajossa eli nopeus 80-90km/h. 15" 185-55 renkailla. Todella sievästi saa tosin ajaa että pääsee noihin lukemiin, ja siinä on työmaata kun eihän noilla jaksa mitään kävelyvauhtia ajella. Paljoa ei tarvinu polkaista niin kyllä sitä soppaa meni lähemmäs kymmenen litraa..
E: ei se tuo talvi aina tarkoita sitä -35 asteen pakkasta ;)
E: ei se tuo talvi aina tarkoita sitä -35 asteen pakkasta ;)
Viimeksi muokannut Jak3, 18.3.2008 12:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vielä tosta ajotietokoneesta, nii meikäläisellä se taitaa näyttää oikee vaan kellon aikaa ja lämpötilaa :D
Kulutus ei oo koskaan käyny alle kympin. Keskinopeus jumittaa. Jos on vartti-tankki pensaa, kone saattaa näyttää että sillä määrällä ajelee 800km, vaikkei täyellä tankillakaan pääse nii pitkälle :D
Ei nuo minua haittaa, mutta kiinnostas tietää oikeet lukemat. Mitenhä se nui sekoilee?!
Kulutus ei oo koskaan käyny alle kympin. Keskinopeus jumittaa. Jos on vartti-tankki pensaa, kone saattaa näyttää että sillä määrällä ajelee 800km, vaikkei täyellä tankillakaan pääse nii pitkälle :D
Ei nuo minua haittaa, mutta kiinnostas tietää oikeet lukemat. Mitenhä se nui sekoilee?!
Uudemmasta 16V:stä:
Itellä vie kans Golffi (ABF) koneel semmoset 11-12ltr kaupunkiajol vaikka kuinka yrittää ajaa nätisti ja matka-ajos oon päässy n.yheksään, vähän mietityttää itelki tuo kulutus mut onko se normaalia??
Semosen oon huomannu et aamusta ku töihin lähtee ja panee tupakiksi niin haisee bensa niin et tuntuu et koko auto pamahtaa kohta kiilusta:) mut kyselin tuosta niin bensatankin huohotin voi olla tukossa?
Itellä vie kans Golffi (ABF) koneel semmoset 11-12ltr kaupunkiajol vaikka kuinka yrittää ajaa nätisti ja matka-ajos oon päässy n.yheksään, vähän mietityttää itelki tuo kulutus mut onko se normaalia??
Semosen oon huomannu et aamusta ku töihin lähtee ja panee tupakiksi niin haisee bensa niin et tuntuu et koko auto pamahtaa kohta kiilusta:) mut kyselin tuosta niin bensatankin huohotin voi olla tukossa?
-
- -
-
- -
60km/h per100km saattaa olla sopiva vauhti noihin kuutosen lukemiin, ei sitte kirveelläkään normi maantienopeuksin!
Itellä vie maantiellä parhaillaan sen 8.0l/100km ja tuohonki saa kaasua painella pikkuvarpaan kynnellä!
Kaupungissa en oo edes mittaillu! Kaiken se syö mitä tankkiin laittaa!
Vähän kimurantti ongelma! Paha mennä äkkiseltään sanomaan vikaa. Ei muutaku pikkuhiljaa kaikki uusiks! =)
Moottorijarrutuksella ei ole polttoaineensyötön kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan K-Jetronicista! K-Jetronic on jatkuvaruiskutteinen, eikä näinollen katkaise polttoaineen syöttöä moottorijarrutuksella.
Itellä vie maantiellä parhaillaan sen 8.0l/100km ja tuohonki saa kaasua painella pikkuvarpaan kynnellä!
Kaupungissa en oo edes mittaillu! Kaiken se syö mitä tankkiin laittaa!
Vähän kimurantti ongelma! Paha mennä äkkiseltään sanomaan vikaa. Ei muutaku pikkuhiljaa kaikki uusiks! =)
Ite oon päässy 5,8l/100km Ajotietokeneen mukaan matka ajussa ja näin talvella vielä...=)
Mutta siihen saa ajaa jo tosi rauhallisesti ja paljon rullata moottori jarrutuksella.
Moottorijarrutuksella ei ole polttoaineensyötön kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan K-Jetronicista! K-Jetronic on jatkuvaruiskutteinen, eikä näinollen katkaise polttoaineen syöttöä moottorijarrutuksella.
-
- -
- Viesti:
Eikös siellä oo se joku ohitusventtiili joka estää ilmamäärämittarin lautasta nousemasta moottorijarrutuksessa?Moottorijarrutuksella ei ole polttoaineensyötön kanssa mitään tekemistä, kun puhutaan K-Jetronicista! K-Jetronic on jatkuvaruiskutteinen, eikä näinollen katkaise polttoaineen syöttöä moottorijarrutuksella.
Arvaus on että mulla sellanen toimii yli 1500 kierroksen kun moottorijarrutuksessa siinä kohtaa tuntuu aina ihan pieni nykäys...
-
- -
- Viesti:
-
- -
-
- -
- Viesti:
-
- -
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”