Moi, isolla pykälällä vedättäessä oli pientä ravistusta ja vag-com näytti idle correction arvoissa pientä eroa eri suutinten välillä. Muistaakseni pari oli -0.4, yksi oli +0.2 ja yksi +0.8. Ikäänkuin yksi tai jopa kaksi suutinta olisi hieman tukossa. Käytin jotain dieselin suuttimia puhdistavaa mömmöä polttoaineen seassa ja ravistus on ainakin vähentynyt, jollei jopa kadonnut.
Mittarissa on yli 130kkm, joten mielessä kävi että jos uudet suuttimet vaihdattaisi. Vaikka eculle on annettu tunefood.comin chip data, niin mielessä ei ole paljon suuremmat suuttimet. Nyt joissain kiihdytyksissä (varsinkin ykösellä) on peilistä näkynyt hivenen tummaa savua. Saattaapi johtua suuttimien mahdollisesta tukkeumasta.
Enivei, haeskelen vaihtoehtoja karvan verran isommin virtaavista suuttimista, kiinnostaa myös pienemmillä mutta useammilla rei'illä toteutetut suuttimet. Eli karvan verran lisätehoa ei haittaa (turbo tuo varmasti myös omat rajoitteensa), mutta pääpaino on sillä ettei savutus lisäänny ja kulutus (matka-ajossa) ei nouse huomattavasti. Chippauksella en muuten huomannut kulutuksessa muutoksia, vaikka ennen/jälkeen testit kelloa vastaan kiihdyttäessä vei ajasta n. 20% (4 vaihde 60km/h -> 4.5kRPM)...
Selvennykset mahdollisista suuttimista ja kokemuksista otetaan ilolla vastaan.
1.9tdi uudet nozzlet?
Valvoja: ffp jäsenet
Huolto ohjelmassa näyttää olevan aika paljon noita kirjainkoodeja, mutta olettaisin että ASZ on moottorin koodi.
Tuon chippauksen jälkeen ajoin kuitenkin useamman tuhat kilometriä ilman ongelmia. Nuo nykimiset tuli ehkä tuhat kilsaa sen jälkeen kun auton ollessa lainassa menovesi loppui kesken ehkä parikytä metriä ennen mittaria, lainaaja koki aiheelliseksi pyörittää startilla mittarille. Oletin että ehkä tyystin tyhjillä käytyään on jotain sontaa irronnut jostain ja päätynyt suuttimiin... Ehkä tuo ei liity tuohon ollenkaan. Nyt kuitenkin kokeilin tuota kutosella vedättämistä taas, eikä ravistamista ollut juurikaan. Ei varmaan olis edes huomannut, jos sitä ei varta vasten etsisi...
Tuon chippauksen jälkeen ajoin kuitenkin useamman tuhat kilometriä ilman ongelmia. Nuo nykimiset tuli ehkä tuhat kilsaa sen jälkeen kun auton ollessa lainassa menovesi loppui kesken ehkä parikytä metriä ennen mittaria, lainaaja koki aiheelliseksi pyörittää startilla mittarille. Oletin että ehkä tyystin tyhjillä käytyään on jotain sontaa irronnut jostain ja päätynyt suuttimiin... Ehkä tuo ei liity tuohon ollenkaan. Nyt kuitenkin kokeilin tuota kutosella vedättämistä taas, eikä ravistamista ollut juurikaan. Ei varmaan olis edes huomannut, jos sitä ei varta vasten etsisi...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa