Auttakaa tietämätöntä..
Eli siis, vika ilmeni kaupunkiajossa sillä tavalla, että lämpövalo alkoi vilkkumaan. Kuitenkaan lämpömittari ei ollut milliäkään yli puolenvälin ja sitten auto vaan yksinkertaisesti sammui nykimisen jälkeen. Sitten kun yritti käynnistää uudestaan ei tullut virtaa ollenkaan, eikä starttimoottori sanonut mitään, kuitenkin stereoihin ja valoihin tuli virta. Hetken jäähdyttelyn jälkeen auto käynnistyi kuin unelma ja matkaa saattoi jatkaa. Noin viiden kilometrin jälkeen auto sammui samalla tavalla ja sama kuvio toistui ja kävin jopa varmuuden vuoksi tankkaamassa. Avasin tankinkorkin ihan siltä varalta, että vikaa olisi jossain huohottimessa tai muussa, mutta eipä se asiaa muuttanut ja pienen matkan jälkeen Saksan lahja sammui jälleen. Kaverin isä soitettiin apuun hinausta varten ja kokeilin liikkellelähdön jälkeen piruuttani startata ja niinpä se taas lähti käyntiin ja päästiin kaverin pihaan asti. N. puolen tunnin odottelun jälkeen lähdin liikkeelle ja vajaan kilometrin ajon jälkeen auto jälleen sammui, eikä virtaa tullut ollenkaan (paitsi edelleen valoihin ja stereoihin).
Itse olen ajatellut, että vika saattaa löytyä sulakekeskuksen päällä olevista töpseleistä, eli jos siellä on jonkin sortin kosketushäiriö löystymisen seurauksena, mikä on todennäköinen kun Vaasan mukulakivikaduilla on tullut ajettua. Tällä hetkellä en kuitenkaan pääse sinne käsiksi. Täytyy tunnustaa, että olen aivan hukassa tämän vehkeen kanssa ja lisättäköön, että en tiedä autoista järin paljoa.
Kaikenlaiset avut ja vinkit olisivat todella arvokkaita tässä tilanteessa. Kiitos jo etukäteen!
Golf II -89 1.6 vittuilee
Valvoja: ffp jäsenet
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”