TDI (AVF) Turbon jumitus?

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Roolf
-
Viestit: 12
Liittynyt: 17.10.2006 13:36

TDI (AVF) Turbon jumitus?

ViestiKirjoittaja Roolf » 28.5.2008 17:19

Kuinka nopeasti turbon säätövivun kuuluu liikkua? Ajotuntuman mukaan aivan kuin etenkin kylmänä paineet ei lähtisi nousemaan, eli kaasua polkiessa kierrokset nousee tosi vaikeasti ja vähän, sitten kun pitää muutaman sekunnin pohjassa, auto ryntää lopuksi. Samaten kaasun löysätessä tuntuu kuin "kaasuvaijeri" juuttuisi. Kierrosten noston ongelma poistuu yleensä koneen lämmitessä.

VNT-vipu liikkuu ääriasennosta toiseen noin sekunnissa, kun alipaineletkua kiinnittää/irrottaa turbolta.

Onkohan vipu jumissa, säätöventtiili tuli jo aiemmin vaihdettua, ja siitä oli silloin olevinaan hyötyä? Minkähän verran järjestelmässä tulee olla alipainetta normaalisti?

Kiitokset etukäteen jos valaisevia kommentteja saadaan.

Turbon puhdistusoperaatio vaikuttaa työläältä, ja onko siitä edes hyötyä pidemmäksi aikaa.

VAG-COM logia löytyy pyynti-ja saantipaineista, jos joku siitä osaa päätellä.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 29.5.2008 19:41

Kyllä se jousen voimasta samantien pitäisi mennä ääriasennosta toiseen, eli onhan siellä sitten jotain mujua välissä, mutta jos kuitenkin liikkuu niin eihän se jumissa silloin tietenkään ole.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa