korkea kulutus g60

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

korkea kulutus g60

ViestiKirjoittaja mok » 27.5.2008 18:00

Elikkä corrado g60 -90 kuluttaa yli 20l/100km ja nykii tasakaasulla. Ajotietokone näyttää normaalia lukemaa 7-8l.
Päästöt on mitä on, mutta kun otettiin sinisen lämpötila anturin liitin irti, päästöt tulivat normaaleiksi ja käyntikin paranee.
-Sininen anturi vaihdettu
-Uutta lambdaa koitettu, alkoi yskimään imusarjaan aina välillä ja kulutus pysyi korkeana
-Alipaine letkut tarkistettu eikä vuotoja ollut
Mitä kannataisi seuraavaksi koittaa?

Sammy86
-
Viestit: 45
Liittynyt: 21.5.2008 10:50

ViestiKirjoittaja Sammy86 » 28.5.2008 9:37

lamadan pitää sitten lämmetä ennen ku se näyttää oikein, eli kierroksia tai kovaa ajoa. Itellä kerran bemariin vaihdettiin lamda ja sen sai laittaaa keittämään ennen ku tuli kunnon päästö arvot. rajansa kyllä kaikella..kannattaa koittaa jos auttaa..

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.5.2008 13:18

G60:ssä on lämmitettävä lambda, alkaa korjaamaan seosta muutaman sekunnin virtojen päälläolon jälkeen.

Mittaappa huviksesi sen sinisen anturin vastus... Ja että muuttuuko lämmittämällä.

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 28.5.2008 21:40

Mittasin sinisen anturin ja kun käsissä lämmitteli sitä, alkoi vastus pienenemään. Vaihdoin lambdan, ei ainakaan viellä alkanut yskimään. Vielläkin tulee mustaa putkesta ja bensaa menee.. Jälleen kun otin sinisen anturin liittimen irti käynti parani eikä myöskään savuttanut.
Mittasin myös ne pienet anturit jotka mittaa onko kaasu pohjassa tai tyhjäkäynnillä ja ne olivat myös kunnossa.

Kaikki vihjeet ovat tervetulleita!!!

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 28.5.2008 22:49

Oliskos mahdollista et joku suuttimista olis sökö? Jos vaikka joku niistä kusis läpittensä? Kun eikös ajotietokone laske kulutusksen siitä suuttimien aukioloajasta, niin ajotietokone näyttäs oikein vaikka bensaa menis koko ajan läpi suuttimesta? Näin mää järkeilin, mut tiä sitten...

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 28.5.2008 23:00

Seuraavaksi tsekkaisin bensanpaineensäätimen kalvon ja polttoaineen paluulinjan tukosten varalta.

Sitten suuttimet -> suutintukki irti, suuttimet tukissa paikallaan. Sitten käyttää sytytysvirtoja päällä muutamaan otteeseen, että bensapumppu pumppaa linjaan paineen ja sittenhän sen näkee silmällä, vuotaako suuttimet. Puolan johto irti ja startilla koneetta muutama kierros ympäri, niin näkee suuttimien sumutuksenkin, jos siinä on jotain hämärää. Sumutuksen pitäisi olla tasaista sumua, ei mitään eturauhasvaivaisen 65v papan ruikkimista.

Sytytyksessäkin taitaa olla jotain hämärää, koska sytkän pitäisi mennä ainakin joutokäynnillä ollessa ihan metsään, kun sen sinisen anturin nappaa irti -> hädin tuskin käy tai jopa sammuu, jos ja kun kaikki on kohdallaan.

Pahasti alkaa kuulostaa boksivialta, jos bensanpaineen säädin ja suuttimetkin on ehjät...

Koitappa, vaikuttaako CO-potentiometrin/imuilman lämpöanturin johdon irti nappaaminen mitään. Eli se anturi ahtoputkessa, lähellä ABS-yksikköä/paisuntasäiliötä. ÄLÄ kuitenkaan mene ruuvailemaan sitä ruuvia ko. anturissa, jos kone on kerta toiminut aiemmin ihan ok. Todennäköisesti vain pahentaa tilannetta.

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 29.5.2008 10:10

Kun eikös ajotietokone laske kulutusksen siitä suuttimien aukioloajasta

Taitaa Corrado-aikakaudella laskea kulutuksen vielä imusarjan paineesta. Mittaristoonhan tulee paineletku?

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 29.5.2008 10:51

Mulla on sellainen käsitys, että se mittariston paineletku olisi vain ja ainoastaan ajotietokoneen ahtopainemittaria varten. Se ahtopaineen näyttöhän löytyy sieltä kikkailemalla...

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.5.2008 11:25

Kulutusmittari toimii nopeuden/kierrosluvun/imusarjan paineen funktiona, ei tule mistään ecu:lta. Bensapumpun G60 koneisissa saa näppärästi päälle maadoittamalla lämpötila-anturin mikä aktivoi jälkijäähdytyksen, sijaitsee siinä imusarjan päällä.

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 29.5.2008 17:08

Koitappa, vaikuttaako CO-potentiometrin/imuilman lämpöanturin johdon irti nappaaminen mitään. Eli se anturi ahtoputkessa, lähellä ABS-yksikköä/paisuntasäiliötä. ÄLÄ kuitenkaan mene ruuvailemaan sitä ruuvia ko. anturissa, jos kone on kerta toiminut aiemmin ihan ok. Todennäköisesti vain pahentaa tilannetta.



Otin anturista piuhan irti eikä vaikuttanut käyntiin, mites teillä? Suuttimissa en usko vian olevan koska kun sen lämpöanturin piuhan ottaa irti niin kulutus on kohdillas, et kulutushan olisi koko ajan suuri jos suuttimet vuotaisi..? Bensan paluuputki ei ollut tukossa. Onko tuo bensanpaineen säädin se musta mötikkä vasemmalla puolella johon menee alipaineletkuja? Jos on niin siinä oli ainakin kalvo kunnossa.

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 2.6.2008 18:43

Mistäs tommosen uuden boxin sit saa ja minkän hintanen mahtaa olla? Voiko jossain liikkeessä mittauttaa sen toimivuuden? Koitin vakio lastullakin tänään mutta ei ollut vaikutusta...

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 10.6.2008 15:12

Kuuluuko nakutusanturin liittimestä tulla jotain arvoja kun auto ei ole käynnissä?

VilleP
-
Viestit: 315
Liittynyt: 24.7.2003 23:14

ViestiKirjoittaja VilleP » 11.6.2008 13:49

Ei kuulu.

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 11.6.2008 20:46

Ahtopaineet on tipahtanut myös 0.4-0.6.. Voisikohan liittyä tuohon kulutukseen jotenkin? Sitten ainavälillä nostaa iloisesti 1.1 asti..?!

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 27.6.2008 18:30

Kaikkea on kokeiltu eikä vielläkään käy niinkuin pitäisi, mut tänään kun jälleen mittailin maadoituksia niin akun - navan ja lohkon välillä on 5-13 ohmia riippuen onko virrat päällä vai ei. Rungon ja - navan välillä on 12 ohmia. Kiinnitin erillisen paksun maadoituskaapelin lohkoon ja runkoon mutta ei vaikuttanut käyntiin. Kun apu maat oli kiinni näytti mittari vieläkin lohkon ja - navan välillä olevan 2 ohm?? Fantin pinni nro 19 näyttää olevan 6-7ohmia, muut maat näyttävät 0-0.1. Laitoin suoraan akulta siihen johdon mutta auto alkoi röpeltämään oikein kunnolla..
Varmaan seuraavaksi kannattaa uusia kaikki maat? Eli kysymys kuuluu että mistä kaikkialta niitä tärkeitä maita löydän..? Ainakin rungon,lohko/vaihdelaatikko?, sulakerasian yläpuolella mut vieläkö josain piilossa?
Pitää vielä koittaa toisella mittarilla mut en usko että asia muuttuu kun kyseessä on fluken uusi mittari joka ei ollut halvimmasta päästä.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 27.6.2008 19:14

Aina siellä hieman resistanssia on, ei kuulosta kovin pahalta nuo. Mittaapa, onko moottorin ja auton rungon välillä jännite-eroa.

Onko ajoitus tarkistettu?

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 27.6.2008 23:05

ajoitusta ei ole mitattu eikä ole itellä lamppuakaan, vien ens viikol mitattavaksi sen. Mitäs virkaa tolla aktiivihiilisuodattimella on ja voiko sen ottaa pois? Mittaan huomenna ne jännite erot..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.6.2008 0:00

Eikös se ole liity jotenkin noihin vähäpäästöisyys juttuihin. Ite sen heitin kuikkaan ku ei ole vähäpäästöinen eikä mitään muutakaan.

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 28.6.2008 13:02

Joo se hiilisäiliö keräilee vaa bensahuuruja. Pakollinen varuste vähäpäästöisissä...

Mites toi johtojen kunto yleensä? Itselläni oli lamdan johto halkeillu monesta kohtaa koko matkalla, samoin kuin moni muukin johto mikä on ollu lähellä kuumia paikkoja.

Mutta käy eka säätää sytytys. Sininen anturi vaikuttaa sytytyksen ennakon säätöön joten se viittailis siihen. Voit kyllä kokeilla ostaa uuden anturinkin, ei se maksa kun jotain ~10e..

mok
-
Viestit: 17
Liittynyt: 27.5.2008 17:29

ViestiKirjoittaja mok » 28.6.2008 17:13

Moottorin ja rungon välillä ei ollut jännite eroa. Kai vois itsekkin repäistä sen suodattimen pois kun ei ole merkitty vähäpäästöiseksi. Sinisen anturin tosiaan vaihdoin uuteen mutta ei ollut vaikutusta. Tarvike lambda on paikallaan et pitäisiko hommata alkuperäinen? Johdot on kaikki tarkistettu..
Pitää se ennakko käydä säätää kohdalleen.. Säädätänkö ennakkoa 6 vai 16 astetta? Luin jostain että lastulla ja pienemmällä ahdinpyörällä pitää säätää enemmän kuin vakiona..? Uskaltaisko sitä mennä itse pyörittelemään ilman lamppua jos vaikka käyti paranis..?

Juvonen
-
Viestit: 1694
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 29.6.2008 12:03

Sitä 16 astetta käytetää lähinää lisäheppojen saamiseksi. Toimii osassa lastuista, osassa lastuja on sytkä karttaa jo rukattu niin että toi toimenpide on tarpeeton.

Sen sytkän saa periaatteessa säädettyä 6 asteeseen ilmankin työkaluja, vauhti pyörästä pitäisi löytyä 0 ja 6ast merkit eli pyörittele vauhtipyörä siihen 6ast kohtaan ja sitten virranjakajasta pitäisi löytyä pikkunen lovi siitä metallirungon päältä, pyörijän pitäisi osoittaa siihen.

Mulla on 50e tarvikelambda kii ja kyllä se päästöistä läpi vei.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa