Terve
Ko. auto ei läpäissyt päästömittausta(savutus), joten olisko mahdollista, että pumpun ajoitus ei ole kohdillaan? Vai olisiko muita mahdollisia syitä näin äkkiseltään. Nokkaremppa on tehty pari kuukautta sitten.
Vagcomilla pystynee ainakin tarkastamaan ajoituksen, mutta pystyykö sillä säätämään sitä? Itse en pääse vagcomilla kuin 1 blockiin, ei löydä muita.
Koitin ettiä haulla, mutta suoraa vastautta en löytänyt.
1z ei läpäissyt päästömittausta
Valvoja: ffp jäsenet
Kakkos- tai kolmosvaihde silmään ja vetelet korkeilla kierroksilla jonkun viiden kilometrin lenkin ja siitä suoraan konttorille. Itse joskus 1Z Passattia katsastaneena sain tuolla kikalla savutuksen alle ykkösen, vaikka se sitä edellisessä katsastuksessa oli jotain kolmosen luokkaa. Autolla ajeli vanhemmat jotka ei sitä todellakaan koskaan kierrättäneet yli 2500 rpm:n...
diesel auto tykkää kun sillä ajetaan ;P pitää antaa välistä vähän kenkää, muuten menee paikat aika pahasti tukkoon.
Muista vuosia taaksempäin kun kaverilla oli 300d mersu joka oli sen äitin käytössä, se kun sillä körryytteli niin pahastihhan se tukkoon meni.
Ratkaisu, otetaan yksi vaihteen siirron vipu pois ja avot, maantieajotkin piti tehdä ilman suurinta vaihdetta ja eikä ollut taas pieneen hetkeen tukossa...
Muista vuosia taaksempäin kun kaverilla oli 300d mersu joka oli sen äitin käytössä, se kun sillä körryytteli niin pahastihhan se tukkoon meni.
Ratkaisu, otetaan yksi vaihteen siirron vipu pois ja avot, maantieajotkin piti tehdä ilman suurinta vaihdetta ja eikä ollut taas pieneen hetkeen tukossa...
Ilmansuodattimen vaihdoin joku aika sitten ja uus oli volsun oma.
Päästö arvoiksi inssi sai vaivoi alle 4 ja tuonkin useammalla yrittämällä. Mikäli arvo on yli 4 on auto välittömästi käyttökiellossa.
Kenkää autolle en tajunnut antaa ennen katsastusta, koska oli ensimmäinen diesel auton katsastus.
Onko tosiaan huudattamalla näin suuri putsaava vaikutus koneeseen?
Mikä muuten on päästömittauksen läpäisy raja?
Päästö arvoiksi inssi sai vaivoi alle 4 ja tuonkin useammalla yrittämällä. Mikäli arvo on yli 4 on auto välittömästi käyttökiellossa.
Kenkää autolle en tajunnut antaa ennen katsastusta, koska oli ensimmäinen diesel auton katsastus.
Onko tosiaan huudattamalla näin suuri putsaava vaikutus koneeseen?
Mikä muuten on päästömittauksen läpäisy raja?
kolme on raja ja ei sillä kenkimisellä mitään vikoja korjata,se vain poistaa olevassa olevaa karstaa koneesta.Siis,tietty se putsauslenkki kannattaa tehdä mut itse epäilen jotain muuta tuossa sun koneessa.vaikkapa joku käynnyt syöttöjä säätämässä itse,ahtovuotoa tai jostain muusta syystä ei ahdot toteudu.Yks aika yleinen syy on että turbo laskee öljyä sen verran läpi ett mittausessa näkyy arvoissa.Tutkimalla selviää.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”