Kohtuuhintaista avarampaa putkea olisi hakusessa, katista taaksepäin. Ja mielellään ilman takavaimentajan ränniputken kokoisia ulostuloputkia. Löydetyt vaihtoehdot tällä hetkellä on:
http://www.simons.se/Katalog/VW/VW_Golf ... xhaust.htm
ja tuolla tuo 041H => tässäki takavaimentajan ulostulot täytyisi modata "näkymättömiksi"
Onko kellään kokemuksia tuosta putkesta?
Ääni ei saisi myöskään paljon kohota alkuperäisestä...
1,9 TDI avarampi pakoputki
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaa tarkastaa että onko sun golffissa Downpipe pienempää putkea mitä katalysaattorilta eteenpäin, joissakin on näin ja tällöin ei ole kauheastikaan hyötyä mistään loppupätkän suurentamisesta.
Tietenkin lukuunottamatta takavaimentimen vaihtoa ja mahdollisten muiden vaimentien karsimista.
Noin 150€ maksaa palikoista alusta loppuun rakennettu putki, joten kannattaa harkita sellaista myös jos vaan kykenee jotain auton alla tekemään.
Tietenkin lukuunottamatta takavaimentimen vaihtoa ja mahdollisten muiden vaimentien karsimista.
Noin 150€ maksaa palikoista alusta loppuun rakennettu putki, joten kannattaa harkita sellaista myös jos vaan kykenee jotain auton alla tekemään.
Mulla on tuo kyseinen putki ja siitä happani se akselin ylityspätkä ja uutta odottelen. Mulla ei tosin oo autossa ku evry mitä sillon tällön käytän, joten en sen kummemmin sano vaikuttaako se mitään. Äänet hieman muuttu murakammaks, en tiiä vastustaako yhtään enempää ainakaan ku vakioputki, ja ei ne ulostulot ole ees suuret tuossa pöntössä.
Kannattaa tarkastaa että onko sun golffissa Downpipe pienempää putkea mitä katalysaattorilta eteenpäin
Yes, mittaan tuon paksuuden kun alle joskus pääsen. Onko DP:n paksuuksista mitään hajua?
Pointti on juuri tuo takavaimentajan korvaaminen avarammalla. Itsellä ei ole a) aikaa b) paikkaa missä voisi tuon homman itse tehdä.
Se selviää mittaamalla, ihan hyväksi havaittu setti ahtimesta riippuen tietenkin on aloittaa putki 3" ja tästä joustopalan jälkeen sitten pienentää 2.5" loppuun asti.
Ääniä saa muutettua kun vielä hieman ennen loppua muuttaa putkikoon astetta pienemmäksi eli 2.25", tällöin ei välttämättä tarvita edes vaimentajaa erikseen.
Mutta kuten on mainittu, niin ahtimesta riippuen ja 1749VB:llä ei hyödy 3" downpipestä varmastikkaan yhtään mitään, joten koko putken voi vääntää sitten 2.5/2.25":sta.
Alkupätkä kannattaa tehdä paksummasta tavarasta, koska siihen kohdistuu suurimmat rasitukset niin mekaanisesti kuin lämmöllisestikkin.
Ääniä saa muutettua kun vielä hieman ennen loppua muuttaa putkikoon astetta pienemmäksi eli 2.25", tällöin ei välttämättä tarvita edes vaimentajaa erikseen.
Mutta kuten on mainittu, niin ahtimesta riippuen ja 1749VB:llä ei hyödy 3" downpipestä varmastikkaan yhtään mitään, joten koko putken voi vääntää sitten 2.5/2.25":sta.
Alkupätkä kannattaa tehdä paksummasta tavarasta, koska siihen kohdistuu suurimmat rasitukset niin mekaanisesti kuin lämmöllisestikkin.
Mahtaako Bora 1,8T:n putki kissalta taakse sopia Golf TDI:n? Takavaimentajan ulostuloputkenkin saisi modattua...
http://en.bsr.se/products/4004112/
http://en.bsr.se/products/4004112/
Putki vaihdettu ja Ruotsin reissu takana (noin 1200 km).
Ensimmäinen selkeä ero on tosiaan tuo turbon herääminen. Originaalilla putkella huomasi hyvin kun vaihtoi vaihdetta isoilla kierroksilla isommalle niin ahtopaineet kesti jonkun aikaa nousta taas ylös. Ärsyttävä ominaisuus. Nyt tuolla avarammalla putkella paineet nousee nopeasti taas ylös. :-)
Ääni ei muuttunut alkuperäisestä yhtään äänekkäämmäksi mikä olikin tarkoitus. Sarjassahan oli mukana myös keskivaimennin.
Takavaimentimen ulostuloputki lähtee nyt ulos vaimentajan alaosasta kun alkuperäisessä se lähtee vaimentajan yläosasta ja näin ollen jää piiloon takahelman taakse. Näin ollen ulostuloputkea ei saa millään piiloon helman taakse. Laitan kuvat tänne kun ehdin.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29r2i+tomppa-vw.html
Ensimmäinen selkeä ero on tosiaan tuo turbon herääminen. Originaalilla putkella huomasi hyvin kun vaihtoi vaihdetta isoilla kierroksilla isommalle niin ahtopaineet kesti jonkun aikaa nousta taas ylös. Ärsyttävä ominaisuus. Nyt tuolla avarammalla putkella paineet nousee nopeasti taas ylös. :-)
Ääni ei muuttunut alkuperäisestä yhtään äänekkäämmäksi mikä olikin tarkoitus. Sarjassahan oli mukana myös keskivaimennin.
Takavaimentimen ulostuloputki lähtee nyt ulos vaimentajan alaosasta kun alkuperäisessä se lähtee vaimentajan yläosasta ja näin ollen jää piiloon takahelman taakse. Näin ollen ulostuloputkea ei saa millään piiloon helman taakse. Laitan kuvat tänne kun ehdin.
http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/29r2i+tomppa-vw.html
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa