Bosion race 783 korjauskerroin

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

Bosion race 783 korjauskerroin

ViestiKirjoittaja rane_69 » 24.5.2008 21:24

Eli pd pasu jossa Bosion race 783:t . Korjauskertoimet -1.5:stä + 1.5:een.Tyhjäkäynnillä on vapinaa. Onko suuttimien perussäädöille tehtävä jotain, suuttimet on asennettu noin 3.tkm:ä sitten.faktatietoa kaivaten.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 24.5.2008 23:09

Oliko suuttimet testattu penkissä vai vaan kasattu ja sitten kädet ristiin? Minä en näistä pumpparien rakentelusta tiedä mutta olen kuullut että ei välttämättä onnistu noin vaan.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 24.5.2008 23:19

penkissä tehty.kyseessä oleva paikka on kuulemma ainuita etelässä joilla on testipenkki
pumppusuuttimille.en tiedä onko tarinaa mutta useampi taho sanoi näin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 25.5.2008 11:39

Väärin ovat hommansa hoitaneet.

Edellyttäen että asennus on tehty oikein. On tullut ainakin yhdet vastaan joissa sama vika, ennen kuin ne oikeasti tehtiin penkissä kuntoon.

Sitten ne ns. pikkuhilut on syytä vaihtaa myös sinne sisälle. Jos jätetään vaihtamatta niin oireet on silloinkin tuon suuntaiset.

Itsellä on aina alle 0,2 tuo korjauskerroin eikä haise tai tärise yhtään.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 25.5.2008 12:03

Jep niin vähän ajattelinkin.Koko homma tehtiin asentamolla alusta loppuun.
Täytyy ottaa maanantaina yhteyttä ko:aan mestaan.Jos pumppusuuttimien käyttö vivun säätö on tehty väärin niin eikö sitten myös arvot ole huonot.(En kyllä tunne tarkkaa
rakennetta miten voima välitetään pumppareille).
Kiitos tiedoista LTR

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 25.5.2008 12:25

Kyllä se säätökin voi olla pielessä, mutta luulisin, että korjaamolla olis ohjeet saatavilla miten heittokellolla ja astelevyllä säädetään nuo(nosto tappiin ja säätöruuvi kiinni, jonka jälkeen 225astetta auki ja lukkoon).

On vaan tullut vastaan näitä yritelmiä. Eräskin passatti kärsi pitkään näistä samoista ongelmista kuin sinä, mutta sitten kun ne oikeasti laitettiin säätöihin ovat pelanneet hienosti.

On se sääli että korjaamoiden "halvalla" tuntihinnalla ei saa edes palvelua.. keikka kusee jos tehdään homma kunnolla. Harmi vaan että pumpparin racekärjet paljastavat lintsaamisen heti ja homma menee uusiksi.

Tämä edellä mainittu ei toki onneksi päde kaikkiin. Neljästä pajasta on tullut aina vaan priimaa ja itse en muita enää käytäkkään.

Jake77
-
Viestit: 187
Liittynyt: 1.7.2004 0:48

ViestiKirjoittaja Jake77 » 26.5.2008 12:53

Mites toi ns. mekaaninen säätö nokalta noille vakiosuuttimille vaikuttaa? Itsellä korjaukset parilla on n. -1..+1 ja toiset pari n. -0,5..+0,5. Kone ravistaa jonkun verran tyhjäkäynnillä.. Esim. kaverilla samanlainen ja käy paljon tasaisemmin..

qosma
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.1.2004 23:53

ViestiKirjoittaja qosma » 26.5.2008 16:51

saako näitä 783 raceja nyt jostain?

Ouwi
-
Viestit: 183
Liittynyt: 22.9.2007 16:36

ViestiKirjoittaja Ouwi » 26.5.2008 20:31

Itseänikin kiinnostaisi kanssa tuo tämän hetkinen saatavuus ja hinta.
Oma savukone olisi muuten valmis mutta nämä on vielä puute listalla. Muutaman paikan kyselin läpi mutta vastaukset oli tyyliin, mitä sää tollasia kyselet..

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 26.5.2008 21:00

Ainakin jenkeistä kermatdi http://www.kermatdi.com/servlet/-strse- ... =bbc474a09
Muistaa vaan verot ,tullit ,yms .päälle.Niin ja tietysti Fratelli Bosio Italy.Italiainen myy mitä vaan
mutta saattaa kestää hieman.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 26.5.2008 22:21

Viimeeksi kun kyselin niin kerma ei suomeen myy.

Kiiltovaunu kuulemma edustaa suomessa, mutta heidän kanssaan ei tarvinnut asioida.

JuzzaP
-
Viestit: 127
Liittynyt: 1.5.2004 11:22
Viesti:

ViestiKirjoittaja JuzzaP » 26.5.2008 23:10

saako näitä 783 raceja nyt jostain?


Leppäveteläisessä pääsin ainakin tuollaiset näkemään, ja irrallaan olivat vielä.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 27.5.2008 9:35

Mites ne savut testerissä noiden jälkee nyt _oikeasti_ on? Meneekö läpi jos tekee vain järkevän ohjelman noiden seuraksi. Ei siis mitään jeesustelua olemassa oleville, kiinnostaa vain itseä josko alkaisi ottamaan voimaa hieman lisää.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 27.5.2008 16:28

Nyt täytyy sanoa että en tiedä kun en ole mitannut vielä.Enkä tiedä muutenkaan onko
automaattiin olemassa pienempi ryntäytys kuin manuaaliin.

LTR
-
Viestit: 823
Liittynyt: 22.9.2004 12:57

ViestiKirjoittaja LTR » 28.5.2008 20:04

Vakiosoftalla ja 3bar mapilla sekä va-ahtimella savuarvo 6+.

Säädettynä, kunnon ahtimella ja maffilla menee heittämällä läpi.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 28.5.2008 20:19

Mitenkäs Allard suuttimet http://www.allardmotorcompany.co.uk/pag ... .asp?ID=94
Ahdin mulla on näköjään pieni että sekin menee vaihtoon.Ilma loppuu täysin kesken.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 7.6.2008 21:44

Menneellä viikolla käyttivät suuttimet irti ja penkissä.Yhden suuttimen esi-ruiskutus ei toiminut
ollenkaan.Nyt käy huomattavasti paremmin tyhjää eikä kalkata. Koeajo loppui lyhyeen kun
ampui ahtoputken irti. Huomenna jatketaan.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 13.6.2008 22:00

Valaiskaas nyt hieman.Edelleen korjaukset näyttää -1.0:sta +1.0:aan.Onko vielä
syytä tehdä jotain vai ei ? Mistä vag-com laskee kyseiset arvot.

TDIfreak
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 28.7.2003 13:49
Viesti:

ViestiKirjoittaja TDIfreak » 13.6.2008 22:56

Onhan nuo hyvin tehtaan spekseissä, joten turha ehkä huolestua jos ei muita oireita ole.
Arvot lasketaan suuttimien aukioloaikojen perusteella, tavoite on pitää moottorin pyörimisnopeus tasaisena ruiskutusaikaa sylinterikohtaisesti säätämällä.

rane_69
-
Viestit: 479
Liittynyt: 26.1.2008 21:04

ViestiKirjoittaja rane_69 » 14.6.2008 9:45

Kiitos taas Tdifreakille selventävästä vastauksesta.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa