vakiokytkimen koko

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

nakutin
-
Viestit: 30
Liittynyt: 1.5.2006 22:02

vakiokytkimen koko

ViestiKirjoittaja nakutin » 23.5.2008 13:53

Ehkäpä joku osaisi kertoa, että kummanko kokoinen kytkin löytyy tuolta '01 ALH koneen ja vaihteiston välistä, kun motonet tarjoaa kahta vaihtoehtoa:

1,9TDi-66kW AGR/ALH jos LUK-kytkin (Ø220mm). . . . . . . . 84-1729 179.90 ?
1,9TDi-66kW ALH jos Sachs-kytkin (Ø228mm). . . . . . . . . 84-1730 189.00 ?

Ei välittäisi purkaa ensin ja mitata jne.

Entäs tuo seuraava:
1,9TDi-66kW VAG-korvauskytkin vauhtipyörällä. . . . . . . . 84-1876 388.00 ?
Onkohan tuo vp kiinteä vai 2massa? Selviää tietenkin kun käy paikan päällä, mutta jos jollain on tietoa?

Omistan sattumalta yhden G60 vauhtipyörän, ja kyselinkin jo tuolta "jämäkämpi kytkin" topicista (vastausta saamatta), että jos siihen jatkoksi laittaa tuon G60 vakion asetelman ja levyn, niin mahtaneeko passata tuohon ALH:n ja laatikon väliin? Tulisi tuossa vaihdettua se 1massainen kiekko sinne kun kerran auki käyttää.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.5.2008 14:00

Osta esim. motonetistä siihen 1.9TDI (ahu) kolmosgolffin asetelma ja levy. Ne sopivat siihen kiinteeseen G60 vauhtipyörään ja on parempi sarja kun sun vakio kaksoismassa.

Toinen vaihtoehto on ostaa Sachs Power asetelma ja levy. Ne myydään pakettina varaosaliikkeen kautta (asetelma+levy+painelaakeri). Kannattaa käyttää autona taas kolmoskoppaista golffia tdi:nä (esim. -96). Toikin paketti sopii erittäin hyvin siihen sun kiinteeseen vauhtipyörään ja kestää pitkässä juoksussa jonkun 350-380Nm vääntöö. Hintaluokka tuolle power paketille on jotain 250-300€ luokkaa.

nakutin
-
Viestit: 30
Liittynyt: 1.5.2006 22:02

ViestiKirjoittaja nakutin » 23.5.2008 14:31

Kiitos nopeasta vastauksesta JukkaA!

Mistähän varaosaliikkeestä noita Sachsin powereita kannattaa kysellä? Varaosamaailma tms.? On kuitenkin edullisempi vaihtoehto, kuin tuo SRE. Olisi sitten varaa hieman nostaa tehoja, vaikka käyttöautohan tuo golffi on.. kohta 350tkm mittarissa =)!

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 23.5.2008 14:36

Olisi sitten varaa hieman nostaa tehoja, vaikka käyttöautohan tuo golffi on.. kohta 350tkm mittarissa =)!

Noi on niitä kuuluisia viimeisiä sanoja, suosilla vain SRE satsi alle. Mielesi tekee kuitenkin reilusti lisää löylyä hetken päästä....

nakutin
-
Viestit: 30
Liittynyt: 1.5.2006 22:02

ViestiKirjoittaja nakutin » 23.5.2008 14:51

Noi on niitä kuuluisia viimeisiä sanoja, suosilla vain SRE satsi alle. Mielesi tekee kuitenkin reilusti lisää löylyä hetken päästä....


Tuota asiaahan sitä mielessään pyöritteleekin.. mutta olen tullut siihen lopputulokseen, että toinen auto sitten siihen hommaan.

Eerop
-
Viestit: 525
Liittynyt: 25.4.2005 20:42

ViestiKirjoittaja Eerop » 23.5.2008 16:28

ei kun niistä molemmista tulee viri vehkeitä kumminkin, on se nähty niin monessa tapauksessa. niin sanotusti kaikissa

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 23.5.2008 22:22

Tota poweria saa ihan autoasi, varaosamaailma ym. varaosaliikkeistä. Suosittelen tota jos ei oo ihan auton tehoja tuplaamassa. Toi SRE ei kuitenkaan oo ihan niin mukava arkiajossa.

nakutin
-
Viestit: 30
Liittynyt: 1.5.2006 22:02

ViestiKirjoittaja nakutin » 24.5.2008 12:25

jos oikein ymmärsin lukemaani niin ilmeisesti samat kytkimen osat tuohon käy sitten kuin esim. 1Z-moottoriin? ainakin varaosatiskillä anto saman osanumeron AHU:lle, 1Z:lle ja jollekkin muulle.. tuon powerin meinasin sinne tilata.

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 24.5.2008 13:59

Samat osat käy 1Z, Ahu ja periaatteessa myös moneen bensapuolen vehkeeseen...

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.5.2008 15:26

Tuohon käy myös VR6 paineasetelma, joka on TDI:n omaa jäykempi ja kaikenlisäksi mulla olisi sellainen uusi ehkä kaupan.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.5.2008 17:41

Toi SRE ei kuitenkaan oo ihan niin mukava arkiajossa.

Hieman vakiota jäykempi, ei oikeastaan muuta sanottavaa. Tuon jäykkyydenkin "unohtaa" jo viikon ajelun jälkeen. Kumminkin noin tonni per viikko tulee kilometrejä, niin ei ainakaan omassa arkiajossa ole kytkimestä moitittavaa.

Kinnunen
-
Viestit: 484
Liittynyt: 27.2.2007 22:46

ViestiKirjoittaja Kinnunen » 24.5.2008 21:09

Alussa jäykkä ja toiminta tuntuu oudolta, jonkun ajan ajelun jälkeen tilanne normalisoituu ja eroa ei enää muistakkaan.
On ollut puhetta ammattilaisten kanssa että tuollainen olisi fiksuinta shimmata, niin saa jousipaineet suurimmilleen sillon kuin niiden kuuluukin olla, eli kun kytkintä ei paineta ollenkaan.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 34 vierailijaa